V době, kdy se auta mění v pohyblivé počítače, přichází Dacia s konceptem, který jde přesně opačným směrem. Žádné blikající displeje, masivní baterie ani přemíra chromu – jen čtyři kola, pár sedadel a nápad. Dacia Hipster chce znovu objevit kouzlo prostého přesunu z bodu A do bodu B. Bez přetvářky, bez přepychu, bez výčitek svědomí.
Elektromobil, který se nebojí být „málo“
Zatímco svět aut se žene k větším, těžším a dražším vozům, Dacia se rozhodla jít proti proudu. Hipster Concept je její odpovědí na otázku, jak by mohla vypadat elektromobilita pro běžné lidi.
Malý, třímetrový městský společník se čtyřmi sedadly a kufrem, který zvládne až 500 litrů nákladu. Váží o pětinu méně než model Spring, a přitom nabízí o polovinu menší uhlíkovou stopu než současné elektromobily.
„Je to nejtypičtější Dacia, na které jsem kdy pracoval,“ říká šéfdesignér Romain Gauvin. „Má podobný společenský dopad, jako měl Logan před dvaceti lety.“
Minimalismus jako filozofie
Dacia Hipster vypadá, jako by ji nakreslilo dítě – a to je kompliment. Čisté linie, žádné zbytečnosti, auto jako kostka na kolech. Kliky dveří? Nahradil je jednoduchý pásek. Barva karoserie? Jen jedna.
Zadní dveře se otevírají ve dvou částech, světla jsou schovaná za oknem, a boky chrání plast z recyklovaného materiálu Starkle®.
Vše v duchu značky, která místo lesku sází na rozum. A trochu na punk.
Vnitřní svět jednoduchosti
Uvnitř byste marně hledali rozměrný dotykový panel nebo pestrobarevné ambientní osvětlení. Dacia vsadila na technickou síťovinu, lehká sedadla a přehlednost. Přední lavice pro dva je nenápadným odkazem na staré časy.
Ovládání? Pomocí telefonu. Ten slouží jako klíč, multimediální centrum i navigace. Dacia se drží své filozofie BYOD („Bring Your Own Device“) – přineste si, co už máte, a my to propojíme.
A díky systému YouClip® lze interiér přizpůsobit podle libosti: držák na nápoje, světlo, loketní opěrku… jen připnete, co zrovna potřebujete.
Auto bez pozlátka
Hipster Concept není hračka pro ekologicky uvědomělé snoby. Je to auto pro ty, kdo chtějí prostě jezdit. Nabízí dojezd dostatečný pro běžný život – zhruba dvě nabíjení týdně – a cenovou dostupnost, která by mohla znovu rozhýbat unavený trh s elektromobily.
V době, kdy se průměrná cena nového auta v Evropě vyšplhala o 77 % výš než před 15 lety, působí tahle Dacia jako závan renesance.
Dacia Hipster možná nikdy nepřijde do sériové výroby v přesně této podobě. Ale její poselství je jasné: budoucnost elektromobility nemusí být luxusní. Může být jednoduchá a dostupná. Pokud by Henry Ford žil dnes, možná by místo Modelu T navrhl právě tohle.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií