Poslední letošním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup byl tradiční závod automobilů do vrchu v německém Osnabrücku. Říčanský jezdec Adam Králík se s letošním účinkováním v tomto prestižním mistrovství po dramatickém tréninku rozloučil skvělým třetím místem ve skupině 5.
Závod 56. Int. Osnabrücker ADAC Bergrennen, který každoročně přiláká obrovské množství fanoušků a milovníků závodů do vrchu, byl pátým, a tedy posledním dějstvím mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup. O uplynulém víkendu tomu odpovídala také účast přibližně 150 jezdců z 15 evropských zemí. Velmi specifická byla také zdejší trať, která má délku pouze 2030 metrů s převýšením 73 metrů a průměrným stoupáním 4,5 %. Svým profilem je však pro jezdce i diváky velmi atraktivní.
Jezdec týmu Rabbit Czech Racing Adam Králík startoval v Osnabrücku úplně poprvé. Bohužel již první sobotní tréninková jízda byla doslova dramatem na trati, protože jeho vůz SEAT Leon TDi vypověděl službu a Adam musel nakonec tuto jízdu přerušit. V servisní zóně se poté velmi usilovně pracovalo na diagnostice a odstranění technických problému spojených s tlakem a dodávkou paliva do dieselového motoru. To se nakonec mechanikům podařilo a následné dvě tréninkové jízdy sloužily především k celkovému otestovaní vozu a doladění podvozku. Poslední plánovaná čtvrtá tréninková jízda se nakonec nekonala vlivem vydatných dešťových přeháněk doprovázených letní bouřkou.
V neděli, kdy byly na programu pouze čtyři závodní jízdy, se počasí nakonec umoudřilo. Adam začal v ranní jízdě s mírným respektem, ale v dalších třech jízdách už nasadil tempo směřující k trojici nejrychlejších jezdců skupiny 5. Zejména velmi vyrovnané dvě poslední závodní jízdy, jejichž časy se nakonec sčítaly do celkového výsledku, přispěly nakonec k velmi cenné bronzové příčce ve skupině 5. Získané body z tohoto závodu v Osnabrücku však znamenaly pro Adama oslavu celkového čtvrtého místa v letošním seriálu FIA International Hill Climb Cup v kategorii 1, tedy v klasifikaci uzavřených vozů.
„Mám obrovskou radost z tohoto výsledku, protože skončit letos v pětici nejúspěšnějších evropských jezdců v klasifikaci uzavřených vozů všech skupin je opravdu důvodem ke spokojenosti. Věnovali jsme s celým týmem této sezóně velké úsilí a vyplatilo se to. V sobotu to bylo v první jízdě velmi obtížné. Motor mého vozu ztrácel výkon a začal vynechávat. Nakonec jsem musel na trati zastavit. Problém byl v tom, že jsme v servisu nemohli přijít na příčinu těchto potíží. Musím tak poděkovat mechanikům, kteří nakonec objevili příčinu v nízkém tlaku paliva u sacího systému v palivové nádrži,“ popsal sobotní technické potíže Adam Králík a dodal. „Nedělní závodní jízdy již byly zcela bez problému a já mohl v klidu věnovat boji o body do celkové klasifikace. Byl to skvělý závod s nádhernou diváckou atmosférou. Navíc jsem tady v Osnabrücku startoval s podporou společnosti Neotechnik Fördersysteme, za což bych chtěl také moc poděkovat. Teď už nastává čas přemýšlet nad další sezónou týmu Rabbit Czech Racing. Máme už v hlavě několik scénářů, tak uvidíme, jak nakonec dopadnou jednání se všemi našimi partnery. Letošní úspěch je věnován právě jim za dlouhodobou podporu našeho snažení v domácím i evropském motorsportu.“
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií