Mistr Evropy první divize byl jasný hned po závěrečném závodě, který s přehledem vyhrál Kenneth Hansen a stal se tak po sedmé evropským šampiónem. Kromě dalších tří vítězství se mu započítávali ještě dvě druhá místa. Jeho největší soupeř Per Eklund odvoláním sice získal zpět své třetí letošní vítězství, ale protože v posledním závodě dojel druhý, tak mu patří celkové druhé místo. Skvělou sezónu měl také Francouz Jean-Luc Pailler, sice ani jeden závod nevyhrál, ale jednou skončil druhý a čtyřikrát třetí.
Naproti tomu Eivind Opland i Martin Schanche vystoupili jednou na nejvyšší stupínek, ale protože v dalších závodech se jim už tolik nedařilo, tak na medaili nedosáhl. V konečném hodnocení se neprosadily ani favorizované Fordy Focus WRC, za dílčí úspěch lze považovat pouze dvě druhá místa Jernberga. Na poruchovost Focuse doplatil i Pavel Koutný, který první dva rallycrossy vynechal, třikrát nebodoval a dvě osmá a jedno deváté a jedenácté místo stačily pouze na 13. příčku. Mezi nejlepší se neprosadil ani Jiří Jirovec se Škodou Octavia 500 WRC, ještě před sezónou se netajil cílem probojovat se mezi nejlepší. To se mu nikdy nepovedlo a celková 16. příčka je pro něho zklamáním.
V druhé divizi se po vítězném projetí cílem posledního závodu radoval z titulu Magnus Hansen, synovec Kennetha, ale jen do chvíle než Eddy Benézet podal protest na jeho způsob jízdy a motor Citroënu. Následovalo několikatýdenní řešení sporu včetně odvolání, až FIA dala zapravdu Benézetovi a Hansena z posledního závodu diskvalifikovala. Přestože Francouz jeden závod vynechal, tak dvě první, jedno druhé a čtyři třetí místa mu stačily na titul. Diskvalifikací Hansena se na druhou příčku dostal Jokke Kallio, který vyhrál tři z posledních čtyř rallycrossu a jen smůla při finálovém podniku mu dost možná zabránila, aby titul putoval do Finska. Na Hansena s dvěma zlatými a dvěma stříbrnými věnci zbyl bronz před dvojicí Jaroslav Kalný a Vlastimil Boháček. Ještě po prvních třech rallycrossech, v nichž Kalný pokaždé vystoupil „na bednu“, se zdálo, že by mohl bojovat o titul, ale pak přišla série tří šestých míst, což znamenalo „bramborovou“ medaily. Na Hansenovi vydělal i Boháček, který tak v Německu skončil třetí a tím přeskočil Nora Lindefjella.
Nejmenší divize byla tentokrát záležitostí Němce Svena Seeligera, vítěze šesti závodů, přičemž zbývající zlaté věnce „přenechal“ Jaroslavu Marchalovi a dvakrát Peteru Nielsenovi. Vyrovanými výkony mezi druhý a čtvrtým místem si stříbro zajistil De Keersmaecher před Marchalem, jenž střídal dobré výkony se slabšími. Za Nielsenem skončili Češi v pořadí Sýkora, Nováček a Veverka.
Mistrovství Evropy roku 2001 začne opět v Portugalsku a po závodech ve Francii a po několika letech také v Rakousku zavítá 15. června opět do Sedlčanské kotliny.
Výsledky:
Divize 1 | ||
1. Hansen Kenneth (S) | Citroën Xsara | 131 |
2. Eklund Per (S) | Saab 9-3 | 112 |
3. Pailler Jean Luc (F) | Peugeot 206 WRC | 105 |
4. Opland Eivind (N) | Mitsubishi Carisma | 92 |
5. Jernberg Michael (S) | Ford Focus WRC | 90 |
6. Schanche Martin (N) | Opel Astra | 90 |
7. Hunsbedt Ludwig (N) | Ford Focus WRC | 89 |
8. Kuypers Jos (NL) | Ford RS 2000 | 87 |
9. Antonsson Morgan (S) | Saab 9-3 turbo | 47 |
10. Sällström Lasse (S) | Ford Focus WRC | 47 |
13. Koutný Pavel (CZ) | Ford Focus WRC | 31 |
16. Jirovec Jiří | Škoda Octavia | 16 |
Divize 2 | ||
1. Benezet Eddy (F) | Peugeot 306 | 115 |
2. Kallio Jokke (FIN) | Honda Integra | 109 |
3. Hansen Magnus (S) | Citroën Xsara | 109 |
4. Kalný Jaroslav (CZ) | Peugeot 306 | 94 |
5. Boháček Vlastimil (CZ) | Peugeot 306 | 81 |
6. Lindefjell Guttorm (N) | Peugeot 306 | 74 |
7. Biksrud Borre (N) | Citroën Xsara | 66 |
8. Novotný Pavel (CZ) | Citroën Xsara | 60 |
9. Martin Andy (B) | Citroën Xsara | 59 |
10. Scheveneels Ronny (B) | VW Golf | 54 |
Divize 1400 | ||
1. Seeliger Sven (D) | Citroën AX | 137 |
2. De Keersmaecher (B) | Peugeot 106 | 93 |
3. Marchal Jaroslav (CZ) | VW Polo 1.4 | 89,5 |
4. Nielsen Peter (DK) | Rover Metro | 84 |
5. Sýkora Miroslav (CZ) | Peugeot 106 | 84 |
6. Nováček Pavel (CZ) | Suzuki Swift | 80 |
7. Veverka Václav (CZ) | Peugeot 106 | 64 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií