U modelové řady Legacy v provedení kombi i sedan
– se nabízí nová výkonná verze „2.0GT DIT“ se zcela novým přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l s protiběžnými písty, rozvodem DOHC a přímým vstřikováním paliva. Prodej tohoto provedení byl zahájen v Japonsku 8. května.
Produktová koncepce staví na všestranném zdokonalení, které má zahrnovat design, spotřebu paliva, jízdní vlastnosti i bezpečnost. Některá z provedených vylepšení: nový designový motiv Subaru; nižší spotřeba paliva díky motoru Boxer nové generace v kombinaci s novou bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT); zdokonalená koncepce dynamického ovládání podvozku (Subaru DC3) zajišťující vyšší požitek z jízdy s pocitem bezpečí; a již proslulý pokrokový systém Subaru EyeSight na podporu řízení (verze 2). Kromě toho používá nové naladění podvozku a exkluzivní prvky v interiéru i na vnějšku vozu s modrými dekory. Provedení 2.0 GT DIT tak přináší sportovní charakter s pocitem velmi kvalitního provedení.
Design
Vnější vzhled
Stylistické úpravy se dotkly čelních partií se světlomety a šestiúhelníkovou maskou chladiče typickou pro současné vozy Subaru. Přepracovaný přední nárazník akcentuje celkovou šířku této části vozu. Nové designové prvky propůjčují Legacy ostřejší vzhled.
Originální maska chladiče, nárazník a velká mlhová světla modelu Outback poukazují nejen na úzkou příslušnost ke značce Subaru, ale zároveň tomuto modelu dodávají atletičtější vzhled. Stylistické provedení současně vyjadřuje jedinečnost Outbacku a jeho silné postavení coby vlajkové lodi mezi SUV značky Subaru.
Interiér
Ke sportovnější atmosféře v interiéru přispěla změna zbarvení přístrojového panelu do tónu černého kovu. K čalounění sedadel ve všech stupních výbavy slouží výhradně vysoce kvalitní materiály.
Spínače elektronické parkovací brzdy a systému „SI-DRIVE“ se přesunuly na lépe dosažitelné místo.
Elektroluminiscenční ukazatel s multifunkčním displejem u nových provedení. Uprostřed rychloměru se nachází barevný LCD displej o úhlopříčce 3,5″. K hospodárnější a bezpečné jízdě přispívá zobrazování informací o spotřebě paliva a provozních stavech systému EyeSight.
Motor a převodovka
Plochý čtyřválec 2,5 l DOHC
V modelech Legacy a Outback se nově používá plochý zážehový čtyřválec 2,5 l nové generace. Zlepšil se točivý moment v nízkých až středních otáčkách, důležitý zejména při běžném každodenním používání. Motor se vyznačuje vyváženými a atraktivními jízdními schopnostmi, pohotovou reakcí při zrychlování a nízkou spotřebou paliva.
Nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT)
– je nyní lehčí a kompaktnější. Současně účinně přispívá ke snížení spotřeby paliva. (Nové provedení převodovky Lineartronic se poprvé objevilo u nové Imprezy.)
Nová převodovka Lineartronic (CVT) nabízí lineární a hladké zrychlování s rychlou odezvou na pokyny od řidiče.
Funkce Auto Start Stop
– známá z nové Imprezy, se objevuje i v modelech Legacy a Outback. Systém odhaduje záměry řidiče a přikládá jim prioritu tak, aby nebyl nikterak narušen pocit z příjemné a bezpečné jízdy, ale současně bylo možné snížit spotřebu paliva.
U verzí s bezestupňovou převodovkou Lineartronic se používá spouštěč schopný okamžitého znovuspuštění motoru bezprostředně po jeho automatickém vypnutí (vč. případů, kdy se motor ještě zcela nevypnul), s ohledem na použití v husté městské dopravě.
Podvozek a karosérie
- Další vylepšení se dotkla tuhosti podvozku a karoserie ve snaze dosáhnout ideálního nastavení systému zavěšení, které by lineárně reagovalo na libovolný povrch vozovky. Legacy se díky tomu vyznačuje sportovním, nicméně bezpečným jízdním chováním, ale i vysokým cestovním pohodlím.
- Úpravy se dotkly nastavení tlumičů a pružin přední i zadní nápravy. K vyšší tuhosti podvozku a karoserie přispívá nový pomocný rám v zadní části vozu, který též stojí za vynikající jízdní stabilitou.
- Optimalizací prošly technické parametry tlumičů a pouzder. Díky silnějším úchytům systému zavěšení se zlepšily reakce na pokyny od řízení. Výsledkem je ještě intenzivnější požitek z jízdy a pocit jistoty za volantem Legacy.
Bezpečnost
Systém EyeSight
Modernizace jednotlivých funkcí přispěla k intuitivnějšímu ovládání a ještě bezpečnějšímu pocitu při řízení.
Kvalitnější rozpoznávání obrazu snímaného kamerou znamená lepší schopnost vozu vyhnout se nehodě za jízdy nízkou rychlostí nebo v zatáčkovitých úsecích.
Když vůz využívá adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí, po zastavení automobilu jedoucího vpředu může být aktivována funkce „Auto Start Stop“, aniž by řidič sám brzdil. Když se vůz vpředu opět rozjede, funkce Auto Start Stop ve spolupráci se systémem EyeSight po spuštění motoru obnoví i funkci adaptivního tempomatu. Toto vylepšení přispívá ke snížení spotřeby paliva i snazšímu ovládání celého vozu.
Systém je propojen s multifunkčním displejem, aby řidič snadno rozpoznal případná varování a provozní stavy systému EyeSight, např. činnost adaptivního tempomatu s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí.
Funkce přehlasování brzdovým pedálem
Pokud řidič současně sešlápne plynový i brzdový pedál, sníží se výkon motoru a v zájmu bezpečnosti se upřednostní povel brzdám.
Model Legacy v roce 2011 obdržel pět hvězdiček v novém bezpečnostním testu JNCAP.
Pětihvězdičkové ohodnocení „JNCAP FIVE STAR AWARD“, které Subaru tentokrát získalo, je oceněním, které se uděluje za nejlepší pětihvězdičkový výsledek v celkové bezpečnosti vozu dle nových parametrů.
Šetrnost k životnímu prostředí
K dalšímu zlepšení ekologických parametrů přispěla modernizace pohonných jednotek, nová generace motoru Boxer a nová bezestupňová převodovka Lineartronic, stejně tak jako další opatření na snížení spotřeby, jako např. funkce Auto Start Stop. Aktuální spotřebu ukazuje multifunkční displej, který tak napomáhá při hospodárné jízdě. Legacy ve verzi kombi (Touring) i sedan (B4), stejně tak jako Outback (2.5i L Package / 2.5i EyeSight) splňuje japonské normy spotřeby paliva platné od roku 2015. Uvedené modely splňují ekologická kritéria, která jsou nezbytná pro daňové úlevy a dotace na nové vozy.
Legacy kombi (Touring) / sedan (B4) „2.0GT DIT“ – hlavní vlastnosti
Verze 2.0GT DIT, spojující přeplňovaný plochý motor 2,0 l s přímým vstřikováním paliva a bezestupňovou převodovku Lineartronic upravenou pro vyšší točivý moment, nabídne nejen suverénní jízdní schopnosti s mohutným zátahem, ale i nízkou spotřebu paliva. Na vybraných místech v interiéru i na vnějšku vozu jsou použity dekory v modrém tónu. Sportovní charakter dokládá nové nastavení podvozku. Při vývoji této verze byl kladen důraz na potěšení z jízdy opírající se o vysokou kvalitu.
Motor a převodovka
Přeplňovaný čtyřválec 2,0 l DOHC s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva
- Motor Boxer nové generace používá technologii přímého vstřikování paliva vyvinutou přímo automobilkou Subaru. Vstřikováním paliva přímo do válců se zvýšila účinnost spalování, což se pozitivně odrazilo ve výkonu motoru i spotřebě paliva.
- S ohledem na co nejlepší účinek přeplňování v kombinaci s přímým vstřikováním paliva používá tento motor čtvercovou konfiguraci vrtání a zdvihu (86 x 86 mm).
- Nasazením nově vyvinutého turbodmychadla typu Twin Scroll s výtečnou odezvou za nízkých otáček motoru bylo dosaženo vysokého výkonu motoru i točivého momentu. Dělené turbodmychadlo Twin Scroll bylo vyvinuto speciálně s ohledem na snížený zdvihový objem motoru.
- V porovnání s dosavadním přeplňovaným motorem 2,5 l se spotřeba paliva snížila o plných 20 %. Úměrně tomu se snížila i hladina produkovaných emisí.
Bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) uzpůsobená pro vyšší točivý moment
- Vyšší točivý moment nově vyvinutého přeplňovaného čtyřválce 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva přenáší nová bezestupňová převodovka Lineartronic. Ke zvládnutí vysokých výkonových parametrů přeplňovaného motoru s přímým vstřikováním paliva bylo nutné některé komponenty převodovky modifikovat, například měnič točivého momentu a řetězy.
- O vhodné rozdělení hnacího momentu při sportovní jízdě se stará systém VTD-AWD, jenž poprvé funguje ve spojení s bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT). Konstruktéři tak dosáhli vynikajících záběrových schopností i jízdní stability.
- Systém SI-DRIVE byl speciálně odladěn pro 2.0GT DIT. V případě režimu Sport# (S#) může řidič volit z osmi nastavení. Kromě hladkého řazení CVT si řidič může vychutnávat i sportovnější jízdu navolením režimu s přímou zpětnou vazbou, podobně jako u vozů s manuální či automatickou převodovkou.
Podvozek
Podvozek byl odladěn exkluzivně pro výkonnostní verzi 2.0GT DIT. Tužší odpružení zlepšuje stabilitu při rychlém cestování. Náklony vozidla minimalizuje nastavení tlumičů a větší průměr stabilizátorů; 2.0GT DIT se tak při změně jízdních pruhů a průjezdu zatáčkami pyšní příkladnou stabilitou.
Design
Verze 2.0GT DIT používá nové designové prvky v interiéru i na vnějšku vozu. Opakujícím se motivem je modrý barevný tón vyjadřující sportovní charakter a vysokou kvalitu.
- Standardně se dodávají originální 18″ litá kola v matně modrošedém zbarvení. K ostřejšímu vzhledu přispívá intenzivní opracování a provedení řezů.
- Vzadu je použit emblém „DIT“ symbolizující tvar pístu a hospodárný motor s přímým vstřikováním paliva.
- Modrý tón najdeme i na krytu nového motoru.
- Na bocích sedadel, v obložení dveří a na středové loketní opěrce je použito modré stehování.
- Na vysokou kvalitu poukazují i velké leštěné koncovky výfuku.
Šetrnost k životnímu prostředí
Výrazného zlepšení spotřeby paliva bylo dosaženo i přes vysoký výkon a točivý moment motoru. V porovnání s dosavadním přeplňovaným motorem 2,5 l se spotřeba paliva snížila o plných 20 %. Verze se chlubí vysokou úrovní dynamických jízdních schopností i ohleduplnosti k životnímu prostředí. Legacy 2.0GT DIT v provedení kombi (Touring) i sedan (B4) splňuje japonské normy spotřeby paliva platné pro rok 2010 s rezervou +25 %. Uvedené verze splňují kvalifikační nároky na dotace pro ekologické vozy.
Plán prodeje
2000 vozů měsíčně (za celou modelovou řadu Legacy, včetně Outbacku)
O společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, je předním japonským výrobcem s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize HFI – Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty osobních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. FHI si vydobyla celosvětové uznání za technologii stálého pohonu všech kol AWD a ploché motory Subaru s protiběžnými písty. Firma je rovněž na špici vývoje ekologických technologií a zasazuje se o celosvětovou ochranu životního prostředí.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií