Automobilka Saab, jako součást společnosti GM, předvede po dlouhé době na frankfurtském autosalonu opět koncepční studii. Teprve třetí studie v dějinách švédské značky má nechat nahlédnout jakým směrem se bude ubírat designerská filosofie Švédů v příštích letech. Šéfdesignerem Michaelem Mauerem vytvořená studie 9X spojuje v sobě stylistické prvky kupé, roadsteru, kombi i pikapu.
První fotografie (na níž jsou však rozměry a proporce zkresleny) ukazují, že půjde o jasně stylizovaný, kompaktní sportovní kupé s velkou skleněnou střechou a hodně zašpičatělou přídí. Odtajněn bude vůz až v úterý 11. září v 10.45 hodin na autosalonu IAA ve Frankfurtu. „Jde o hmatatelný důkaz, že Saab se nachází právě na cestě do vzrušující budoucnosti“, říká šéf automobilky Peter Augustsson.
Stylistickou mezeru mezi modely Saxo a Xsara zaplňuje Citroën novým modelem C3. Čtyřdveřový malý vůz, který se objeví na trhu v příštím roce, působí jako seskupení ze dvou designerských směrů. Vpředu vypadá jako sedan, od silně zaobleného předního půlkruhového okna jako minivan. V interiéru nabízí C3 dlouhý 3,85 m a vysoký 1,52 m prostor pěti osobám a ještě zbývá 307 l na zavazadla. K bezpečnostní výbavě patří ABS, brzdový asistent, šest airbagů a tříbodové pásy společně s opěrkami na každém sedadle. Nechybí ani posilovač řízení, do dvou poloh nastavitelný volant a četné odkládací prostory, zčásti klimatizované.
Zavazadlový prostor poskytuje dvojitou podlahu s variabilním uspořádáním. Dlouhý je i seznam příplatkových doplňků připomínající výbavu luxusních automobilů – klimatizace, panoramatická skleněná střecha, dešťový senzor a tónované čelní sklo. Citroën C3 budou pohánět dva vznětové motory a jeden zážehový s výkonovým spektrem od 45 kW (61 k) do 81 kW (110 k). Citroën C3 a od roku 2004 vyráběný menší C2 mají v budoucnosti nahradit Saxo a vytvořit novu řadu malých Citroënů.
Suzuki si vedle tří akčních modelů Ignis, Liana a Wagon R se stálým pohonem všech kol přichystala pro Frankfurt také studii sportovního roadsteru vybaveného motorem z nejrychlejšího motocyklu světa. Zážehový čtyřválec 1.3 dosahuje při 9800 ot./min. výkonu 129 kW (175 k) a disponuje točivým momentem 138 N.m při 7000 ot./min. Sílu na kola, jen 640 kg těžkého, roadsteru přenáší sekvenční šestistupňová převodovka. Nejvyšší rychlost uvádějí Japonci 220 km/h.
Úpravce automobilů Mercedes Benz firma Brabus zabudovala do sportovního kupé zážehový vidlicový osmiválec 5.8. Zvýšením objemu pohonné jednotky Mercedesu Benz třídy S vzrostl výkon na 294 kW (400 k). Největší točivý moment 600 N.m, přenášený na kola zadní nápravy modifikovanou pětistupňovou samočinnou převodovkou, zajišťuje vozu zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,5 s a největší rychlost 301 km/h. Vyššímu výkonu byly rovněž uzpůsobeny podvozek, brzdy a aerodynamika.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií