- Společnost DS Automobiles a její partner Techeetah se se díky 8. místu Jeana-Érica Vergneho v Pueble vrátily na bodované pozice.
- Francouzský výrobce prémiových vozů se umístil na druhém místě v hodnocení týmů.
Navzdory nedělnímu odstoupení je António Félix da Costa před dvojzávodem v New Yorku na třetím místě v šampionátu jezdců.
Přesně čtyřiadvacet hodin po osmém závodě sezóny se v neděli na závodním okruhu Miguela E. Abeda v mexické Pueble konalo deváté kolo mistrovství světa ABB FIA Formula E.
Návrat diváků na tribuny byl sice velmi vítaný, ale pro tým DS Techeetah a jeho dva jezdce, Antónia Félixe da Costu a Jeanu-Érica Vergneho, byla cesta do Mexika úspěšná jen částečně. V 1. skupině, která byla ještě během kvalifikace penalizována čištěním trati, se portugalský jezdec nedostal na lepší než 22. místo na startovním roštu. Mnohem lépe se dařilo jeho francouzskému kolegovi. Jean-Éric Vergne si vybojoval vstupenku do Superpole a po penalizaci soupeře se umístil na 4. místě startovního pole. V závodě musel jediný dvojnásobný šampion v této disciplíně bojovat s vozem, který neměl dostatečnou přilnavost, a ztratil několik pozic. Za cenu velkolepých soubojů nicméně díky konečnému 8. místu získal 4 body.
Antonio Félix da Costa se i přes pozici v zadní části startovního pole nevzdal. Podařilo se mu vrátit se do první patnáctky, ale pak se jeho šance rozplynuly, když ho prudká srážka se zdí – následek přehřátí brzd – donutila vůz odstavit.
„Tým odjíždí z Mexika s několika body, které se mohou na konci sezóny ukázat jako neocenitelné,“ shrnul pozitivně ředitel DS Performance Thomas Chevaucher. „Celkový výsledek samozřejmě neodpovídá našim ambicím, a dokonce ani výkonu našeho vozu a jezdců. Z těchto náročných víkendů se však musíme poučit, abychom se vrátili silnější. A to je náš záměr! Hned v New Yorku uděláme vše pro to, abychom se dál posouvali kupředu v pořadí týmů, kde jsme získali 3 body, a abychom potvrdili, že zůstáváme ve hře i v pořadí jezdců.“
Jean-Éric Vergne, který startoval ze čtvrtého místa, jasně usiloval o stupně vítězů. Nakonec se však po závodě zkomplikovaném velmi špatnou přilnavostí musel spokojit s osmým místem. „Auto se dnes řídilo velmi obtížně,“ prohlásil Jean-Éric po dojezdu. „V polovině závodu se mi zničily zadní pneumatiky a hodně mi to klouzalo. Bylo náročné udržet auto na trati, i tak jsme ale dnes získali 4 body. Je jasné, že to není to, co jsem chtěl, ale je to lepší než nic. Pokud se na to podíváme pozitivně, žádný z našich přímých soupeřů v šampionátu nezískal moc bodů. V průběžném hodnocení jsem na 10. místě, ale šest závodů před koncem ztrácím na vedoucí pozici méně než jedno vítězství. Budeme však muset tvrdě pracovat na tom, abychom pochopili, proč jsme dnes nepředvedli plný výkon.“
O to se bude snažit i António Félix da Costa, třetí v pořadí jezdců, jen 12 bodů za lídrem. Při druhém mexickém závodě si však nepřišel na své. „Byl to rušný víkend,“ oddechl si úřadující šampion. „Z Puebly však odjíždíme s důležitými body pro celý šampionát, kde jsem stále v top 3. První závod byl výborný, a i druhý začal celkem dobře. Startoval jsem ze zadních pozic, což se stává často, když se musíte kvalifikovat v první skupině. Ale měl jsem opravdu smůlu! Jeden pilot měl kontakt se zdí a srazil reklamní poutače. Jeden z nich se zasekl v přední části mého auta a velmi rychle stoupla teplota brzd. Při brzdění jsem už neměl žádnou rovnováhu a auto bylo velmi těžce ovladatelné. Je to něco neobvyklého, ale dnes se nám to stalo. Jako tým jsme se toho hodně naučili, což nás posílí v posledních šesti závodech roku.“
V sezóně, jako je tato, je velmi důležitá pravidelnost, což Mark Preston ví lépe než kdokoli jiný. „V Pueble to byl těžký víkend,“ přiznal pokorně šéf týmu DS Techeetah. „Získali jsme však dostatek bodů, abychom se posunuli v pořadí týmů o jednu příčku. Je jasné, že až do finále v Berlíně to bude velmi vyrovnané. Naštěstí sledujeme, že Jean-Éric Vergne dál pravidelně sbírá body, stejně jako ve 4. sezóně před ziskem titulu. Sejdeme se a všichni společně rozebereme potíže, se kterými jsme se tento víkend setkali.“
Vzhledem k tomu, že zbývá ještě šest z patnácti závodů, slibuje mistrovství světa ABB FIA Formule E ještě spoustu překvapení. Po Jižní Americe tentokrát čeká na 100% elektrické monoposty Severní Amerika, kde se 10. a 11. července uskuteční dvojitý závod v ulicích New Yorku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií