Dvanáct měsíců po pařížské premiéře zaznamenává model Nissan Qashqai velký úspěch

Prodej kompaktního crossoveru byl zahájen v březnu a koncem července dosáhl počet dodávek v Evropě 66 000 vozů.

Pro uspokojení poptávky investovala společnost Nissan 3,5 miliónů eur do výrobního závodu v Sunderlandu ve Velké Británii. Nyní se zde vyrábí 850 vozů Qashqai denně a výroba by se měla ještě o 20 % zvýšit.

Dvanáct měsíců po pařížské premiéře zaznamenává model Nissan Qashqai velký úspěch

Aby byl závod v Sunderlandu schopný uspokojit evropskou poptávku, rozhodlo vední Nissanu, že výrobu rozšíří i do Japonska do výrobního závodu na ostrově Kjúšú. Výroba Qashqaie (v Japonsku pod název Dualis) zde bude zahájena začátkem roku 2008 s roční produkcí 24 000 vozů.

V Evropě ukázal ranný zákaznický průzkum některé zajímavé trendy. Nissan Qashqai kupují mladší lidé než je průměr v segmentu C i SUV a ve větším počtu ženy:

  • Typickému kupujícímu je 44 let, tj. o tři roky méně než průměrnému zákazníkovi v  segmentu C a dokonce o šest méně než v segmentu SUV. Sedm z deseti zákazníků jsou muži, což je rovněž méně než je průměr v obou těchto segmentech.
  • Povzbudivá je statistika ukazující, že celá jedna třetina kupujících vozu Qashqai spadá do kategorie 36 – 45letých, ve srovnání s průměrně 20 % v segmentu C. Prvotní reakce zákazníků ukazují, že kupující si model Qashqai oblíbili, protože přináší na trh něco nového.
  • Poměrně vysoký je počet zákazníků, kteří si model Qashqai koupili jako svůj první vůz značky Nissan. Např. ve Španělsku je to devět z deseti kupujících a takřka stejný trend se objevuje i v Itálii (84 %) nebo v Polsku (80 %).
  • Kupující modelu Qashqai konzistentně uvádějí, že klíčovými faktory, díky kterým přešli ke značce Nissan, byly kvalita interiéru a celkový design.
  • Polovina všech objednávek byla na vznětový motor 1,5 dCi, další oblíbenou volbou je s 22 % provedení s 1,6litrovým zážehovým motorem těsně následované verzí se vznětovým motorem 2,0 l. Podíl vozidel s pohonem všech kol činí 25 %.

Model Qashqai byl navržen a vyvinut v Evropě po rozsáhlém průzkumu kupních schémat a hloubkové zákaznické analýze. Produktoví plánovači Nissan Europe zjistili, že na trhu existuje příležitost pro vůz dynamičtějšího designu, který by postrádal agresivitu vnímanou z kompaktních SUV, avšak zachoval oblíbenou vyvýšenou pozici řidiče. Tímto modelem je právě Qashqai!

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Česká firma dodá vozidla Nissan polské armádě

Česká firma dodá vozidla Nissan polské...

Česká společnost GLOMEX Military Supplies (Glomex MS) dodá v příštích třech letech polské armádě více než 500 kusů speciálně upravených terénních pick-upů Nissan Navara. Vítězství ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová éra v nakupování aut Nissan poskytne balíček 10leté záruky na všechny nové crossovery

Nová éra v nakupování aut Nissan...

Dnešním dnem startuje program Budoucnost pod kontrolou japonské automobilové značky Nissan. Ta bude ode dneška poskytovat pro své vozy Qashqai, nový Juke a X- Trail unikátní balíček 10leté...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Emil Frey Select navýšil prodej o 19 %

Emil Frey Select navýšil prodej o 19 %

Program certifikovaných ojetých vozů Emil Frey Select zakončil svůj druhý rok působení na českém trhu celkovým meziročním růstem + 19 %. V roce 2019 se v rámci programů Emil Frey Select,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala loňské celoroční prodeje

Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala...

Letos plánuje prodat až 12 000 zánovních aut Více než dva měsíce před koncem roku se povedlo značce Mototechna, která se orientuje na prodej zánovních aut v České republice a na Slovensku,...