Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na kolech. Francouzská avantgarda teď dorazila do kompaktní třídy… a je úžasná.
DS N°4 je (snad) jediný prémiový hatchback, který nabízí všechny tři formy elektrifikace: E-Tense jako čistě elektrickou verzi s výkonem 213 k a dojezdem 450 km (WLTP), pak plug-in hybrid s 225 k a prodlouženým elektrickým dojezdem 81 km nebo jako hybrid s autonomním dobíjením o výkonu 145 k, který ve městě zvládne až polovinu jízdy čistě na elektřinu.
Zní to jako nabídka z katalogu, ale ve skutečnosti jde o jednotný technický přístup. Všechny varianty sdílejí platformu EMP2 a filozofii „multi-energie“, která umožňuje stavět různé druhy pohonů bez kompromisů v prostoru či komfortu.
E-Tense: čistá elektřina, čistý klid
Plně elektrická DS N°4 E-Tense využívá baterii o kapacitě 58,3 kWh s chemickým složením NMC. Elektromotor o výkonu 213 k a točivém momentu 343 Nm zajišťuje tichý, ale okamžitý zátah.
Spotřeba se pohybuje kolem 15 kWh/100 km, a když dojde na nabíjení, tahle Francouzka dostane za 11 minut dalších 100 km dojezdu nebo z 20 na 80 % za 30 minut na rychlonabíječce.
Řidič může volit tři stupně rekuperace – od lehkého brzdění až po výrazný zpomalovací efekt. Pro praktické typy přidává DS i funkci V2L (Vehicle-to-Load), takže z auta můžete napájet třeba notebook či kávovar.
Plug-in hybrid: ticho i síla
Plug-in hybridní DS N°4 spojuje čtyřválec 1.6 PureTech 180 k s elektromotorem o výkonu 125 k a novou dvouspojkovou převodovkou e-DCT7.
Kombinovaný výkon 225 k zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za 7,4 s, přičemž dojezd 81 km na elektřinu je o 30 % delší než u předchůdce. Dobíjení obstará integrovaná nabíječka 3,7 kW, nebo volitelná 7,4 kW pro rychlejší regeneraci energie.
Hybrid: jemná elektrifikace
Základní hybrid s autonomním dobíjením kombinuje tříválec 1.2 PureTech a elektromotor 21 kW, integrovaný do šestistupňové dvouspojkové převodovky.
Tento systém umí regenerovat energii při každém brzdění a s lehkou nohou se po městě pohybujete až 50 % času na elektřinu.
Emise od 117 g CO₂/km dokazují, že i malý hybrid může hrát velkou roli v čisté mobilitě.
Technologie s francouzským přízvukem
Uvnitř vládne digitální elegance: nový 10,25″ přístrojový panel, rozšířený head-up displej DS Extended, a především systém DS Iris s integrovaným ChatGPT.
Stačí vyslovit „OK Iris“ – a auto odpoví na otázky, vyhledá informace nebo upraví navigaci.
Konektivita zahrnuje i služby EV Routing a e-Routes, které plánují zastávky na nabíjení, či dálkové ovládání nabíjení a klimatizace přes aplikaci MyDS.
Kultura komfortu
Pohodlí DS N°4 není jen o tlumení hluku, ale o celkové atmosféře.
Zavěšení laděné pro jemnou rovnováhu mezi komfortem a agilitou doplňuje precizní řízení.
Interiér může být čalouněn Alcantarou ® nebo kůží Nappa v odstínu Criollo Brown – ručně prošívanou ve vzoru hodinkového pásku, typickém pro DS.
Databox – DS N°4 (2025)
E-Tense Plug-in Hybrid Hybrid
Ceny: od 1 180 000 od 1 100 000 od 850 000 Kč
Výkony: 213 k / 343 Nm 225 k / 360 Nm 145 k / 230 Nm
Kapacita baterie: 58,3 kWh 14,6 kWh –
Dojezd (EV): 450 km 81 km do 50 % jízdy EV
Spotřeba (EV) 15 kWh 1,2 l –
Zavazadelník 390 l 360 l 430 l
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií