Daihatsu YRV-Turbo: rychlý minivan

Pro milovníky rychlé jízdy připravila automobilka Daihatsu výkonnější verzi malého modelu YRV, který dokáže jet rychlostí takřka 200 km/h.

V Ženevě 2000 převedený koncept sportovního kompaktu v designu minivanu debutoval na evropském trhu koncem loňského roku a dnes je v mnoha zemích značně oblíbený u řidičů vyhledávající rychlejší jízdu.


Daihatsu YRV-Turbo: rychlý minivan

Daihatsu však „neusnul na vavřínech“ a představil výkonnější verzi YRV-Turbo určenou těm, kteří od minivanu očekávají ještě větší požitek z jízdy. Nový přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.3 s elektronickým vstřikováním paliva a čtyřventilovou technikou dosahuje kromě vyššího výkonu 103 kW/140 k při 6400 ot./min také nejlepší točivý moment ve své třídě – 177 N.m při 3200 otáčkách za minutu. Turboefekt se projevuje už při relativně nízkých otáčkách a zásluhou technologie DVVT pracuje už v nižších a středních otáčkách s dostatečným točivým momentem, jehož plochá křivka umožní zrychlení prakticky v jakýchkoliv otáčkách.

Síla a točivý moment jsou přenášeny na přední kola elektronicky řízenou „inteligentní“ čtyřstupňovou převodovkou ESAT, která tak ideálně doplňuje nový motor.


Daihatsu YRV-Turbo: rychlý minivan

Speciální aerodynamické prvky dodávají vozu patřičnou dynamiku a sportovního ducha, přičemž nízké těžiště přijde vhod při vyšších rychlostech. Řidič a spolujezdec sedí v poloskořepinových sedadlech, díky promyšlenému interiéru mají pocit jako by seděli ve velkoprostorovém vanu. Čtyřdveřová karosérie s délkou 3,7 metru poskytuje prostor pěti osobám, jejichž sedadla jsou umístěna v rozdílných výškách. O 75 mm vyvýšená zadní sedadla mohou být posunuta až o 15 mm a také individuálně nastavena.

Daihatsu YRV-Turbo nasazuje nová měřítka také v oblasti bezpečnosti. Tuhá a v mnoha bodech zesílená struktura karosérie dokáže dobře absorbovat nárazovou energii. Maximální ochranu cestujících zvyšují rovněž dvojice čelních a bočních airbagů, případně za příplatek ještě hlavové. Při nárazu jsou tak optimálně chráněny hlava, hruď i břicho cestujících. Dalšími bezpečnostními prvky jsou ABS s EBD a vpředu vnitřně chlazené brzdové kotouče.


Pro méně náročné řidiče jsou určeny verze 1.3 (64 kW/87 k a 120 N.m) nebo 1.0 (43 kW/58 k a 88 N.m). Silnější verze s mechanickou pětistupňovou převodovkou dosahuje rychlosti 175 km/h, zrychluje za 11,2 sekundy a spotřebuje šest litrů na sto kilometrů. Na přání je lze zkombinovat s pohonem všech kol.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...