Dva nové modely Citroënu s pohonem na plyn na našem trhu

Citroën Berlingo GNV 1.4i nyní i v osobní verzi a Citroën C3 1,4i ve verzi GNV.

Po úspěšném uvedení Berlinga GNV v užitkové verzi na podzim roku 2005 se nyní společnost Česká republika, s.r.o. rozhodla uvést na český trh i jeho osobní verzi s pohonem na plyn a dále model Citroën C3 1,4i taktéž s pohonem na plyn. Nové vozy zcela odpovídají aktuální filozofii značky, která alternativním palivům v poslední době věnuje mimořádnou pozornost.

Berlingo 1,4i GNV

Osobní verze plynového Berlinga není z pohledu výbavy standardním vozem, který by kopíroval současnou modelovou řadu Berlingo. Oproti současné verzi SX s klasickými motory má osobní plynové Berlingo GNV ve standardní výbavě navíc ABS, odkládací zásuvku pod sedadlem spolujezdce, boční airbagy a boční posuvné dveře na levé straně.

Prodejní cena Berlinga GNV v osobní verzi činí 553 200 Kč, vč. DPH. Na tento model je nyní zároveň poskytována akční sleva 130 000 Kč. (Přestavba osobní verze GNV na užitkovou N1 není možná.)

Kulatá plynová nádrž o užitečném objemu 80 l se nachází za zadními sedadly a je ukryta za plechovým krytem. Výška plynové nádrže je 420 mm a hloubka činí 375 mm. Rezervní kolo je umístěno na obvyklém místě.

Citroën C3 1,4i GNV

Značka Citroen věří i v potenciál nového Citroënu C3 na zemní plyn, který také pracuje ve dvoupalivovém modu (benzin – zemní plyn) a přijde v nejbližších dnech i na český trh.

Plynová nádrž o užitečném objemu 56 l se nachází v zavazadlovém prostoru na místě rezervního kola a vlastní zavazadlový prostor nijak neomezuje. Benzinová nádrž zůstává ve standardním objemu 47 l. Dojezdová vzdálenost tohoto vozu ve smíšeném provozu se tak zvyšuje až na 900 km. Současně při provozu na zemní plyn se výrazně snižují emise CO2, a to na hodnotu 119 g/km.

Prodejní cena nového Citroënu C3 GNV bude stanovena v nejbližší době.

Ekologické i ekonomické „body“

Snaha EU o diverzifikace primárních energetických zdrojů a snížení energetické závislosti na ropě pro její omezenou dostupnost se promítá do rychlého vývoje alternativních zdrojů – od bionafty, elektrických článků, vodíku a hybridů až po využití zemního plynu. Jaké jsou „kladné body“ zemního plynu pod kapotou? Samozřejmě ekonomické. Předpoklad je, že provoz této verze by uživatele měl vyjít na částku kolem 1 Kč na km (při průměrné ceně 1m3 zemního plynu za 13 –14 Kč ve veřejných rychloplnících stanicích) A pak v neposlední řadě ekologické. Vždyť motory využívající zemního plynu kromě nižší hlučnosti motoru vykazují také podstatně snížené emise škodlivin. Síra, olovo, saze, aromatické a alifatické uhlovodíky jsou doslova na %. I když nevýhody se vývojem podařilo značně eliminovat, určitá omezení stále existují. Jsou to omezená dojezdová vzdálenost a zvýšená pohotovostní hmotnost a tím i nižší užitečná hmotnost.

Nejmodernější systém, nikoli jen úprava

Přes půldruhého milionu vozů s pohonem na zemní plyn ve světě však napovídá, že klady v každém případě převažují.

Ať už „Cé trojka“, či Berlingo osobní i užitková verze, vycházejí všechna tři provedení z jednotné báze použitého systému stlačeného zemního plynu, nejmodernějšího, který Citroën ve výrobě má. Tento systém je plně integrován do palivového ústrojí vozu, nejedná se tudíž ani v nejmenším o nějakou „dodělávku, předělávku či úpravu“. Proto je i Citroën komplexním garantem celého vozidla a vůz je v provedení « zemní plyn » dodáván přímo z výroby.

Novinka na českém trhu splňuje všechny nejnáročnější předpisy EU (R110, EOBD, EURO 4), ať už z oblasti ekologie a ochrany životního prostředí, tak i bezpečnosti. Celý systém je velmi bezpečný i pro své několikanásobné jištění. Na nový přírůstek v modelové řadě jsou připraveni rovněž v servisní síti Citroën, která disponuje speciálně vyškolenými pracovníky.

Vyberte si – plyn, nebo benzin?

Nové Berlingo i Citroen C3 má osvědčený benzinový motor 1.4i (8V, el. škrticí klapka, 48 kW, popř. 54KW u C3) a má specifické úpravy motoru pro použití zemního plynu (ventily, katalyzátor) se dvěma vzájemně spolupracujícími řídícími jednotkami motoru (benzin, GNV, protokol CAN). Přechod z jednoho druhu pohonu na druhý je plynulý a bezproblémový.

Tlaková nádrž má objem 80l, respektive 56 l u C3, plní se maximálním tlakem 200 bar, a Berlingo se s ní může pochlubit dojezdem až 200 km, C3 až 170 km, – v kombinaci s originální palivovou nádrží tak zaručuje dojezd téměř 1 000 km (900 km pro C3). Kombinovaná spotřeba činí 7,8 l/100 km benzínu (6,5 l/100 km pro C3) a 8,4 m3/100 km plynu (6,6 m3/100 km pro C3). O aktuálním stavu plynu má řidič přehled díky měrce s kontrolkou. Plyn se tankuje otvorem, který je umístěn vlevo za dveřmi řidiče. Startování motoru je vždy na benzin, krátce po rozjezdu dochází k automatickému přepnutí na plyn – samozřejmě řidič má možnost přejít na plynový či benzinový režim tlačítkem volby paliva na přístrojové desce. Volba a právě využívaný pohon je samozřejmě signalizován na přístrojové desce.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...