Dacia Spring zrychluje: Víc síly, lepší jízda, stále nízká cena

Malý elektromobil Dacia Spring prošel dalším vylepšením. Dostává novou platformu, silnější motory a chytřejší technologie, a přitom zůstává nejdostupnějším elektromobilem na trhu.


Dacia dál ukazuje, že elektromobilita nemusí být luxus pro pár vyvolených. Model Spring, který od roku 2021 přivedl za volant elektrického vozu už téměř 180 tisíc Evropanů, znovu výrazně omládl. Nejnovější verze přináší dva nové motory (70 a 100 koní), vylepšenou platformu i aerodynamické úpravy, které zvyšují stabilitu, pohodlí i dojezd. A to vše bez ztráty klíčové přednosti – nízké pořizovací ceny a úsporného provozu.

Lepší rovnováha, jistější jízda
Základní proměna se odehrála pod karoserií. Nová platforma se zesílenou střední částí, která ukrývá baterii, zvyšuje tuhost konstrukce a zlepšuje rozložení hmotnosti mezi nápravami. Spring tak působí jistěji a předvídatelněji i při svižnější jízdě.
K tomu přibyly další úpravy: výkonnější brzdová asistence, nové 15palcové disky kol a stabilizátor ve všech verzích. Ve výsledku se Spring chová stabilněji v zatáčkách a přináší řidiči více jistoty.
Změn doznala i aerodynamika – sada nových krytů podvozku a zadní spoiler snižují turbulence a tím i spotřebu. Zlepšený součinitel odporu přispívá k efektivnějšímu využití energie a delšímu dojezdu.

Dva nové motory, výrazně rychlejší zrychlení
Pod kapotou teď pracují nové elektromotory o výkonu 70 a 100 koní, které nahrazují původní jednotky s 45 a 65 koňmi. Spring tak lépe zvládá dálniční provoz i svižné přejíždění mezi městy.
Zrychlení z 80 na 120 km/h se zkrátilo dramaticky – z původních 26 sekund na pouhých 6,9 sekundy u silnější verze Spring 100.
Nová baterie o kapacitě 24,3 kWh s technologií LFP (lithium-železo-fosfát) přináší delší životnost a vyšší tepelnou bezpečnost. Zůstává přitom velmi lehká – celý vůz váží kolem jedné tuny, což z něj dělá nejlehčí čtyřmístný elektromobil na trhu.
Dojezd 225 km v kombinovaném cyklu WLTP bez problémů pokrývá běžný pracovní týden. Většina majitelů totiž podle statistik denně ujede jen kolem 34 kilometrů.

Nabito za půl hodiny
Nový 40kW DC nabíjecí systém umožňuje doplnit energii z 20 na 80 % za pouhých 29 minut. Standardní 7kW nabíječka AC zvládne nabít baterii naplno za 3 hodiny a 20 minut z domácí wallbox stanice.
Motor s výkonem 70 koní najdete ve verzích Essential a Expression, zatímco 100koňová varianta patří do vrcholné výbavy Extreme.

Praktický, robustní a překvapivě prostorný
Spring si dál drží image praktického a robustního společníka do města i mimo něj. Nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě – 308 litrů, nebo až 1 004 litrů po sklopení zadních sedadel. Přidává i chytré detaily jako gumo­vé rohože, plastové lemy či novou sadu příslušenství YouClip, díky které lze do kabiny připevnit držák na telefon, háček na tašku nebo přenosnou lampu.
Digitální přístrojový panel má úhlopříčku 7 palců a u vyšších verzí jej doplňuje centrální 10,1palcový dotykový displej s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Verze Extreme nabízí i navigaci Media Nav Live s dopravními informacemi v reálném čase.

Nejlevnější elektromobil na trhu
Přes všechny modernizace zůstává Dacia věrná své filozofii – nabídnout co možná nejvíc za co možná nejmíň. Spring startuje na ceně kolem 16 900 eur, tedy výrazně pod hranicí 20 tisíc. A právě v tom spočívá její kouzlo: jednoduchost, úspornost a lacinost.

Dacia Spring v číslech
Výkon:
70 / 100 koní
Baterie: 24,3 kWh (LFP)
Dojezd: 225 km (WLTP)
Nabíjení DC 40 kW: 20–80 % za 29 minut
Zavazadlový prostor: 308 / 1 004 litrů
Cena od: 16 900 €

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč ne, v prosinci jsou nejnižší ceny v roce

Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč...

Praktický dárek pro studenty, partnerky, rodiče v důchodovém věku, nebo i pro sebe   Nevěřte dědečkovi, že na popojíždění na chalupu je jeho stará stodvacítka ještě dost dobrá, ani...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala loňské celoroční prodeje

Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala...

Letos plánuje prodat až 12 000 zánovních aut Více než dva měsíce před koncem roku se povedlo značce Mototechna, která se orientuje na prodej zánovních aut v České republice a na Slovensku,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna navýšila prodej aut o třetinu, sází na inovace a širší záběr podnikání

Mototechna navýšila prodej aut o...

Za poslední rok díky Mototechně vznikla kromě inovační laboratoře AuresLab i značka pro prodej investičních vozů Mototechna Classic či autopůjčovna Mototechna Drive Před šesti lety byla znovu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...