Na závěr letošní sezony při slavnostním večeru FIA Prize-Giving v Paříži byli oficiálně korunováni mistři světa včetně José María Lópeze a Citroënu.
Při této příležitosti se Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu, vyjádřil nejen k úspěšné obhajobě dvou titulů ve WTCC, ale i o posledních novinkách:
Podobně jako v loňském roce opanoval Citroën pódium FIA WTCC…
„Dokonce by se dalo říci – škoda, že stupně vítězů nejsou čtyři, protože jsme obsadili první čtyři místa díky čtveřici José María López, Yvann Muller, Sébastien Loeb a Ma Qing Hua! Je to doslova historický výsledek, který nebyl dosud dosažený v celém WTCC nebo ve skupině PSA Peugeot Citroën. S 21 vyhranými závody z 24 možných jsme ustavili nový rekord stejně jako rekordní zápis v celkovém počtu dosažených bodů za jednu sezonu. V soutěži pilotů rovněž Pechito López zaznamenal hned několik rekordů. I za těmi však stojí velké úsilí celého týmu. Kromě pilotů, inženýrů a mechaniků jsou v zákulisí lidé, jejichž práce je veřejnosti skrytá a není tak na očích. Za zmínku stojí rovněž skutečnost, že si Citroën připsal už patnáctý titul mistra světa po těch, které vybojovali jeho jezdci ve WRC a v cross-country rally.“
Nedávné zasedání rady FIA World Motor Sport avizovalo změny v předpisech WTCC. Jak se na ně díváte?
„Některé z těch změn, jako třeba MAC3 (Manufacturers Against the Clock concept time-trial) nebo návrh zahajovacího a hlavního závodu jsou přinejmenším pokusy o nové nápady. My ale budeme muset vyčkat až po několika závodech, co tyto změny přinesou z pohledu mediálního pokrytí a zájmu co do dramatičnosti a napětí. Úplně nesouhlasíme s novými pravidly kolem hmotnostní kompenzace, která míří hlavně na Citroëny C-Elysée WTCC. Systém, který platil v minulých letech, se zdál být přijatelnější pro všechny strany. Ale namísto stěžování si bych raději tyto změny viděl jako další důkaz výjimečně vysokých standardů nastavených naším týmem, auty a piloty. Nyní se už plně soustředíme na sezonu 2016. Všichni máme motivaci pracovat ještě tvrději na tom, abychom byli opět o krok před našimi soupeři a dál vítězili. Určitě budeme chtít obhájit naše tituly.“
V posledních týdnech jsme zaznamenali spousta reakcí na ukončení pracovních vztahů mezi Citroënem a Sébastienem Loebem. Co k tomu řeknete fanouškům, kteří to očividně nechápou?
„Velký mediální zájem a pátrání po senzačních příbězích může někdy vést k přehnaným a pokřiveným reakcím. Séb nedostal padáka. Je dál součástí skupiny PSA Peugeot Citroën a jeho nová výzva s Peugeot Sport není žádný plán B z pohledu jeho výjimečné kariéry. On sám se rozhodl plně se věnovat Rally Dakar a my budeme s velkým zájmem sledovat jeho pokroky. Bezpochyby to ale značí konec jedné velké kapitoly v dějinách Citroën Racing. Nostalgie ale v krátké době ustoupí ohromným vzpomínkám. Z mého osobního pohledu jsem velmi hrdý a šťastný, že jsem mohl pracovat po boku Séba v různých etapách jeho kariéry u Citroënu.“
Skupina PSA nedávno oznámila jmenování Jeana-Marca Finota ředitelem Motorsport Centre of Excellence. Co to znamená pro vaši pozici?
„S účinností od 1. ledna 2016 bude Jean-Marc Finot dohlížet na aktivity v motorsportu tří značek. Od září 2016 budeme všichni pracovat ve Versailles Satory. Aktivity motorsportu pro DS Performance povede Xavier Mestelan Pinon a já pro Citroën Racing. Rád bych při této příležitosti poblahopřál Xavierovi k jeho jmenování. Společně jsme prožili a užili si spoustu příjemných chvil ve WRC nebo ve WTCC, a jeho odborné zkušenosti budou neocenitelné ve Formuli E na okruzích. Já mám ještě funkci zástupce pro rozvoj motorsportu v PSA Group. To značí, že budu jakýmsi styčným bodem mezi vedením, promotéry šampionátu a dalšími výrobci v naší skupině při rozvoji kategorie a budoucnosti motorsportu. Výsledkem tohoto na budoucnost orientovaného přístupu by měly být diskuze nad aktuálním i budoucím rozvojem motoristického sportu v PSA Peugeot Citroën.“
Více na:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií