Značka Dacia nastolila se svou řadou nových modelů nový směr spotřebitelského přístupu k automobilům.
Klienti uznávají značku Dacia jako nejlepší volbu v otázce poměru cena/užitná hodnota (prostor, robustnost, spolehlivost) na trhu.
Mladá modelová řada – Logan, Logan MCV, Logan van, Logan pick-up, Sandero: za pět let uvedeno pět modelů.
Dacia, značka s trvalým růstem: téměř milion prodaných vozů značky Dacia od uvedení modelu Logan v roce 2004, nárůst o 11,7 % v roce 2008, o 15,5 % za prvních pět měsíců roku 2009.
Dacia, od národní značky ke značce světové: v roce 2009 prodávána ve více než 50 zemích.
1999: Dacia vstupuje do skupiny Renault
Renault získává 51 % kapitálu značky Dacia a pak svoji účast postupně navyšuje. Od roku 2003 Renault drží 99,3 % kapitálu.
1999-2004 Modernizace rozmachu
- Skupina Renault investuje v průběhu pěti let 489 milionů eur do modernizace závodu Pitesti (Rumunsko): do modernizace výrobního vybavení, do zvýšení kvality, do vzdělávání personálu, do nových podmínek práce, obnovy staveb a informačních technologií a do zavedení montážních linek na motory a převodovky Renault.
- V letech 2000 a 2003 byly na trh uvedeny dva modely, SuperNova a Solenza, které posloužily jako jakési „zkušební modely“ testující průběh obnovy výrobních procesů značky Dacia a jejích dodavatelů. Jejich uvedením na trh probíhá i příprava uvedení modelu Logan.
2004-2005 Uvedení modelu Dacia Logan, který se stává symbolem kvalitního a levného rodinného vozu
Tento spolehlivý rodinný vůz nabízený za dostupnou cenu je určen k získání vstupu na trh rodinných vozů v rozvíjejících se zemích (Rumunsko, Maghreb…). Zvýšené poptávce klientů a zájmu médií předcházelo uvedení modelu Dacia Logan na trh v Evropě na jaře roku 2005. Úspěch byl okamžitý. Dacia Logan se stává konkurenceschopným modelem na všech trzích: ve východní Evropě, v zemích Maghrebu, ale i v Evropě západní.
Vozy Logan, které se mimo Evropu a země Maghrebu prodávají též pod značkou Renault, již jezdí po silnicích ve více než 80 zemích. Do konce června roku 2009 se po celém světě pod oběma značkami (Renault a Dacia) prodalo přes milión vozů modelu Logan.
Několik základních údajů
- 2. června 2004 – světová premiéra modelu Logan ve středisku Technocentre (Francie).
- 9. září 2004 – uvedení modelu Logan na východoevropský trh
- červen 2005 – uvedení modelu Logan na západoevropský trh
- 8. září 2005 – uvedení verze Logan 1.5 dCi
2006-2008: 3 nové modely značky
Dacia obohacuje svoji produktovou řadu verzí Logan MCV, což je verze break Loganu, a pak dvěma vozidly užitkovými, tj. verzí Logan van a Logan pick-up.
Logan MCV si velmi rychle nachází své místo na trzích. Tento model, který je schopen zcela pohodlně pojmout až sedmičlennou osádku, nemá na trhu obdoby a stal se standardem breaku za nízkou cenu. K dnešnímu dni se prodalo více než 220 000 vozů Logan MCV, a to především v Evropě.
Několik základních údajů
- Březen 2006 : Na ženevském autosalonu se představuje Logan Steppe, první show-car značky Dacia
- Říjen 2006:Uvedení modelu Dacia Logan MCV
- Únor 2007 :Uvedení modelu Dacia Logan van
- Únor 2008 :Uvedení modelu Dacia Logan pick-up
2008: Dacia eco2, úsporná vozidla konstruovaná s ohledem na životní prostředí
Uvedením třídy Dacia eco2 na pařížském autosalonu v říjnu 2008 Dacia dokazuje, že lze u automobilu sladit nízkou cenu s respektem vůči životnímu prostředí. U všech modelů značky jsou nabízeny verze Dacia eco2,s motory benzínovými, dieselovými, na GPL, E85 s emisemi pod 140 g/km de CO2.
2008-2009: Značka, jež rozvíjí svoji atraktivitu
S modelem Sandero, kompaktním a prostorným sedanem, vstupuje Dacia do nové etapy: nízká cena zde jde ruku v ruce s moderním a atraktivním designem. Tendence, kterou potvrzuje i Duster, první koncepční vůz Dacia, a Sandero Stepway, verze s robustním vzhledem modelu Sandero.
Několik základních údajů
- Červen 2008: Uvedení modelu Dacia Sandero
- Červenec 2008: Uvedení modelu Dacia Logan fáze2
- Říjen 2008: Uvedení modelu Dacia Logan MCV fáze2
- Březen 2009: V Ženevě je uveden model Duster, první koncepční vozidlo Dacia
- Červenec 2009: Uvedení modelu Dacia Sandero Stepway (09/2009 v České republice)
Dacia dnes
Dnes více než kdy jindy Dacia reaguje při hledání podstatného na vývoj zvyklostí spotřebitelů. Několik důkazů:
- – za prvních 5 měsíců roku 2009, . s přibližně 120 000 prodanými vozy, Dacia zaznamenává postup o 15,5 % na trzích se 16% poklesem v Německu vzrůstá objem jejích prodejů osminásobně
- – značka Dacia je ve Francii na 9. místě
Dacia zítra
Dacia zůstává věrná své pozici a chystá se opět obohatit svoji produktovou řadu, a to novým modelem 4×4 v roce 2010.
Jednou z nosných priorit skupiny Renault je vývoj řady Entry uváděné na trh pod značkami Dacia i Renault. S produktovou řadou pěti modelů skupina udržuje svůj náskok před konkurencí a reaguje na vývoj spotřebitelské poptávky na automobilovém trhu: v Evropě, kde automobilisté usilují o návrat k podstatnému, i na nových trzích, kde řada lidí usiluje o získání mobility.
Vývoj prodejů značky Dacia
Rok | Prodeje v ks |
2000 | 52.403 |
2001 | 54.368 |
2002 | 57.681 |
2003 | 69.166 |
2004 | 98.908 |
2005 | 163.899 |
2006 | 187.215 |
2007 | 230.473 |
2008 | 257.854 |
Prodej značky Dacia od roku 2004
- (pořadí prvních pěti zemí podle prodaných ks)
Pořadí | Země | Prodeje v ks |
1 | Rumunsko | 397 049 |
2 | Francie | 105 239 |
3 | Německo | 58 575 |
4 | Maroko | 50 476 |
5 | Alžír | 39 201 |
Historie
1999 | Renault odkupuje 51 % kapitálu značky Dacia. |
2000 | Uvedení modelu Dacia SuperNova s motorem Renault. |
2001 | Renault zvyšuje svoji majetkovou účast ve značce Dacia na 92,72 %. |
2002 | Otevření střediska náhradních dílů Dacia Uvedení řady Pick Up Diesel s motorem Renault. |
2003 | 13. března: Uvedení modelu Solenza Renault zvyšuje svoji majetkovou účast na 99,4% |
2004 | 2. června : Světová premiéra modelu Logan.9 září : Uvedení modelu Logan na rumunský trh. |
2005 | 29. března: Otevření střediska ILN (mezinárodní logistická síť – International Logistics Network) v MioveniČerven: Uvedení modelu Logan v západní Evropě8. září: Uvedení verze Logan 1.5 dCi 13. září: Certifikace ISO 14 001 |
2006 | Březen: Na ženevském autosalonu je představen Logan Steppe, první show-car DaciaČerven: Vytvoření rumunského projektového střediska Renault Technologie Roumanie14. září: Uvedení modelu Logan Prestige 1.6 16VŘíjen: Uvedení modelu Logan MCV |
2007 | Leden : Uvedení modelu Logan MCV v západní EvropěÚnor: Uvedení modelu Logan van Květen: Uvedení modelu Logan GPL v RumunskuČerven: V Bukurešti otevřeno designové středisko pro střední Evropu Renault Design Central Europe |
2008 | Únor: Uvedení modelu Logan pick-up Březen: V Ženevě představen model Sandero a nová identita značky DaciaČerven: Uvedení modelu Sandero na trhČervenec: Uvedení modelu nového sedanu Logan (Nouvelle Logan Berline) Říjen: Uvedení nového Loganu MCV (Nouvelle Logan MCV) |
2009 | Březen: V Ženevě je uveden model Duster, první koncepční vozidlo DaciaKvěten: V Barceloně je představen model Sandero Stepway |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií