Jako u každého motoru pro ryze sportovní model se úpravy šestiválce 3.5 V6 týkaly především zvýšení jeho výkonů a posunutí horní hranice využitelných otáček. Výkon čtyřiadvacetiventilového motoru Nissanu 350Z vzrostl z 280 k na rovných 300 k při otáčkách 6400 min-1a hranice maximálních oráček se posunula ze 6600 na 7000 min-1.
Ve snaze zvýšit výkony motoru 3.5 V6 se specialisté automobilky Nissan soustředili především na jeho snazší „dýchání“ – hlavní změny se tedy dotkly sacího traktu, který byl důkladně revidován. Sací potrubí je nyní kratší a má větší průřez. Kromě toho dostal motor nové písty, vačkové hřídele mají pozměněný profil, nový je i rozvodový řetěz, olejové čerpadlo, přibyl systém elektronického časování výfukových ventilů.
Řada dalších komponent motoru 3.5 V6 byla odlehčena a zároveň zpevněna, aby tento agregát dokázal bezchybně dlouhodobě pracovat ve vysokých otáčkách. Vyspělý šestiválec plní emisní limity normy Euro IV.
Provedené změny na motoru se projevily na jeho točivém momentu. Jeho maximální hodnota se sice nepatrně snížila – ze 363 Nm na 353 Nm (při otáčkách 4800 min-1), z pohledu řidiče je ale důležitější, že křivka průběhu točivého momentu v závislosti na otáčkách je nyní plošší než dříve a motor má ve vyšších otáčkách větší rezervu točivého momentu. Točivý moment původního motoru totiž u původního agregátu po dosažení svého maxima při otáčkách 4800 min-1 poměrně výrazně klesal. U modernizovaného motoru má točivý moment zřetelně lineárnější průběh i v pásmu nejvyšších otáček – například při otáčkách 6000 min-1 je točivý moment o 20 Nm vyšší než u předchozího provedení motoru 3.5 V6.
V praxi tyto změny znamenají dravější akceleraci! Z 0 na 100 km/h dokáže nyní kupé Nissan 350Z zrychlit za 5,8 s, Roadster stejnou disciplínu zvládá za 6,3 s.
V klidu činí poměr zatížení přední a zadní nápravy 53:47. Mírně vyšší zatížení předních kol zlepšuje stabilitu při rychlých průjezdech ostrými zatáčkami. Při akceleraci ze zatáčky se zvyšuje zatížení zadních kol a zatížení přední a zadní nápravy se pohybuje těsně kolem ideálního poměru 50:50.
Nissan 350Z má poháněná zadní kola, výkon od motoru se přenáší prostřednictvím těsně odstupňované šestistupňové převodovky s krátkými drahami řadicí páky a k zadní nápravě jej přenáší extrémně lehký jednodílný kloubový hřídel z uhlíkového kompozitu.
Podvozek
Nový posilovač řízení mění svůj posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy. Moderní elektrický posilovač zaručuje snadné ovládání v malých rychlostech, například při parkování, naopak ve vysokých rychlostech se posilový účinek snižuje, takže řidič má lepší odezvu od kol a příjemnější pocit stability jízdy. Výsledkem změn na podvozku je lepší stabilita zejména při přímé jízdě a preciznější vedení optimální jízdní stopy.
Exteriér
Nissan 350Z má bi-xenonové projektorové reflektory doplněné obrysovými světly z LED diod a nový přední nárazník s pozměněným mohutným nasávacím otvorem chladiče. Nově řešené jsou i žábrovité výdechy vzduchu před předními koly, které vozu propůjčují příjemně agresivní výraz. Koncová světla jsou složeno ze 42 světelných LED diod. Barevná paleta metalických laků se obohatila o dva nové odstíny: Černý Diamond a stříbrný Brilliant.
Interiér
Drobné modifikace zlepšily ergonomii interiéru a viditelný je ještě větší podíl vysoce kvalitních materiálů. V interiéru lze najít novou síťovou kapsu na mapy nebo časopisy v prostoru nohou spolujezdce. Hluboké vybrání ve středové konzoli nyní obsahuje i držák nápoje, schránka s víkem za sedadly má větší objem.
Novinkou modernizovaného modelu Nissan 350Z je možnost objednat si už z výroby satelitní navigační systém. DVD navigační přístroj má vylepšený grafický výstup – širokoúhlý displej je možné rozdělit do dvou sekcí, z nichž jedna zobrazuje mapové schéma a druhá realistickou vizualizaci trasy před vozem. Navigační mapa v současné době detailně pokrývá 21% České republiky (velká města), 14% území mimo města a 65% spojovacích silnic. Satelitní navigační systém přijímá a vyhodnocuje informace prostřednictvím kanálu dopravního zpravodajství TMC (Traffic Message Channel) a v případě potřeby (dopravní zácpa, havárie atd.) dokáže řidič nabídnout alternativní trasu. Kupé verze řady 350Z jsou navíc standardně vybavena technologií Bluetooth pro bezdrátové propojení s mobilním telefonem.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií