Přestože je Logan v prodeji na našem trhu již od listopadu 2004, se při parkování během testu několik kolem jdoucích zastavilo a ptali se mě na technické údaje, uznale hodnotilo jeho elegantní design, prostornost a samozřejmě příznivou cenu.
Logan se stal na našem trhu vozem velmi oblíbeným: za listopad a prosinec 2004 si jej zakoupilo 374 zákazníků a v roce 2005 si jej odvezlo od dealerů 2542 nových majitelů. V početné konkurenci se stal Logan druhým nejprodávanějším vozem ve své třídě.
Vedle jeho vydařeného designu kladně hodnotím jeho robustní podvozek se zvýšenou světlou výškou, který předurčuje jeho odolnost na našich nekvalitních silnicích. Stejně kladně hodnotím i jeho prostorný interiér, který umožňuje pohodlnou jízdu i pěti cestujícím a samozřejmě velký zavazadlový s objemem 510 litrů. Bohužel čtyřdveřové provedení vozu neumožňuje naložení rozměrnějších předmětů do zavazadlového prostoru, což je u všech sedanů určitým omezením.
Za ocenění stojí dobré boční držení pohodlných sedadel Logana, přehledná palubní deska a ergonomické umístění všech dobře čitelných sdělovačů a snadno přístupných ovládacích prvků.
Testovaný Logan měl šestnáctiventilový osvědčený benzinový motor Renault 1,4 MPI o výkonu 55 kW (75 k), který mně umožnil nejen dosahování vyšších cestovních průměrů, ale který mě udivil překvapivě nízkou spotřebou: během testu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 6,1 litru, to znamená o 0,7 l menší než uvádí výrobce. (Musím poznamenat, že jsem však jezdil pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.) K dosažení nízké spotřeby jistě přispěla i pětistupňová mechanická převodovka Renault s vhodně odstupňovanými rychlostními stupni.
Dosahování vyšších cestovních průměrů mně umožnila i moderní konstrukce podvozku. Logan byl postaven na nejnovější podvozkové platformě skupiny Renault – drží stopu i při rychlém projíždění zatáček a nadměrně se nenaklání.
Logan se nabízí ve třech úrovních výbavy: Logan, Ambiente a Lauréate.
Výbava Logan nabízená pouze s motorem 1,4 MPI obsahuje mimo jiné airbag řidiče, elektronický imobilizer, multifunkční displej, topení a ventilaci. Cena je 199 900 Kč, v současné době 184 900 Kč, na leasing 179 900 Kč.
Výbava Ambiente obsahuje navíc mimo jiné vnější zpětná zrcátka nastavitelná zevnitř, centrální zamykání a tónovaná skla. Cena s motorem 1,4 je v současné době 201 900 Kč, na leasing 196 900 Kč. S motorem 1,6 je v současné době 221 900 Kč, na leasing 216 900 Kč.
Výbava Lauréate obsahuje navíc mimo jiné palubní počítač, kola 15 palců, hydraulický posilovač brzd, mlhové světlomety, elektricky nastavitelná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání skel v předních dveřích a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Cena s motorem 1,4 je v současné době 225 900 Kč, na leasing 220 900 Kč. S motorem 1,6 je v současné době 245 900 Kč, na leasing 240 900 Kč.
Doplněním výbavou na přání si můžete vybrat další položky: ku příkladu 15ti palcové disky kol z lehké slitiny (12 000 Kč), metalický lak (8 000 Kč), ABS (16 000 Kč), airbag spolujezdce (8 000 Kč), klimatizaci (32 000 Kč), elektricky ovládaná okna v zadních dveřích (4 000 Kč), autorádia dle výběru (6 000 anebo za 10 000 Kč).
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií