Dnes v pondělí 5.ledna ráno odstartuje Štajf na Subaru Impreza WRX STI v Rakousku na první rychlostní zkoušku Jänner Rallye 2015 a zahájí tak své účinkování v mistrovství Evropy

Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou na Subaru mají za sebou dvě nadmíru úspěšné společné sezóny 2013 a 2014.

1strejsubjr900

Posádka Subaru Duck Czech National Teamu

– by ráda letos navázala na domácí titul a medailové pozice z European Rally Trophy a ze Zóny Střední Evropy kvalitními výsledky také v nejdůležitějším evropském seriálu – letošním Mistrovství Evropy.

Když čtete tyto řádky, je v rakouském Freistadtu již po startu a Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou se jistě snaží udělat všem „subarákům“ udělat hned na začátku roku velkou radost.

Rakouská Jänner Rallye tradičně startuje soutěžáckou sezónu

– a v posledních letech je díky svému lednovému termínu také zahajovací soutěží Mistrovství Evropy. A právě na tento seriál se letos zaměří výtečně sehraná posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha, startující samozřejmě znovu s vozem Subaru Impreza WRX STI.

Vojtěch Štajf popisuje vznik letošních plánů:

„Mezinárodní federace FIA letos v rámci evropského šampionátu vypsala klasifikaci ERC2 pouze pro klasické produkční vozy. To je pro nás velice atraktivní, na rozdíl od loňského systému tam totiž nebodují speciály specifikace R4, proti kterým mělo naše klasické ´enko´ výkonový handicap. Dohodli jsme se proto s našimi partnery, že se pokusíme v šampionátu ERC2 dosáhnout na co nejlepší umístění. Na loňskou sezónu, která skvěle korunovala naši desetiletou spolupráci se společností Subaru ČR, bude ale obtížné navázat stejnou měrou. Vždyť loni jsme kromě celkového bronzu z European Rally Trophy a stříbra ze Zóny Střední Evropy dokázali se Subaru (i když samozřejmě úplně jiným) vyhrát i svoji třídu na mexickém závodu La Carrera Panamericana – vyšlo nám vlastně vše, nač jsme sáhli. Účinkování v Mistrovství Evropy ale bude velkou výzvou a bude pro nás představovat zase úplně novou motivaci do závodění.

Jedenáctou sezónu spolupráce se Subaru ČR tedy zahajujeme na rakouské Jänner Rallye. Její termín je letos s ohledem na čas pro přípravu i s ohledem na zajišťování financí velmi nevhodný, jedná se ale o soutěž, která je sídlu našeho týmu z celého šampionátu geograficky úplně nejblíže a i proto jsme se rozhodli se jí zúčastnit. Termín soutěže ale zjevně některým našim soupeřům vyhovuje ještě méně než nám, a tak jsou zde přihlášeny do hodnocení ERC2 pouze čtyři posádky. O to bude důležitější neudělat chybu a dojet až do cíle, každý bod může být v závěru roku velmi cenný. Mne čeká už sedmý start ve Freistadtu, a tak bych rád využil i předchozí zkušenosti se zdejšími podmínkami.

Letos je ale už ze seznamovacích jízd zřejmé

– že nás čeká opravdu náročná soutěž. Ráno jsme jezdili na klasických zimních zledovatělých površích, odpoledne ale začalo pršet a led mnohde roztál do klouzavé kaše, přidala se i mlha. Podle předpovědi od našeho meteorologa by se však mělo zimní počasí opět vrátit, a tak chystáme zejména sněhové pneumatiky s hroty. Nicméně nám jde o hodně, a tak se nechceme nechat zaskočit ani případnou změnou počasí.

Připravili jsme se tedy velmi důkladně

– přichystán bude i sněhový podvozek a také tři různé sady tlumičů. Doslova čárou přes rozpočet je však pro nás nařízení o povinných patnáctipalcových pneumatikách. Kvůli němu si někteří kvalitní jezdci nakonec start v Rakousku rozmysleli, jiní zase raději pojedou pouze v rámci místního šampionátu, kde jsou povoleny i dosud běžně používané pneumatiky ´o číslo větší´. Také my máme tyto pneumatiky z minulosti v garáži, zůstanou ale doma a musíme nově zakoupit ten správný, jen o maličko menší rozměr. Ona proklamovaná myšlenka, že FIA toto nařízení aplikovala kvůli snižování nákladů, tak je úplně postavená na hlavu. Vždyť i předepsaný maximální počet osmnácti pneumatik použitelných pro jednu soutěž by pro tým s rozpočtem, jaký máme my, byl i bez onoho nařízení asi maximem možného. Nicméně jak jsem již řekl, na Jänner jsme se rozhodli jet i přes vyšší finanční náročnost, no a kromě boje o body jej pojmeme i jako přípravu na další soutěž. Tou bude pro nás lotyšská Rally Liepaja, kde se sice pojede zřejmě na velkých hrotech, nicméně podvozek a diferenciály tam bude potřeba nastavit podobně jako teď v Rakousku.

Díky registraci do Mistrovství Evropy nás čeká několik novinek:

– například pojedeme kvalifikační zkoušku, a pokud se v ní umístíme do patnácté příčky, budeme si vybírat startovní pořadí pro první etapu. Důležitější ale pro nás pochopitelně bude až právě vlastní soutěž a její výsledky. Je jasné, že na drahé speciály specifikací R5 a S2000 náš produkční vůz stačit nebude, hodláme si hlídat zejména naše přímé soupeře v klasifikaci ERC2. Jak jsem již zmínil, naší prioritou budou body v tomto hodnocení, přesto ale určitě neplánujeme jet ´na hyenu´ a naopak se pokusíme uplatnit své dlouholeté závodnické zkušenosti a reprezentovat značku Subaru co nejzdárněji. I přes nevhodný termín soutěže bude u trati jistě také mnoho našich fanoušků, na jejichž povzbuzování se moc těšíme,“ uzavírá své povídání usmívající se Vojtěch Štajf. Dodejme ještě, že posádka Subaru Duck Czech National Teamu poveze na autě startovní číslo 11.

 Karel Špaček, media team, tiskový servis

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků

LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost...

Součtová návštěvnost akce během celého víkendu dosáhla počtu 51.000 Obrovský zájem o historii amerického automobilového průmyslu Poděkování všem vystavovatelům, donátorům a majitelům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019 Ve znamení oslav a unikátních vozů

LEGENDY 2019 Ve znamení oslav a...

Automobilová slavnost opět v celém areálu Výstaviště Praha v Holešovicích Termín konání: 17. – 19. května 2019 Významná jubilea připomenou mimo jiné značky Bugatti, Citroën a Subaru...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka Emil Frey Select se stala oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu SK Slavia Praha

Značka Emil Frey Select se stala...

Nedávno zrozená značka Emil Frey Select a legendární fotbalový klub SK Slavia Praha uzavřely dohodu o spolupráci. Vkladem firmy Emil Frey je zapůjčení 23 vozů z programu Emil Frey Select, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...