Fejfar mistrem Evropy v autokrosu

První letošní evropský titul v autokrosu si už v předposledním závodě zajistil Václav Fejfar v divizi III do 1600 ccm. O titulu v silnější divizi autokrosových speciálů se rozhodne 17.září mezi Stárkem, Bartošem a Hoškem.

Ještě v polovině sezony Václav Fejfar jen opatrně hovořil o tom, že by po loňském sedmém a předloňském čtvrtém místě z ME rád přidal do sbírky svých medailí další cenný kov. „Nechtěl jsem to zakřiknout, ale už tehdy jsem věděl, že sezona je dobře rozjetá a já se pokusím o evropské zlato“, přiznává evropský šampion, který si už v předposledním podniku pojistil titul.


Fejfar mistrem Evropy v autokrosu

Zisk zlaté medaile však nebyl vůbec snadný – autokrosová divize III je nabitá kvalitními jezdci a každý závod je opravdovou bitvou na ostří nože. Zvláště Němec Wöhler s Oplem, Francouz Vincendeau s Citroenem a naši jezdci Bartášek, Turek a Kalenský patřili k největším soupeřům. „Poměrně dostupné motory lákají zejména zahraniční jezdce a startovní pole je mimořádně vyrovnané. Rozhoduje samozřejmě jezdecké umění, ale nesmírnou váhu má i spolehlivá technika. Postavili jsme bezvadně fungující auto, s nímž jsem až na výjimky neměl větší technické problémy. A to zřejmě rozhodlo“, vysvětluje tajemství úspěchu Václav Fejfar.

Autokrosový speciál Václava Fejfara, který závodí od svých osmnácti let, pohání motor VW 1600. V roce 1989 zakotvil v autokrosu ve třídě 1600 ccm, v níž nás na mezinárodních závodech reprezentuje už osm let. V posledních třech letech vybojoval i tři tituly mistra republiky, ten poslední před týdnem v Přerově, takže už ani poslední autokros v Sedlčanech (1.října) nemůže nic změnit. V domácím šampionátu vystoupil letos pětkrát na nejvyšší stupínek, z evropských závodů si odvezl zlaté věnce z Nové Paky, Žitavan a Dimitrova, stříbrné pak z Bausky a Seelowa.


Letošní úspěšná sezona končí, kdo se však domnívá, že tím pro autokrosaře nastává čas odpočinku a zahálky, hluboce se mýlí: „Zima je snad ještě náročnější, než vlastní závodění. Připravuje se nové auto, shánějí sponzoři na zajištění sezony atd“. Jak ale Václav Fejfar přiznává, nemá ve zvyku měnit, pokud je někde spokojený. Proto i v příštím roce pojede jeho buggy s motorem VW a s podporou Aralu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...