Evropské prodeje vozů Chevrolet a Daewoo v roce 2004 stouply o 42 procent

V ČR a SR se prodeje vozů Chevrolet/Daewoo meziročně zvýšily o 51 procent – nejprodávanějším modelem v ČR a SR je Kalos.

V roce 2004 se v Evropě prodalo celkem 189 900 vozů Chevrolet (ve střední a východní Evropě) a Daewoo (v západní Evropě), což je o výrazných 42 procent více v porovnání s předchozím rokem 2003, kdy se jich prodalo 133 468. Tržní podíl společnosti Chevrolet Europe tak vzrostl z 0,68 na 0,92 procent.


Mimořádně úspěšný byl zejména prosinec loňského roku, kdy se v Evropě prodalo 14 900 automobilů, což je o 3500 vozů, resp. o 21 % více než v prosinci roku 2003. V souladu s globální růstovou strategií největší značky koncernu General Motors bude Chevrolet Europe všechny modely jihokorejské automobilky GM Daewoo Auto & Technology (GM DAT) od ledna roku 2005 prodávat pod značkou Chevrolet.


„Docílit růstu o 42 procent na slabém a rozkolísaném evropském trhu je bezesporu vynikajícím úspěchem,“ říká Hardy Spranger, generální ředitel společnosti Chevrolet Europe. „Na loňský výsledek jsme právem hrdí, tím spíš, když jsme naše vozy v průběhu loňského roku prodávali pod dvěma značkami, přičemž jsme už dopředu avizovali, že značky Daewoo s nástupem roku 2005 končí. Síla a celosvětový charakter značky Chevrolet jsou zárukou, že naše prodeje budou růst i v následujícím období nejméně tak rychle, jako doposud.“


Ještě výrazněji, než v rámci celé Evropy, vzrostly prodeje vozů Chevrolet/Daewoo v České republice a na Slovensku. „Vloni se nám podařilo v ČR a SR prodat celkem 4403 vozů, což v porovnání s rokem 2003, kdy se prodalo 2922 našich modelů, znamená nárůst o téměř 51 procent,“ říká Martin Krob, prodejní a marketingový ředitel značky Chevrolet pro ČR a SR. Jasným bestsellerem nabídky značky Chevrolet v ČR a SR se stal model Kalos, kterých se vloni prodalo celkem 2708. „Letos nabídku řady Kalos obohatí sportovně laděná třídveřová verze a vyjede také zcela nový Matiz, takže věříme, že rok 2005 bude rokem dalšího upevnění pozice značky Chevrolet na českém a slovenském trhu,“ říká Martin Krob.


Nejsilnějším evropským trhem pro modely automobilky GM DAT se opět stala Itálie, kde se prodalo přes 30 000 těchto vozů. Těsně za Itálií následuje Španělsko s 29 400 prodanými automobily GM DAT. Nejvýrazněji se prodeje vozů Daewoo/Chevrolet zvýšily ve Švédsku (z 880 na 2000 kusů, nárůst o 135 %), Finsku (z 1000 na více než 2200 kusů, nárůst o 119 %) a v Rakousku (z 1230 na 2500, nárůst o 104 %).


Po uvedení nových modelů značky Chevrolet se dramaticky zvýšily jejich prodeje především v zemích střední a východní Evropy, kde se jich vloni prodalo celkem 51 200, což oproti roku 2003 a 17 600 prodaným vozům znamená nárůst o 190 procent. Mimořádně slibný je tržní podíl Chevroletu 3,79 % na Ukrajině a 1,35 % v Turecku. Nejlepší je ovšem výsledek Chevroletu v Maďarsku, kde se vloni i přes zřetelnou stagnaci trhu prodalo téměř 15 000 vozů této značky (nárůst oproti roku 2003 o 26 procent), což Chevroletu vyneslo tržní podíl 6,7 % a celkově šestou příčku v segmentu osobních automobilů.


Jihokorejská automobilka GM DAT vloni prodala celkem asi 900 000 vozů – to v porovnání s výsledkem roku 2003 (579 800 prodaných vozů) znamená nárůst o více než 55 procent. Výrazně vyšší prodej jde na vrub především silnějšímu exportu kompletních vozů i komponentových sad. V roce 2004 automobilka GM DAT exportovala 458 500 kompletních vozů, to je o 73,3 % více než v roce 2003, kdy export hotových vozů dosáhl 264 600 automobilů. Především díky posílení lokálních montáží z dodaných sad komponentů v Číně, Thajsku, Indii a Vietnamu vzrostl vloni export rozložených vozů na 337 000 jednotek. NA celkovém exportu společnosti GM DAT se vozy Chevrolet podílely 43 procenty.


Chevrolet je třetí nejsilnější světovou automobilovou značkou, která na více než sedmi desítkách trhů světa prodává ročně téměř 4 miliony automobilů. Automobilku Chevrolet založili v roce 1911 Švýcar Louis Chevrolet a Američan Billy Durant, který později založil koncern General Motors.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...