Malý elektromobil Dacia Spring prošel dalším vylepšením. Dostává novou platformu, silnější motory a chytřejší technologie, a přitom zůstává nejdostupnějším elektromobilem na trhu.
Dacia dál ukazuje, že elektromobilita nemusí být luxus pro pár vyvolených. Model Spring, který od roku 2021 přivedl za volant elektrického vozu už téměř 180 tisíc Evropanů, znovu výrazně omládl. Nejnovější verze přináší dva nové motory (70 a 100 koní), vylepšenou platformu i aerodynamické úpravy, které zvyšují stabilitu, pohodlí i dojezd. A to vše bez ztráty klíčové přednosti – nízké pořizovací ceny a úsporného provozu.
Lepší rovnováha, jistější jízda
Základní proměna se odehrála pod karoserií. Nová platforma se zesílenou střední částí, která ukrývá baterii, zvyšuje tuhost konstrukce a zlepšuje rozložení hmotnosti mezi nápravami. Spring tak působí jistěji a předvídatelněji i při svižnější jízdě.
K tomu přibyly další úpravy: výkonnější brzdová asistence, nové 15palcové disky kol a stabilizátor ve všech verzích. Ve výsledku se Spring chová stabilněji v zatáčkách a přináší řidiči více jistoty.
Změn doznala i aerodynamika – sada nových krytů podvozku a zadní spoiler snižují turbulence a tím i spotřebu. Zlepšený součinitel odporu přispívá k efektivnějšímu využití energie a delšímu dojezdu.
Dva nové motory, výrazně rychlejší zrychlení
Pod kapotou teď pracují nové elektromotory o výkonu 70 a 100 koní, které nahrazují původní jednotky s 45 a 65 koňmi. Spring tak lépe zvládá dálniční provoz i svižné přejíždění mezi městy.
Zrychlení z 80 na 120 km/h se zkrátilo dramaticky – z původních 26 sekund na pouhých 6,9 sekundy u silnější verze Spring 100.
Nová baterie o kapacitě 24,3 kWh s technologií LFP (lithium-železo-fosfát) přináší delší životnost a vyšší tepelnou bezpečnost. Zůstává přitom velmi lehká – celý vůz váží kolem jedné tuny, což z něj dělá nejlehčí čtyřmístný elektromobil na trhu.
Dojezd 225 km v kombinovaném cyklu WLTP bez problémů pokrývá běžný pracovní týden. Většina majitelů totiž podle statistik denně ujede jen kolem 34 kilometrů.
Nabito za půl hodiny
Nový 40kW DC nabíjecí systém umožňuje doplnit energii z 20 na 80 % za pouhých 29 minut. Standardní 7kW nabíječka AC zvládne nabít baterii naplno za 3 hodiny a 20 minut z domácí wallbox stanice.
Motor s výkonem 70 koní najdete ve verzích Essential a Expression, zatímco 100koňová varianta patří do vrcholné výbavy Extreme.
Praktický, robustní a překvapivě prostorný
Spring si dál drží image praktického a robustního společníka do města i mimo něj. Nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě – 308 litrů, nebo až 1 004 litrů po sklopení zadních sedadel. Přidává i chytré detaily jako gumové rohože, plastové lemy či novou sadu příslušenství YouClip, díky které lze do kabiny připevnit držák na telefon, háček na tašku nebo přenosnou lampu.
Digitální přístrojový panel má úhlopříčku 7 palců a u vyšších verzí jej doplňuje centrální 10,1palcový dotykový displej s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Verze Extreme nabízí i navigaci Media Nav Live s dopravními informacemi v reálném čase.
Nejlevnější elektromobil na trhu
Přes všechny modernizace zůstává Dacia věrná své filozofii – nabídnout co možná nejvíc za co možná nejmíň. Spring startuje na ceně kolem 16 900 eur, tedy výrazně pod hranicí 20 tisíc. A právě v tom spočívá její kouzlo: jednoduchost, úspornost a lacinost.
Dacia Spring v číslech
Výkon: 70 / 100 koní
Baterie: 24,3 kWh (LFP)
Dojezd: 225 km (WLTP)
Nabíjení DC 40 kW: 20–80 % za 29 minut
Zavazadlový prostor: 308 / 1 004 litrů
Cena od: 16 900 €
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií