Asfaltová trať Rallye San Remo nejvíce vyhovuje vozům Peugeot a Citroën, jak ukázaly poslední ročníky, do jejichž kokpitů usedají specialisté jako Gilles Panizzi, Philippe Bugalski, Didier Auriol nebo Jesus Puras. A tak tomu bylo i úvodu 39.ročníku Rallye San Remo.
První zkoušku vyhrál Panizzi, další tři Puras, pátou Bugalski (oba Citroën) atd. Proto také po první etapě vedl Španěl Jesus Puras, jenž se na první pozici usadil po druhé zkoušce a jen na okamžik ji přenechal Panizzimu. To když vypadl z tempa z důvodu nepřesně napsaného rozpisu. Druhý Panizzi ztrácel 1,5 s, třetí Bugalski 16,1 s, čtvrtý Auriol 31,4 s, pátý Loeb 36,7 s, šestý Grönholm i přes potíže s řazením 50 sekund. Teprve další dvě místa patřila Fordům – Sainzovi a Delecourovi.
Po první zkoušce se však se soutěží museli rozloučit hned tři favorité – Schwarz se Škodou Octavia (alternátor), Burns se Subaru a Liatti s Hyundaiem havarovali. Poprvé nasazené vozy Mitsubishi Lancer WRC se od počátku potýkaly s nesprávně fungujícím elektronickým systémem diferenciálů a proto jim patřila 13. (Mäkinen), resp. 19. příčka (Loix). Po vypadnutí Schwarze jel Thiry spíš na jistotu a po potížích s tlumiči a brzdami mu patřila 18. příčka, nováček Roman Kresta, který se dopustil několika menších chyb, byl pětadvacátý.
Úvod druhé etapy poznamenala série havárií. Nejdříve Japonec Arai narazil do zdi a vylomil kolo, vzápětí jej následovali Puras a Bugalski, a také Grönholm, který však s půlminutovou ztrátou pokračoval dál. Vedoucí pozici si stále udržoval Panizzi, i přestože musel část zkoušky absolvovat s ručním řazením. O druhou příčku sváděli souboj junior Loeb, jedoucí poprvé s Citroënem Xsara WRC a zkušený Auriol s Peugeotem. Po 12.zkoušce se dostal Loeb na 2.místo, k čemuž mu pomohly i dvě vyhrané zkoušky.
Před závěrečnými čtyřmi zkouškami třetího dne ztrácel Loeb na Panizziho 34 sekund a před Auriolem měl k dobru 7,3 s. Na čtvrtou příčku se probojoval Grönholm, jenž předstihl Sainze a první desítku uzavírali Travaglia, Delecour, Solberg, Jean-Joseph a C.McRae. Thiry se propracoval na 15.místo a Kresta na 18.
V posledních čtyřech zkouškách si Panizzi udržoval vedení, neriskoval a nevyvedl jej z míry ani skvělý výkon Sebastiana Loeba, jenž ztrátu stáhl po předposlední zkoušce na 11,8 sekundy. Pro Mäkinena skončila soutěž v 15.zkoušce ulomením kola, jeho kolega dokončil soutěž dvanáctý, jednu příčku před Thirym, který si v závěru soutěže vzal k srdci slova vedoucího týmu Pavla Janeby a zrychlil. Roman Kresta odpadl tři kilometry před cílem posledního měřeného úseku pro poruchu motoru. V tu dobu byl 16.
Vzhledem k tomu, že Mäkinen ani Burns soutěž nedokončili a Colin McRae osmým místem nebodoval, zůstává boj o titul mistra světa stále otevřený.
Výsledky:
1. Panizzi – Panizzi | Peugeot 206 WRC | 4.05.49,5 |
2.Loeb – Elena | Citroën Xsara WRC | +0.11,4 |
3.Auriol – Giraudet | Peugeot 206 WRC | +0.54,9 |
4.Sainz – Moya | Ford Focus WRC | +1.11,9 |
5.Travaglia – Zanella | Peugeot 206 WRC | +1.32,1 |
6.Delecour – Grataloup | Ford Focus WRC | +2.28,6 |
7.Grönholm – Rautiainen | Peugeot 206 WRC | +2.47,4 |
8.C.McRae – Grist | Ford Focus WRC | +3.53,7 |
9.Solberg – Mills | Subaru Impreza WRC | +3.59,9 |
10.Jean-Joseph – Boyre | Peugeot 206 WRC | +4.01,5 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií