Renault má více než dvacetiletou zkušenost ve výzkumu a vývoji elektrických vozidel. Na bázi spalovacích motorů sestrojila firma již několik elektromobilů: Renault 4 v r. 1972, Renault 5 v 80. letech, Master v r. 1983, Express v r. 1985 a Clio v r. 1991. Od roku 1986 Renault zahájil experimenty s většími firemními autoparky, zvláště ve spolupráci s komunálními službami a dalšimi podniky.
V roce 1993 založil Renault projektové a výzkumné středisko se sídlem v Trappes, které se věnuje výhradně vozidlům s elektrickým pohonem. Dnes pracuje u firmy Renault kolem 150 specialistů na elektrickou řadu vozidel, do níž firma investovala téměř 400 milionů franků a připravuje další investice. Mimo to pracuje Renault v rámci projektu Elegie s renomovanými světovými partnery, jako jsou ABB (pohon), Saft (nikl-kadmiové a EDF akumulátory), Siemens Automotive, FIAMM a Valeo.
Renault Clio na elektrický pohon
Clio, nejprodávanější automobil v Evropě v letech 1991-1996, splňuje ve své elektrické verzi všechny požadavky na malý městský automobil, navíc poskytuje výhodu tichého chodu a je ohleduplný k životnímu prostředí. Ve Francii si již mnoho obcí a podniků tento typ vozidla zakoupilo.
Motor:
- Stejnosměrný proud s odděleným buzením
- Výkon (jmenovitý/maximální): 16/21 kW
- Záběr (jmenovitý/maximální): 81/125 Nm
- Maximální režim: 7000 ot/min
- Hmotnost: 75 kg
Akumulátor:
- Typ: nikl-kadmiový Saft: (NiCd)
- Napětí: 114 V
- Kapacita: 11,4 kWh
- Celková hmotnost: 300 kg
- Uložení: pod zadní podlahou
Technické údaje:
- Zrychlení z 0 na 50 km/h: 8,3 s
- Maximální rychlost: 95 km/h
- Maximální stoupavost: > 20 %
- Dojezd: 87 km
- Celková spotřeba vozidla: 22 kWh/100 km
- Maximální doba nabíjení: 6,5 h
Renault Express na elektrický pohon
Renault Express na elektrický pohon umožňuje zásobování a pojíždění dokonale „čistým“ a tichým vozidlem již dnes. Renault Express je přizpůsoben všem klimatickým podmínkám, spouští za každého počasí, má výkon 30 koní a dosáhne maximální rychlosti 90 km/h. A to vše, aniž by cokoli ztratil na užitkovosti, protože jeho ložný prostor je stejný jako u sériového vozidla.
Motor:
- Stejnosměrný proud s odděleným buzením
- Výkon (jmenovitý/maximální): 16/21 kW
- Záběr (jmenovitý/maximální): 81/125 Nm
- Maximální režim: 7000 ot/min
- Hmotnost: 75 kg
Akumulátor:
- Typ: nikl-kadmiový Saft (NiCd)
- Napětí: 108 V
- Kapacita: 15 kWh
- Celková hmotnost: 324 kg
- Uložení: 2 skříně zcela skryté pod podlahou
Technické údaje:
- zrychlení z 0 na 50 km/h: 10 s
- Maximální stoupavost: > 20 %
- Dojezd: 100 km
- Celková spotřeba vozidla: 22 kWh/100 km
- Maximální doba nabíjení: 8 h
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií