Další double pro Citroën DS3 WRC na Rally Acropolis (16. – 19. 6. 2011) !

Pátého triumfu v kariéře dosáhli na Rally Řecko 2011 Sébastien Ogier a Julien Ingrassia po napínavém souboji s týmovými kolegy Sébastienem Loebem a Danielem Elenou.

Tento výsledek je už 22. double, kterého Citroën v seriálu mistrovství světa WRC dosáhl a posunul tak rekordní hranici. Díky jejich 100. umístění na stupních vítězů zvýšili Loeb s Elenou vedení v mistrovství světa pilotů. Citroën Total World Rally Team také zvýšil náskok před největšími soupeři v Poháru konstruktérů.

Vymetání trati v hlavní roli

Po dvou předcházejících dlouhých dnech byl finálový program Rally Acropolis doslova sprintem na pouhých 65 měřených kilometrech. Sébastien Loeb, do té doby vedoucí jezdec s náskokem pouhých 2,2 sekundy na největšího pronásledovatele, musel čistit trať a byla mu jasná obtížnost boje o možné vítězství. Při prvním průjezdu Aghii Theodori (RZ14) Sébastien Ogier předstihl sedminásobného mistra světa dokonce o desetinu sekundy. Ale Loeb se dokázal na první místo vrátit se stejným náskokem na následující New Pissia 1.

„Jsem v situaci, kdy musím riskovat, abych si náskok udržel. Musel jsem jet ještě ostřeji než první dva dny. Přesto jsme to dokázal. Pokud jde o vítězství, ještě nevím,“ říkal Loeb uprostřed nedělního programu. „Uvidíme, jak moc rozhodující bude další vymetání trati.“

Ogierův finiš

„Séb byl velmi rychlý, ale my jsme na něho moc neztratili. Myslel jsem, že čištění trati by dnes mohlo hrát velmi důležitou roli. Možná jsem nejel úplně natvrdo. Budu muset přidat a ještě víc riskovat,“ přidal se Ogier v průběhu neděle.

Zatímco Loeb přiznal, že odjel skvělou Aghii Theodori 2, Ogier zvolnil a zaostal za Loebem o 6,2 s. Jenže na New Pissia 2 byl zpátky na čele, když zaútočil a náskok narostl na 10 sekund. Nic na tom nezměnila ani závěrečná čtyřkilometrová Power Stage, na které Ogier porazil Loeba o 9 tisícin sekundy. Piloti Citroënu si tak připsali ještě dva, resp. tři body navíc.

Ogier si tak mohl vychutnávat třetí prvenství v této sezoně: „Perfektní výsledek, s 28 body zisku pak vypadá mistrovství světa pro nás velmi nadějně. Rád bych poděkoval celému týmu za dvě věci. Zaprvé za to, že dali Sébovi i mně stejnou šanci na vítězství a jsem tak opravdu rád, že jsem všechny odměnil vítězstvím. Zadruhé za to, že vůz Citroën DS3 WRC byl naprosto spolehlivý a my jsme mohli prožít bezproblémové tři dny ve vysokých rychlostech.“

Loeb: Neměli jsme stejné podmínky

I přes dva dny strávené v pozici čističe trati si Loeb odnáší také některá pozitiva: „Před startem jsem to neviděl na jasné vítězství. Dal jsem tomu ale všechno, co jsem mohl, okolnosti závodu zapříčinily to, že jsem nemohl bojovat za shodných podmínek. Myslím si, že jsem byl stejně nejrychlejší. Dvacet bodů, které jsem tu získal, mi pomohlo ještě víc zvýšit náskok na Hirvonena.“

Quesnel: Fantastický výsledek!

„Tohle double, které jsme vybojovali nad konkurencí, které zdejší podmínky víc vyhovují, považuji za fantastický výsledek pro Citroën,“ zhodnotil víkend Olivier Quesnel, stájový šéf Citroën Racing Team. „Jsem velice šťastný za oba naše piloty, kteří získali drahocenné body pro mistrovství světa. S šesti vítězstvími ze sedmi podniků můžeme být velmi spokojení s první polovinou sezony.“

Nejrychlejší časy:

  • 1. den – RZ 1 až 4: Petter Solberg (Citroën DS3) – RZ 5: Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 6: Sébastien Loeb (Citroën DS3).
  • 2. den – RZ 7 až 9: Ogier – RZ 10 : Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 11: Loeb – RZ 12: Ogier – RZ 13: Latvala.
  • 3. den – RZ 14 a 15 : Latvala – RZ 16: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) – RZ 17: Latvala – RZ 18: Ogier.

Nejlepší časy celkem:

Ogier, 6 – Latvala, 5 – P. Solberg, 4 – Loeb, 2 – Hirvonen, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 až 9: P. Solberg – RZ 12: Ogier – RZ 13 Loeb – RZ 14: Ogier – RZ 15: Loeb – RZ 16 až 18: Ogier.

Konečné pořadí Rally Řecko 2011:

  • 1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 4:04:44,3 hod.
  • 2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +10,5 s
  • 3. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +13,4
  • 4. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +38,7
  • 5. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +5:24,7 min.
  • 6. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +6:54,6
  • 7. K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +8:29,3
  • 8. J. Hanninen / M. Markkula Skoda Fabia S2000 +11:34,6
  • 9. JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +13:08,8
  • 10. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +15:10,0

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:

1.Loeb 146, 2. Hirvonen 129, 3. Ogier 124, 4. Latvala 76, 5. P.Solberg 73, 6. Ostberg 48, 7. Wilson 36, 8. Räikkönen 24, 9. H.Solberg 20, 10. Villagra 20.

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:

1.Citroën Total WRT 250, 2. Ford Abu Dhabi WRT 195, 3. M-Sport Stobart WRT 87, 4. Peter Solberg WRT 61, 5. Ice 1 Racing 34, 6. Munchi´s Sport WRT 32, 7. Team Abu Dhabi 19…

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...