Hybrid, LPG, čtyřkolka a poprvé i automat s pádly pod volantem. Dacia ukazuje, že dostupné auto nemusí být nudné – naopak se pouští na technologické území, kam by ji ještě před pár lety málokdo čekal.
Hybrid-G 150 4×4: světová premiéra na LPG
Hlavní hvězdou je nová pohonná jednotka G 150 4×4. Jde o hybrid, který kombinuje spalovací motor 1.2 s elektromotorem na zadní nápravě a přidává ještě dvoupalivový systém benzín/LPG. To znamená nejen vyšší flexibilitu, ale i až 1 500 km dojezdu na jednu nádržovou kombinaci.
Výkon? 154 koní a točivý moment 230 Nm u spalovacího motoru + 87 Nm u elektromotoru. V praxi to znamená jistý tah na silnici i v terénu.
Třešničkou je šestistupňová automatická převodovka s dvojitou spojkou a pádly pod volantem. U Dacie poprvé! Zvláštní roli tu hraje i dvoustupňová převodovka elektromotoru – první rychlost na rozjezdy a tah, druhá na svižnější tempo až do 140 km/h. Když není potřeba pohon zadní nápravy, spojka ji odpojí, aby se šetřilo palivo.
Elektřina ve městě, LPG na dálku
Díky malé baterii (48V, 0,84 kWh) dokáže systém rekuperovat energii a jezdit na elektřinu až 60 % času ve městě. Přitom LPG zůstává hlavním trumfem – v průměru stojí stále kolem jednoho eura za litr, což dělá z Dusteru a Bigsteru jedny z nejúspornějších čtyřkolek vůbec. Oproti předchozím modelům slibuje novinka o 30 % nižší provozní náklady a emise CO₂ snížené o 20 g/km.
Novinky i pro klasický Duster
Dacia nezapomíná ani na tradičnější pohony: Hybrid 155 nahrazuje verzi 140 – má nižší spotřebu (4,6 l/100 km) a až 80 % času ve městě zvládne čistě na elektřinu. Mild Hybrid 140 přináší nový tříválec s podporou 48V systému – úspora paliva asi 10 %. Eco-G 120 je posílená LPG verze (120 k), která nabídne dojezd 1 380 km a stále patří k nejlevnějším variantám provozu.
Nový Duster dostane i čerstvější kabinu: čalounění Journey, vylepšená sedadla s bederní opěrkou a černá litá kola pro verzi Extreme. Hybridní modely navíc nabídnou adaptivní tempomat – standardně u Journey, volitelně u Extreme.
Dacia jinak, ale pořád dostupně
Nové pohonné jednotky ukazují, že Dacia se nebojí inovací. LPG zůstává jejím typickým trumfem, ale v kombinaci s hybridní technologií a pohonem všech kol dostáváme balíček, který na trhu nemá obdoby. Přitom si značka dál drží svou filozofii – auta jednoduchá, univerzální a cenově dostupná.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií