Design vyjadřující spolehlivost a robustnost
Lodgy zahajuje novou generaci vozů Dacia s atraktivním vzhledem interiéru a moderními službami.
S délkou 4,50 m a šířkou 1,75 m se může Lodgy pochlubit rozměry vozidla MPV segmentu C za cenu vozidla MPV v segmentu malých vozů.
Robustní a funkční linie
Nárazníky a propracovaná přední maska kolem loga s chromovanou lištou zobrazují novou vizuální identitu značky Dacia. Design velkých světlometů podtrhuje dojem účinnosti. Pokud jde o profil, poměr mezi karoserií a zaskleným povrchem zvýrazňuje robustnost, která je zdůrazněna vytvořenou linií karoserie. Specifická zadní světla umožňují široké otevření víka zavazadlového prostoru pro lepší praktické využití.
Designéři věnovali pozornost i těm nejmenším detailům, aby vyzdvihli kvalitu a robustnost. Přepracovaná vnější zpětná zrcátka a kliky dveří jsou důkazem odolnosti a líbivosti. Postranní lišty a podélné střešní lišty podtrhují robustnost vozidla. A konečně pro větší eleganci je nyní koncovka výfuku v zadní části skryta.
Atraktivní a pečlivě zpracovaný interiér vozu
Pokud jde o interiér vozu, palubní deska získala nový, moderní a ještě lákavější funkční design, přičemž byly respektovány charakteristické rysy značky Dacia. Vnímaná kvalita byla propracována a vylepšena oceňovanými materiály, které se používají ve vyšších segmentech. Podle úrovně výbavy tak palubní deska a dveřní panely získají velmi líbivé dvoubarevné obložení. Středový čelní panel s povrchovou úpravou v černém laku je zdobený chromovaným lemováním stejně jako výdechy ventilace, kliky dveří, loga na volantu nebo štítku na hlavici řadicí páky (podle úrovně výbavy). Lodgy dostává nový sdružený přístroj tvořený třemi částmi – displejem a dvěma analogovými ukazateli zasazenými do chromu (podle úrovně výbavy). Ovladače stěračů a světlometů také získávají nový elegantní a ergonomický vzhled. Díky pečlivě navrženému umístění jsou nyní ovladače klimatizace přístupnější. Z důvodu ergonomie a praktičnosti jsou ovladače elektrického ovládání oken nyní zabudovány do předních a zadních dveří (podle úrovně výbavy). Úchyty lavice ve 3. řadě jsou nenápadné a byly odstraněny výrazné šrouby. Lodgy jako každé vozidlo MPV nabízí vyvýšenou polohu při řízení poskytující pocit bezpečí se zorným úhlem patřícím k nejlepším ve své kategorii. Vozidlo je vybaveno také novým elegantním čalouněním.
Prostorný a praktický interiér pro každodenní použití
Díky třetí řadě sedadel (za příplatek) nabízí v tomto cenovém rozmezí výjimečnou modularitu. Vnitřní prostor je optimalizovaný podle vnějších rozměrů – Lodgy nabízí cestujícím až sedm pohodlných míst. Vozidlo má rovněž k dispozici zcela nové vybavení řady Dacia, např. integrovaný multimediální systém MEDIA NAV, navigaci s dotykovým displejem, omezovač rychlosti a zadní parkovací senzor.
5 nebo 7 míst – výjimečná prostornost
Model Lodgy je dostupný v pěti nebo sedmimístném provedení. Široká a pohodlná lavice ve 2. řadě umožňuje přepravu třech osob. Sedmimístná verze má ve 3. řadě k dispozici vyjímatelnou dvoumístnou lavici. Na těchto místech Lodgy nabízí prostor v oblasti kolen (144 mm) a volná výška (866 mm) vykazují jedny z nejlepších hodnot v daném segmentu a umožňují pohodlnou přepravu dvou dospělých osob.
V pětimístném provedení je objem zavazadlového prostoru 827 dm3. S vyklopenou lavicí ve druhé řadě dosahuje objem 2 617 dm3. Podle úrovně výbavy může být sklopná a výklopná lavice dělená v poměru 60 : 40, což zvyšuje modularitu a multifunkční využití.
V sedmimístném provedení dosahuje objem zavazadlového prostoru 207 dm3. S vyklopenou lavicí ve 3. řadě objem dosahuje 634 dm3. Tato lavice je vyjímatelná, což umožňuje zavazadlový prostor ještě více zvětšit. Lze ji překlopit vpřed až k vyklopené lavici 2. řady a připevnit ji popruhy k předním opěrkám hlavy. V tomto uspořádání je pak celkový objem zavazadlového prostoru 1 861 dm3.
Funkční Lodgy nabízí velký počet odkládacích prostorů. Podle úrovně výbavy je celkový objem odkládacích prostorů 20,5 až 30 litrů. K pohodlí v kabině přispívají praktické ergonomické a přístupné prostory v každé řadě, které jsou účelně rozmístěny po celé kabině, zejména v horní části palubní desky, ve dveřních panelech a ve 3. řadě sedadel. Lodgy může mít celkem až dvanáct odkládacích prostorů.
U Dacie zcela nová špičková výbava: Integrovaný multimediální systém MEDIA NAV
Systém je dokonale zabudovaný do palubní desky a zahrnuje dotykový displej. Systém MEDIA NAV je uveden na trh za jedinečnou cenu, a to za pouhých 10 800 Kč. Používá se snadno a intuitivně a zahrnuje rádio, připojení handsfree sady s technologií Bluetooth®, audiostreaming, vstup USB a Jack v čelním panelu a integrovanou navigaci.
Ovládá se pomocí 7″ (18cm) dotykového displeje. Stránka „Menu“ umožňuje snadné procházení jednotlivých funkcí MEDIA NAV. Je také možné připojit přenosné zařízení přes vstupy USB a Jack, které jsou pro větší ergonomii umístěny na čelním panelu, a ovládají se je pomocí dotykových tlačítek na displeji nebo ovladači pod volantem, přičemž údaje se zobrazují na displeji MEDIA NAV.
Dotyková a intuitivní navigace je v grafickém 2D nebo ve 3D zobrazení z ptačí perspektivy (birdview). Zákazníci si mohou mapy aktualizovat prostřednictvím portu USB a internetového rozhraní.
Model Lodgy dále nabízí zákazníkům na přání druhý multimediální systém Dacia Plug&Radio obsahující nové rádio s velkým displejem a CD přehrávačem kompatibilním s formátem MP3. Tato výbava je doplněna o technologii Bluetooth®, konektor USB a Jack na čelním panelu a o ovladače pod volantem. Technologie Bluetooth® umožňuje pomocí reproduktorů vozidla jak handsfree telefonování se synchronizací adresáře a historií hovorů, tak poslech oblíbené hudby z přenosného zařízení prostřednictvím funkce audiostreaming.
Omezovač rychlosti
Lodgy je vybaven omezovačem rychlosti (podle verze), což je u vozidla Dacia další premiéra. Toto zařízení umožňuje řidiči zvolit si pro bezpečnou a klidnou jízdu maximální rychlost, kterou nechce nebo nesmí překročit. Aktivuje se ovladačem umístěným na středovém čelním panelu a reguluje se ovladačem nastavení rychlosti na volantu.
Zadní parkovací asistent
Lodgy je vybaven zadním parkovacím asistentem (podle verze), který je u vozidla MPV zvláště užitečný. Díky snímačům umístěným na zadním nárazníku je řidič zvukovým signálem informován o zbývající vzdálenosti mezi vozidlem a překážkou.
Lodgy nabízí také širokou škálu praktického příslušenství pro každodenní použití, např. přední středovou loketní opěrku, ramínko na opěrku hlavy, displeje pro zadní sedadla s DVD přehrávačem, nebo pro víkendové či prázdninové cestování střešní box, nosič lyží, kol a přenosnou chladicí tašku.
Ještě větší komfort
Pro poskytnutí většího tepelného komfortu všem cestujícím je Lodgy vybaveno větracím/vytápěcím systémem, který rozvádí vzduch do všech řad sedadel. Tento systém umožňuje optimální rozložení teploty v kabině. Protože komfort souvisí s odhlučněním, zaměřili se inženýři skupiny Renault na snížení hluku motorové hnací jednotky a na zlepšení aerodynamiky. V motorovém prostoru byla oproti jiným modelům řady Dacia zvětšena plocha absorpčních materiálů o 30 %. Pro snížení hluku vzduchu byla zejména v oblasti dveří použita další technická řešení, jako je např. umístění vložek, pěnové hmoty a těsnění.
Úsporné a výkonné pohonné jednotky
V nabídce je benzinová jednotka 1,6 60,5 kW k a dieselová jednotka 1,5 dCi s výkonem 66 nebo 79 kW. Verze s dieselovým motorem mají označení „Dacia eco2“ jako záruku nízké spotřeby a produkce emisí CO2.
1,6 s výkonem 60,5 kW
Tento motor zcela splňuje kritéria týkající se nákladů, robustnosti a snadné údržby. Dosahuje točivého momentu 134 Nm při 2 800 ot./min. V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou vykazuje kombinovanou spotřebu 7,1 l/100 km, což představuje 165 g/km emisí CO2.
1,2 TCe 85 kW
Tato zcela nová benzinová jednotka o objemu 1,2 l byla poprvé použita u vozidel Renault Mégane a Renault Scénic kolekce 2012, je vybavena přímým vstřikováním a přeplňováním. Lehký motor TCe 115 spojuje výborné jízdní vlastnosti, nízkou spotřebu a řízené množství emisí CO2, přičemž výkon je srovnatelný s motorem o objemu 1,6 l. Točivý moment 190 Nm dostupný od 2 000 ot./min zajišťuje výbornou pružnost. V 5místné verzi s pětistupňovou manuální převodovkou vykazuje spotřebu pouhých 5,9 l/100 km, což představuje 135 g/km emisí CO2, v 7místné verzi 6,1 l/100 km a 140 g/km CO2. Tato nová jednotka bude pro Lodgy k dispozici ve druhé polovině roku.
1,5 dCi 66 kW a 1,5 dCi 79 kW
Motor 1,5 dCi, který je obecně uznávaný pro svou spolehlivost, výkon a šetrnost k životnímu prostředí, je k dispozici ve verzi s výkonem 66 kW anebo 79 kW. S točivým momentem 200 Nm u verze s výkonem 66 kW a točivým momentem 240 Nm u verze s výkonem 97 kW je motor 1,5 dCi agilní již při nejnižších otáčkách. A navíc vykazuje nejnižší spotřebu ve svém segmentu – u první zmíněné verze 4,2 l/100 km (tj. 109 g/km CO2) a u druhé verze 4,4 l/100 km (tj. 116 g/km CO2) v kombinovaném cyklu. První verze je vybavena pětistupňovou manuální převodovkou, zatímco druhá verze je v nabídce s manuální šestistupňovou převodovkou. S tak vysokou ekologickou bilancí získaly oba motory označení „Dacia éco2“.
Úspora při koupi i při užívání
Stejně jako veškeré produkty rodiny Dacia zaručuje i Lodgy mimořádně konkurenceschopné náklady na údržbu vozidla díky rovnoměrněji rozloženým nákladům na údržbu a také především nižší ceně jedné revizní prohlídky.
Na Lodgy se vztahuje záruka 3 roky nebo 100 000 km.
Spolehlivost a bezpečnost
Lodgy, podobně jako ostatní členové rodiny Dacia, využívá technická řešení vyzkoušená ve skupině Renault. Model Lodgy je vyvinut na platformě B0/Logan, která je uznávaná pro svou robustnost, spolehlivost a životnost. Zátěžové testovací jízdy v extrémních jízdních i klimatických podmínkách odpovídaly 1,9 milionu ujetých kilometrů, čímž je zaručen bezvadný dynamický výkon a naprostá spolehlivost. Přední náprava typu pseudo-McPherson s trojúhelníkovými rameny byla převzata z modelů rodiny Dacia. Zadní náprava (s pružnou osou s programově deformovatelným profilem), pocházející z vozidla Renault Kangoo, využívá vyzkoušené řešení kombinující robustnost a komfort jízdy s aktivní bezpečností na nejvyšší úrovni. Podobně jako u všech vozidel řady Dacia bylo i u Lodgy využito odborných zkušeností skupiny Renault v oblasti bezpečnosti.
Aktivní bezpečnost
Lodgy je vybaveno systémem ABS Continental (Mark100) s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBV) a brzdovým asistentem (AFU). Brzdění je ještě účinnější díky předimenzování větraných kotoučů na předních kolech. Průměr kotoučů byl zvětšen z 259 mm na 280 mm. Navíc na přání je k dispozici elektronický stabilizační systém (ESC).
Pasivní bezpečnost
Co se týče pasivní bezpečnosti, je Lodgy na předních sedadlech vybaven dvěma čelními airbagy, dvěma postranními airbagy chránícími hlavu a hrudník a bezpečnostními pásy s omezovači síly a pyrotechnickými předpínači na místě řidiče. Zajišťují optimální držení hrudníku a v případě čelního nárazu omezí pohyb těla směrem dopředu přitisknutím popruhu v oblasti hrudníku a pánve. Lodgy má na třech sedadlech ve 2. řadě tři upevňovací body ISOFIX, které se u rodiny vozidel Dacia objevují poprvé. Tento systém umožňuje snadné a bezpečné uchycení dětských autosedaček nebo sedáků. Lodgy se rovněž může pochlubit velmi dobrou úrovní bezpečnosti pro ochranu chodců. Přední část vozidla a kapota byly speciálně navrženy a dimenzovány, aby minimalizovaly rizika zranění dolních končetin.
Řada úspěchů pokračuje
Tento sedmý model řady byl na jaře uveden na trh v Evropě a v oblasti evropsko-středomořského prostoru (země Maghrebu) a dále bude distribuován do ostatních světových regionů, kde je řada M0 skupiny Renault v prodeji. Lodgy je součástí programu M0 skupiny Renault, který se vyznačuje nabídkou spolehlivých a robustních produktů s nepřekonatelným poměrem ceny a užitku v každém segmentu, ve kterém jsou uvedeny na trh.
V roce 2011 se prodalo 814 000 osobních a užitkových vozidel řady M0, z toho 94 000 vozidel ve Francii. V únoru 2012 se značka Dacia tyčila na prvním stupni vítězů ve spolehlivosti na základě průzkumu prováděného organizacemi spotřebitelů v pěti evropských zemích (Belgie, Španělsko, Francie, Itálie a Portugalsko) mezi 30 000 zákazníky.
Lodgy se vyrábí ve zcela novém závodě v Tangeru (Maroko)
Ten zásobuje veškerý evropský a středomořský trh zároveň pod značkou Dacia a Renault. Výrobní kapacita 170 000 vozidel ročně se zvýší na konečných 400 000 vozidel.
Je první automobilovou továrnou na světě s nulovými emisemi uhlíku a s nulovým vypouštěním průmyslových vod. Emise CO2 závodu v Tangeru budou sníženy o 98 %, což představuje snížení CO2 o 135 000 tun ročně, a to díky optimalizaci spotřeby energie a využíváním energie z obnovitelných zdrojů. Zbývající tuny CO2 budou kompenzovány koupí uhlíkového kreditu nebo výrobou energie z obnovitelných zdrojů přímo na místě.
Závod v Tangeru nevypustí žádný průmyslový kapalný odpad a o 70 % sníží svůj odběr vody při realizaci průmyslových postupů oproti závodu se srovnatelnou výrobní kapacitou.
Nový závod Renault-Nissan v Tangeru představuje investice ve výši jedné miliardy eur. Doplňuje průmyslový nástroj Renaultu v Maroku, závod SOMACA umístěný v Casablance, jehož 72 % vlastní Renault, 8 % Renault Maroko a 20 % PSA Peugeot-Citroën, ve kterém se v roce 2011 pro skupinu Renault vyrobilo přes 40 000 vozidel (osobní a užitková vozidla Kangoo, vozidla Dacia Logan a Dacia Sandero).
Skupina Renault v Maroku
Renault, který zaujímá vedoucí postavení na trhu, působí v Maroku již od roku 1928. V roce 2011 získala skupina Renault se svými dvěma značkami Dacia (č. 1 na trhu) a Renault (č. 2 na trhu) 37% podíl na trhu. Skupina Renault vlastní nejvýznamnější automobilovou síť v Maroku s obchodní sítí čítající 64 prodejních místech.
100% síť Dacia
U příležitosti uvedení modelu Lodgy na trh pokračuje skupina Renault v zavádění prodejních míst Dacia v zemích, kde značka působí na trhu. Produkty Dacia jsou ve specifickém obchodním prostředí se standardy Dacie jak vně (symbol, pásky, vlajky atd.), tak uvnitř (symbolické barvy modrá a bílá, dláždění, osvětlení, rozmístění vozidel apod.). Prodejní místo má k dispozici minimálně jednoho prodejce pro Dacii.
Dacia a automobilové závody
Svým originálním duchem se Dacia stala lidovou značkou, která šíří vstřícnost a nadšení. Pokud jde o sportovní účasti, zcela přirozeně se upřednostňují „nestandardní“ závody, kde je živá atmosféra a kontakt s veřejností: Trophée Andros (Trofej Andros) a Rallye Aicha des Gazelles. Při své třetí účasti v soutěži Trophée Andros na konci ledna 2012 získala Dacia svůj první titul v automobilovém závodě díky mistrnému výkonu Alaina Prosta a vynikající podpoře Evense Stievenarta a Nicolase Prosta. Věnec si Alain Prost z Trophée Andros odnáší již potřetí a Dacia Lodgy „Glace“ se díky němu stává prvním vozidlem MPV, který získal titul mistra na ledě.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů