Elektronické mýto v Rakousku

Čeští autodopravci také přispějí k obnově rakouských silnic

„Zavedení elektronického mýta v okolních státech se logicky dotklo také českých autodopravců, “ uvedl v Praze předseda představenstva společnosti ASFINAG Walter Hecke. „ 22 000 Go-boxů (palubních jednotek) křižuje evropské silnice ve vozidlech českých autodopravců. Pořízení Go-boxu vyjde na 5, – EUR, kalkulace mýtného je závislá na jízdním výkonu a vztahuje se na nákladní automobily o celkové hmotnosti přesahující 3,5 tuny.“


V Rakousku se již prodalo víc jak 450 tisíc palubních jednotek, 120 000 z nich připadá také na německé autodopravce. Výběr mýtného je v provozu od 1.1.2004. V rámci interoperability plánuje využít služby společnosti ASFINAG také Slovensko.


K 1.12. 2004 vybral provozovatel na rakouských silnicích 700 mil. EUR a očekávaná částka po prvním roce provozu je odhadována na 740 milionů, což znamená nárůst o 2,6% proti předpokladu. Znamená to, že návratnost celého projektu je během jednoho roku! Každý týden se uskuteční v průměru více než 10 mil. mýtných transakcí. Úspěšnost výběru mýtného se pohybuje nyní na hranici 99,5%, přestože v zadání výběrového řízení bylo 93%. Podstatnou změnou od 1. října je, že vozidla podléhající výběru mýtného mohou nyní většinu míst, kde je vybíráno zvláštní mýtné (původní placené úseky jako je např. Brenner), projíždět bez zastavení.


Více než 80% uživatelů platí mýtné jednoduše a pohodlně – zpětně (post-pay). Rakouský plně automatický systém výběru mýtného s volným výběrem jízdního pruhu a s principem „free-flow“ je v tomto rozsahu dosud jediným na světě. Díky velkému zájmu jiných zemí, zejména nových členských států EU, je společnost ASFINAG „první adresou“ v této důležité oblasti financování silniční infrastruktury. Příjmy z výkonového mýtného, ze zvláštního mýtného pro osobní automobily a z prodeje dálničních známek jsou určeny výhradně na výstavbu, provoz a údržbu rakouských dálnic a rychlostních silnic společností ASFINAG. Náklady na provoz zmíněného elektronického systému výběru mýtného ročně dosáhnou asi 82 až 85 milionů EUR, tedy zhruba 12% výběru. V letošním roce vydá společnost na obnovu a výstavbu silnic více než 1,2 mld. EUR a síť silnic se rozroste o zhruba 54 kilometrů.


O společnosti Kapsch


Společnost Kapsch je předním poskytovatelem dopravních telematických a železničních komunikačních systémů a součástí. S více než 100 nainstalovanými systémy v 30 zemích patří v těchto oblastech k předním světovým dodavatelům. Díky svým vyspělým systémům vybírání mýtného se společnost Kapsch stala v průběhu uplynulých 10 let globálním hráčem na tomto trhu budoucnosti. V současné době je společnost Kapsch a její dceřinné společnosti celosvětovou špičkou v oblasti elektronických mýtných systémů.


Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...