Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer

– dvě nové vysoce výkonné pneumatiky, které doplňují řadu Sportmax pro nejnáročnější jezdce.

Dunlop, jeden z předních světových výrobců vysoce výkonných pneumatik, představuje Dunlop Sportmax Qualifier RR a Sportmax D209GP Racer, dvě nové motocyklové pneumatiky speciálně vyvinuté pro nekompromisní jízdu na silnicích a závodních okruzích se supersportovními a hypersportovními motocykly.

Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer
Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer
Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer
Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer
Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer

Qualifier RR a GP Racer demonstrují rychlou odpověď pneumatik Dunlop na nové výkonnostní požadavky motorkářů. Současné uvedení dvou pneumatik, jež poskytují maximální požitek z jízdy na silnici i okruhu, je toho jasným důkazem.

Sportmax GP Racer je zaměřen na jezdce, kteří své motocykly využívají především k jízdě na okruhu nebo pro závodění. Sportmax Qualifier RR je naopak odpovědí na potřeby sportovně orientovaných motorkářů, kteří očekávají maximální využití motocyklu na běžné silnici. Tyto dvě nové pneumatiky byly vyvinuty za přispění technických týmů Dunlop Motorsport a Dunlop Motorcycle. Jejich úzká spolupráce ctí dlouhodobou filozofii Dunlop – nabízet nejnovější poznatky ze závodní dráhy ve vysoce výkonných pneumatikách pro běžnou jízdu.

Sportmax D209 GP Racer

Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer

Při vývoji pneumatiky Sportmax D209 GP Racer se inženýři zaměřili na vytvoření okruhové pneumatiky, která bude uživatelsky příjemná pro jezdce s omezenými zkušenostmi s jízdou na závodní trati. Profil přední i zadní pneumatiky je převzat ze závodní pneumatiky D209 GP Supersport. Také dezén je velmi podobný závodnímu obutí a poskytuje excelentní ovladatelnost na suchém povrchu a v zatáčkách. Optimalizovaný poměr drážek v centrální části běhounu zajišťuje vynikající přilnavost a ovladatelnost při přímé jízdě. Minimum drážek v boční části běhounu garantuje zlepšený záběr a nižší opotřebení při maximálním náklonu na suchém povrchu.

Technologie více směsí v běhounu pneumatiky je další prvek převedený ze Sportmaxu GP na Sportmax D209 GP Racer. Cílem je maximální výkon na závodním okruhu. Centrální „záběrová směs“ běhounu je v kontaktu s povrchem, když je motocykl napřímen. Tato směs má speciální vlastnosti, funguje za nižších teplot a udržuje směrovou stabilitu, čímž zajišťuje maximální trakci a brzdění. Boční běhounová směs je dokonale přilnavá. Obsahuje speciální materiály vyvinuté pro zvýšení přilnavosti a záběru v největším náklonu. Aby si jezdci mohli vybrat pneumatiku, která jim opravdu vyhovuje, je Sportmax D209 GP Racer nabízen se směsí soft a medium pro přední pneumatiku a se směsí medium a endurance pro zadní pneumatiku.

Sportmax Qualifier RR

Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer

Vývoj této pneumatiky byl ovlivněn cílem přinést silniční pneumatiku dovolující naplno využít reálného potenciálu motocyklu. Je určena pro jezdce, kteří ve svých zážitcích z jízdy po silnici nechtějí dělat kompromisy.

Dezén běhounu pneumatiky se směrovými drážkami uspořádanými vpřed a vzad vychází z pneumatiky Sportmax GP. Qualifier RR má více podélných prvků uprostřed běhounu pro vylepšené záběrové schopnosti na mokrém povrchu. Výborná je odolnost proti opotřebení. Zvýrazněný tvar dezénu běhounu zvyšuje jeho tuhost, zlepšuje odolnost proti opotřebení a dovoluje použití měkčí směsi. Poměr drážek v centrální časti běhounu pneumatiky Qualifier RR je optimalizován s ohledem na vynikající záběrové schopnosti za každého počasí. Minimum drážek v boční části běhounu a nová struktura směsi zlepšuje záběrové vlastnosti na suchém povrchu při maximálním náklonu motocyklu.

Technologie více směsí v běhounu této nové pneumatiky Dunlop zajišťuje vysokou bezpečnost při měnících se klimatických podmínkách. S ohledem na to, že tato pneumatika je více orientována na silnice, je centrální „záběrová směs“ běhounu, která je ve styku s povrchem při přímé jízdě a mírném náklonu, trochu širší než u GP Racer. Tato směs funguje za nižších teplot a udržuje směrovou stabilitu, čímž zajišťuje maximální trakci a brzdění. Boční běhounová směs je dokonale přilnavá. Tato směs obsahuje speciální materiály vyvinuté pro zvýšení přilnavosti a záběru v největším náklonu.

Konstrukce obou nových pneumatik Dunlop

CAD (Computer Aided Design) a konečná analýza prvků FEA (Finite Element Analysis) vedly k navržení těchto konstrukčních řešení přední a zadní pneumatiky:

Hlavní roli v konstrukci přední pneumatiky hraje její běhoun se zesílenými nárazníky, které kryjí dvouvrstvou kostru. Tato technologie je přímo převzata ze závodních pneumatik. Tím je kontrolován profil pneumatiky a tuhost běhounu. Výsledkem jsou výborné záběrové schopnosti, přesná odezva řízení.

Konstrukce zadní pneumatiky má samostatný, průběžně vinutý bezešvý pás (JLB) a zesilující aramidový pás zajišťující stálý průměr pneumatiky a kontrolu profilu zadní pneumatiky při vysokých rychlostech. Tyto prvky udržují stabilní kontaktní plochu pneumatiky s povrchem, přinášejí výborné záběrové schopnosti a stabilitu při vylepšené odolnosti proti opotřebení. Vylepšení JLB pásu a konstrukce výrazně snížilo hmotnost zadní pneumatiky Qualifier RR. Nižší hmotnost znamená pozitivnější charakteristiku odpružení a lepší zpětnou vazbu.

Dunlop Sportmax Qualifier RR bude v Evropě k dostání od března 2007 v následujících rozměrech:

Přední kolo

  • 120/70ZR17 (58W) TL
  • 190/50ZR17 (73W)
  • 190/55ZR17 (75W)

Zadní kolo

  • 180/55ZR17 (73W)

Dunlop Sportmax D209 GP Racer bude v Evropě k dostání od března 2007 v následujících rozměrech:

Přední kolo

  • 120/70ZR17 (58W) TL S (Soft)
  • 120/70ZR17 (58W) TL M (Medium)

Zadní kolo

  • 180/55ZR17 (73W) TL M (Medium)
  • 180/55ZR17 (73W) TL E (Endurance)
  • 190/55ZR17 (75W) TL M (Medium)
  • 190/55ZR17 (75W) TL E (Endurance)

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií i u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.

Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, BMW, Buel l, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati a Yamaha.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...