Čtyři hvězdičky – tohoto výborného hodnocení dosáhl model SEAT Ibiza v zatím posledním kole nárazových testů programu Euro-NCAP. Organizátoři zkoušek posuzovali ochranné vlastnosti Ibizy při čelním a bočním nárazu a zkoumali i míru rizika poranění chodců při střetu.
Výsledné „čtyřhvězdičkové“ hodnocení zařadilo model SEAT Ibiza mezi nejbezpečnější vozy jeho kategorie.
Pro bariérové zkoušky zvolili organizátoři testů model Ibiza Stella poháněný tříválcovým motorem 1.2 12V o výkonu 47 kW/64 k, protože jde o nejprodávanější verzi celé modelové řady v Evropě. Vůz byl vybaven dvojicí čelních airbagů a bezpečnostními pásy s předpínači. Podle regulí programu Euro-NCAP se do zkoušek zařazují modely s minimální, resp. základní bezpečnostní výbavou. Protože se však úroveň výbavy v jednotlivých zemích většinou liší, nebyl záměrně zvolen model s bočními airbagy.
Při čelním nárazu Euro-NCAP naráží vůz v rychlosti 64 km/h (tj. o 8 km/h více než vyžaduje zákonný předpis) do deformovatelné bariéry s překrytím 40 %. V této zkoušce Ibiza získala 12 bodů.
Při bočním nárazu naráží do boku testovaného automobilu speciální vozík s deformovatelnou čelní stranou jedoucí rychlostí 50 km/h. I bez bočních airbagů docílila Ibiza v této disciplíně 14 bodů.
Celkem 26 bodů z obou testů zařadilo Ibizu v programu Euro-NCAP mezi „čtyřhvězdičkové“ modely.
Pro posouzení účinku bočních airbagů provedli organizátoři ještě dodatečný test bočním nárazem na voze vybaveném bočními airbagy. Po vyhodnocení silového zatížení zkušební figuríny mohli specialisté týmu Euro-NCAP všechny její zkoumané zóny na symbolické skice označit zelenou barvou, což je nejlepší výsledek, jaký lze v této zkoušce vůbec dosáhnout.
„Výsledky testů Euro-NCAP prokazují špičkovou úroveň ochrany, kterou Ibiza poskytuje svým pasažérům. Pozoruhodné je i „zelené“ označení celé figuríny, dokládající vysokou účinnost moderních bezpečnostních prvků, jako jsou například boční airbagy,“ říká Mario Hurtado, který je zodpovědný za pasivní bezpečnost vozů značky SEAT.
Při zkoumání rizika poranění chodce při střetu s testovaným vozem se posuzuje míra poranění chodce (dospělého i dítěte), do kterého čelní částí narazí automobil jedoucí rychlostí 40 km/h. V této zkoušce Ibiza získala 13,75 bodu ze 14 možných, což je nejlepší hodnocení v celém jejím segmentu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií