Terénní vůz bývá často synonymem „překážky na cestě“, tato představa však neplatí u Dacie Duster.
S délkou 4,31 m a šířkou 1,82 m je Duster velmi kompaktním vozem. Jeho rozměry podobné Méganu mu umožňují manévrování jak při jízdě v městském prostředí, tak i v terénu.
Aby vyhověl těmto potřebám, je Duster dostupný ve verzích 4×4 a 4×2.
Verze 4×2 odpovídá potřebám klientů, kteří vyhledávají větší světlou výšku, vyvýšenou polohu při řízení poskytující pocit bezpečí, jakož i rozmanité cesty, ale bez reálné potřeby náhonu na čtyři kola.
Vyztužený spodek Dacie Duster je přizpůsobený k používání vozu na každé cestě a v každém terénu díky:
- zvýšené světlé výšce 210 mm
- krátkým převisům (822 mm vpředu, 820 mm vzadu),
- a velkým přechodovým úhlům (30° nájezdový úhel, 23° přechodový úhel a 36° sjezdový úhel).
Dacia Duster je snadno ovladatelný a svižný vůz a na svoje vnější rozměry je velmi lehký. Hmotnost vozu činí pouze 1 160 kg pro verzi 4×2 a 1 250 kg pro verzi 4×4.
Model Dacia Duster je vyvinut na platformě Loganu, známou svou robustností, spolehlivostí a odolností.
Vpředu náprava typu pseudo-McPherson s trojúhelníkovými rameny, převzata z Loganu i Sandera byla zesílena pro využívání v terénu. Vzadu, ve verzi 4×4, víceprvková náprava speciálně vyvinuta pro Dacia Duster. Ve verzi 4×2 má zádní náprava zkrutnou příčku tvaru písmene H s programově deformovatelným profilem, odpovídá dokonale robustnosti vozu se zajištěním velkého objemu zavazadlového prostoru. Obě dvě varianty umožňují využít velké světlé výšky bez odepření komfortu. Pro potvrzení předpokladů robustnosti a maximální spolehlivosti, byl Duster prověřen 4 miliony kilometrů v různých klimatických oblastech a extrémních podmínkách.
Duster 4×4 je vybaven novou 6 stupňovou převodovkou s velmi krátkým prvním rychlostním stupněm (5,79 km/h při 1000 ot/min), který umožňuje projetí a manévrování v obtížném terénu nebo rozjetí do strmého svahu v naloženém stavu.
Převodovka TL8 poskytuje:
- optimalizovaný výkon, díky své architektůře a používání maziva s nízkou viskozitou
- kontrolovanou hlučnost, samotná převodovka a celé její ústrojí je sestrojeno tak, aby nedocházelo k přenášení nadměrného hluku do kabiny
- redukovanou váhu, díky prvnímu pomalému převodu není zapotřebí dalších redukčních převodovek a tím i míň zařízení. Díky tomu má celé ústrojí nižší hmotnost.
- nízkou cenu, převodovka TL8 vychází z převodovky TL4 a bude použíta pro celou alianci Renault- Nissan
Ovladač pohonu 4×4 umístěný ve spodní části středové konzoly, umožňuje řidiči Dacie Duster 4×4 snadno přizpůsobit schopnosti vozu svým potřebám.
Toto ovládání má 3 režimy:
- V režimu AUTO se rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu provádí automaticky v závislosti na podmínkách přilnavosti. Tento režim byl vyvinut pro zajištění optimálního kompromisu mezi jízdní stabilitou a pohonem bez ohledu na podmínky přilnavosti. Za běžných podmínek se točivý moment přenáší pouze na přední kola. V případě nedostatečné nebo kolísavé přilnavosti se část točivého momentu přenese na zadní nápravu. Toto rozdělování zajišťuje elektromagnetická spojka pocházející rovněž od Nissanu.
- V režimu LOCK řidič elektronicky uzamkne převod 4×4 a točivý moment je trvale rozdělen na všechny 4 kola. V tomto režimu je funkce motoru a brzd také přizpůsobeno použití 4×4. Toto použití je určeno pro náročné jízdy a nesjízdné cesty (členité povrchy, bláto, hlína, písek).
- V režimu 4×2 je převod uzamknut na 2 poháněná kola. Tento režim se hodí pro jízdu na suchých a přilnavých cestách a umožňuje snížit spotřebu paliva, a tedy i snižuje emise CO2.
Duster, 6. vůz řady Dacie, zůstává věrný filozofii a hodnotám značky. Dacia Duster nabízí nepřekonatelný poměr ceny a vnitřního prostoru, snížené provozní náklady díky řízené spotřebě a omezené údržbě. Optimální úroveň bezpečnosti a osvědčenou spolehlivost.
Nepřekonaný prostor za svoji cenu
Jestliže ceny Dacie Duster odpovídají kategorii městských vozů, jeho vnější a vnitřní parametry spadají do vyššího segmentu. Model Dacia Duster je schopný pohodlně pojmout až 5 dospělých osob. Jak v přední, tak i v zadní části vozu poskytuje Dacia Duster cestujícím stejnou úroveň komfortu jako sedan Dacia Logan. Objem zavazadlového prostoru Dacia Duster je rovněž velmi konkurenceschopný – nabízí až 475 dm3 VDA (podle verze). Se sklopenými zadními sedadly nabízí až úctyhodných 1 636 dm3 VDA.
Spolehlivé a úsporné motory se sníženými emisemi CO2
Dacia Duster je dostupný ve verzi 4×2 a 4×4 s benzinovým motorem 1.6 16v s výkonem 105 k a naftovými motory 1,5 dCi s výkonem 85 k anebo 110 k, které se již osvědčily na četných vozech Renault. Tyto motory zcela splňují kritéria týkající se nákladů, odolnosti a jednoduchosti údržby.
Dacia Duster 1,5 dCi 85k ve verzi 4×2 vylučuje méně než 135g CO2/km a díky průměrné spotřebě 5,1 l/100 km nese také označní Eco2.
Dacia Duster 1,5 dCi 110k ve verzi 4×4 je velmi ekologický, ekonomický a hlavně výkonný ve všech různých podmínkách. S emisemi 145g CO2/km, spotřebou 5,6 l/100 km. Tento motor disponuje výkonem 80 kW (109k) při 4000 ot/min, zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a vyvine točivý moment 240 Nm při 1 750 ot/min. Přičemž jeho 90% je k dispozici již při 1 500 ot/min. Dieselový motor 1,5 dCi 110 k dostal vstřikování common rail druhé generace, které mu umožňuje přesné dávkování paliva, což přispívá ke snížování spotřeby. Tento motor splňuje normu Euro 5 a je vybaven filtrem pevných částic.
Benzínová nabídka je zastoupena motorem 1,6 16V 105k s výkonem 77 kW (105k) při 5 750 ot/min. A točivý moment 148 Nm při 3 750 ot/min. Tato motorizace dosahuje ve verzi 4×2 průměrnou spotřebu 7,5 l/100 km. Ve verzi 4×4 dosahuje spotřebu 8 l/100 km.
Úspora při koupi i při užívání
Náklady spojené s údržbou a s opotřebením se značně snížily prodloužením intervalů výměny oleje, pravidelné výměny brzdových destiček a pneumatik. Životnost vzduchových filtrů se zvýšila na 90 000 km/4 roky u benzinového provedení a zatím co u dieselového provedení se zvýšila ze 40 000 km na 60 000 km.
Dieselový motor 1,5 dCi 110k využívá ve většině zemí servisní interval 30 000 km/2 roky podle OCS (Oil Control Systém). Systém OCS, novinka v nabídce značky Dacia, informuje řidiče o stavu motorového oleje a nezbytnosti jeho výměny. Servisní interval zážehového motoru 1,6 16V 105k je určený na 30 000 km/2 roky.
Bezpečnost – nezbytná podmínka
Dacia Duster v oblasti bezpečnosti těží ze zkušeností skupiny Renault:
- V oblasti aktivní bezpečnosti Dacia Duster používá systém ABS Bosch 8.1 vybavený elektrickým rozdělovačem brzdné síly (EBD) a asistentem nouzového brzdění (AFU).
- Dacia Duster je první vůz značky, který je na přání u některých verzí vybavován stabilizačním systémem ESP doplněným kontrolou nedotáčivosti (CSV) a protiprokluzovým systémem kol (ASR). Tato funkce také umožní, aby byl kroutící moment v režimu 4×4 přenesen z prokluzujícího kola na druhé kolo na nápravě (systém BMR).
- V oblasti pasivní bezpečnosti je Dacia Duster v Evropě sériově vybaven dvěma čelními airbagy a 3bodovými bezpečnostními pásy s omezovačem síly na předních sedadlech, které mohou být doplněny pyrotechnickými předpínači. Podle úrovně výbavy se k airbagům spolujezdce a řidiče přidávají dva boční airbagy chránící hlavu a hrudník.
Zásady značky Dacia: spolehlivost a odolnost
Stejně jako u všech vozidel vyvinutých na platformě Loganu se konstrukce Dacie Duster řídila požadavky na robustnost a spolehlivost:
Zvláštní pozornost byla věnována ochraně proti korozi a byla provedena různá opatření:
- vystřikování dutin spodku a dveří voskem,
- utěsnění vnějších spojů tmelením,
- doplňkové použití vosku na mechanických dílech spodních částí vozu,
- vyztužená ochrana proti štěrku na spodní části vozu, na krytech a podbězích kol.
U pohonu 4×4 se klade důraz na osvědčené součástky pocházející z aliance Renault-Nissan (zadní rozvodovka a mezinápravová spojka Nissan, nová 6stupňová převodovka TL8 vycházející z převodovky TL4, která se prokázala jako spolehlivá v řadách Renaultu a Nissanu).
V rámci podtrhnutí vysoké kvality vozidla je Dacia Duster dostupný se zárukou 3 roky nebo 100 000 km.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií