Kabura je prvním kompaktním coupe značky Mazda pro 21. století, má umístěn motor za přední nápravou a pohon zadních kol, který je všeobecně obdivován motoristickými nadšenci a dlouhodobě nabízen v podání vozu Mazda MX-5 a sportovních modelů poháněných wankelovými motory. Převodovka je šestistupňová manuální.
Typická konfigurace sedadel 2+2 je nahrazena důmyslnějším uspořádáním 3+1, jež předurčuje novou koncepci interiéru přinášející cestujícím vyšší komfort bez navýšení hmotnosti či velikosti vozu. Všem příležitostným dobrodružstvím i nákupnímu nadšení vychází vstříc možností sklopit všechna sedadla spolujezdců a vytvořit tak naprosto rovnou ložnou plochu, umožňující přepravu snowboardů, nákupních tašek a všech ostatních potřeb pro aktivní život.
Přestože Kabura vyhlíží jako exotický vůz, disponuje praktičností a dostupností, po které by mohli mladí toužit a kterou si mohou dovolit.
“Kabura” je japonský název převzatý od slova “KABURA-ya”, střela, které při odpálení produkuje obrovský hluk a v historii byla využívána jako signál pro zahájení boje. “První střela vyslaná do boje” symbolizuje úsilí společnosti Mazda okusit unikátní a vzrušující rizika – jako je například wankelům motor.
Zatímco profil Kabury připomíná klasické coupe, čelní sklo a přední část střechy jsou integrovány v jedinou kompaktní skleněnou plochu, která vychází od kapoty až k B-sloupku. Propouštějíce mnohem více světla umocňuje pocit vzdušnosti a prostornosti interiéru. Skleněná střešní část je vybavena automatickým tónováním, takže řidič může za slunečných dnů otočením ovladače průsvitnost střechy podle potřeby, od naprosto čirého skla až po naprosto neprůsvitné.
Za B-sloupkem má Kabura zadní výklopné dveře tvořené dvěma skleněnými panely. Horní panel běžným způsobem splývá s linií vozu. Ovládaný elektrickým motorem, způsobem jakým jsou na křídle letadla zvedány klapky, plní tento panel tři úlohy: slouží jako střešní spoiler, zajišťuje větrání interiéru a výrazně zvětšuje prostor v oblasti hlavy cestujícího na zadním sedadle. Navíc solární články zabudované v tomto panelu napomáhají regulovat okolní teplotu a stejně tak i dobíjet akumulátor vozu. Větší ze skleněných panelů tvořících zadní výklopné dveře je opatřen závěsy upevněnými na bocích, což přináší snadný přístup do objemného zavazadlového prostoru Kabury.
Standardní dveře na levé straně vozu zajišťují řidiči přístup do kokpitu a na zadní sklopné sedadlo. Sedadlo na pravé straně je naprosto odlišné a jeho konstrukční řešení je účelně asymetrické. Eliminace odkládací schránky a minimalizace palubní desky umožnily konstruktérům posunout přední sedadlo o šest palců před pozici sedadle řidiče. Naopak druhý spolujezdec, sedící v tandemu za pravým sedadlem předního spolujezdce, si užívá přibližně stejně velkého prostoru v oblasti nohou, ramen i hlavy.
Na základě prezentačních modelů RX-Evolv a RX-01 vynalezli konstruktéři společnosti Mazda systém dveří zavěšených vzadu “freestyle”, aby tak zlepšili přístup k zadním sedadlům RX-8. Kabura je důkazem, že inspirace může ve snaze o duchaplný, stylový design, který nabízí zákazníkům více, než se jim kdy mohlo zdát, přispět dvojnásob.
Aby byla zachována hladká střešní linie a současně byl zajištěn přístup do zadní části vozu, zkonstruoval tým von Holzhausena model Kabura s výjimečně řešenými pravými dveřmi. Po otevření předních dveří zajistí pouhý dotek tlačítka odsunutí přídavných dveří směrem vzad a mimo nástupní prostor.
Namísto vyklápění dveří na závěsech, jak tomu je u nové Mazdy RX-8, její přídavné dveře se dokonale pohybují v drážce zadního bočního panelu způsobem, jakým se tajné dveře ztrácejí ve stěně domu. Mazda Kabura je dlouhá 405 cm, široká 178 cm a vysoká 128 cm. Rozvor má 255 cm.
Hnací síla je dodávána na zadní kola modelu Kabura 2.0 litrovou verzí velmi oblíbeného 16ventilového agregátu společnosti Mazda typu MZR DOHC. Pneumatiky jsou Bridgestone Potenza o rozměru 245/35R19 a vzadu 245/35R20.
Jednou z rolí modelu Kabura je naznačit dnešním zákazníkům pravděpodobný směr budoucího vývoje designu. Byla vypracována konstrukční studie sledující dosažení výrobního stádia u modelu Kabura, a podle této studie by se tento model měl stát samostatným výrobkem, namísto aby rozšiřoval jakoukoliv stávající modelovou řadu.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů