Dunlop Sport Maxx TT s technologií Kevlar®

DuPont™ Kevlar®, jedno z nejrevolučnějších syntetických vláken na světě, je nyní používáno v jádru patky nové pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx TT.

Jedná se o průlomovou inovaci v technologii výroby pneumatik. Použití DuPont™ Kevlar® Engineered Elastomer (EE) v jádru patky nové pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx TT představuje průlom v technologii výroby pneumatik. Kevlar® EE je uměle vytvořená konstrukce para-aramidových vláken, která jsou vysoce odolná vůči zpracování, stárnutí a měnícím se teplotám.

Přidáním vlákna Kevlar® EE do jádra patky je vytvořena pevnější bočnice, která je odolnější vůči zkroucení a kompresi a výrazně zlepšuje dynamické chování, zejména při vyšších teplotách. Tyto vlastnosti vedou ke zvýšené stabilitě při zatáčení, stejně jako k vylepšené reakci a větší přesnosti řízení. Patka je součástí bočnice pneumatiky a je umístěna radiálně směrem ven od dosedací plochy.

Co je Kevlar®

DuPont™ Kevlar® je ,aramid’, což je výraz vynalezený jako zkratka pro aromatický polyamid. Jeho přesné chemické složení je poly para-phenyleneterephthalamide, obecně známé jako para-aramid.

Aramidy patří do rodiny nylonů. Běžné nylony často nemají optimální strukturální vlastnosti, proto je para-aramidové rozlišení tak zásadní. Aramidová vazba dává Kevlaru® termální stabilitu, zatímco para struktury přidávají pevnost.

DuPont™ Kevlar® je para-aramidové vlákno, jež se vyrábí v různých formách, přičemž každá je vhodná pro specifickou oblast spotřebitelských a průmyslových aplikací. DuPont™ nabízí Kevlar® ve formě střižených vláken, která mohou být přeměněna na přízi, nitě, nekonečného vlákno, listy či drtě.

Kevlar® EE, který je použit při výrobě pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx TT, je pre-dispersová forma drti Kevlar®. Tato drť, tvořená nasekanými vlákny, poskytuje vynikající výztuhu a kontrolu viskozity při tlaku, a proto se používá jako speciální aditivum pro zvýšení výkonu.

Kdo vynalezl Kevlar®?

Co začalo jako experiment jedné ženy v oblasti nových polymerů ve výzkumné laboratoři DuPont™ v 50. letech, to se od té doby vyvinulo až v Kevlar® – jedno z nejdůležitějších člověkem vyrobených organických vláken, jaké kdy bylo vynalezeno. Kevlar®, který je pětkrát pevnější než stejné množství oceli, je dnes používán v různých formách v mnoha oborech – od neprůstřelných vest, přes podvodní kabely, padáky, vesmírná vozidla a s uvedením Dunlop SP Sport Maxx TT také, a to poprvé, v jádru patky pneumatiky.

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na závodním poli vedly Dunlop k zavádění inovačních technologií rovněž u pneumatik určených k běžnému použití. Dunlop se vždy soustředí na zajištění maximálního požitku z jízdy, a proto nabízí všem motoristům výkonné a odolné pneumatiky využívající nejnovější technologie, včetně pneumatik s technologií RunOnFlat, které jsou využívány např. automobily BMW řady 1, 3, 5 a X5.

Pneumatikami Dunlop své automobily standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců automobilů takových značek, jako jsou Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche a TVR.

Více informací naleznete na stránkách www.dunlop.cz.

DuPont

Společnost DuPont, založená roku 1802, vytváří za pomoci vědeckých poznatků udržitelná řešení nezbytná pro lepší, bezpečnější a zdravější život lidí na celé planetě. Společnost působí ve více než 70 zemích a nabízí širokou škálu moderních produktů a služeb v oblastech, jako je zemědělství, výživa, elektronika, komunikace, bezpečnost a ochrana, domácnost a stavebnictví, doprava a oděvní průmysl.

Více informací o DuPont™ Kevlar® naleznete na stránkách www.kevlar.com.

DuPont™ a Kevlar® jsou ochranné známky registrované E.I. du Pont de Nemours and Company.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...