Renault Espace získal při hodnocení v tomto roce v průměru 84 % maximálního možného počtu bodů při čelním a bočním nárazu, z toho pří bočním nárazu 100%.
Hodnotitel Euro NCAP (European New Car Assessment Program) je nezávislé konsorcium sdružující státní orgány a spotřebitelská sdružení. Prostřednictvím sdružení International Testing, jehož členy je 25 spotřebitelských sdružení, je do této organizace zapojena většina evropských zemí a řada vládních institucí včetně i Evropské komise a Mezinárodní federace automobilového průmyslu. Cílem Euro NCAP je pravidelně testovat chování jednotlivých vozidel v crash testech s cílem stanovit pořadí bezpečnosti v jednotlivých třídách. Výsledná známka – od 1 do 4 hvězdiček – je stanovena v závislosti na naměřeném poranění osob na předních sedadlech při prudkém čelním nárazu v rychlosti 64 km/h s překrytím 40% a při bočním nárazu dopadem deformovatelné bariéry v rychlosti 50 km/h pod úhlem 90°.
Čtyři hvězdičky pro Espace jsou výsledkem aktivního přístupu k pasivní bezpečnosti. Unikátní systém programovaného upoutání osob ve voze a zesílený rám karoserie činí z Espace mimořádně bezpečný vůz. Úspěch vozu Espace v letošním roce stejně jako loňský úspěch Mégane je odměnou za velmi aktivní přístup firmy Renault k oblasti bezpečnosti. Renault byl první automobilkou, jež zavedla omezovač síly pásu v roce 1995, v roce 1997 bylo uvedeno programované zachycení včetně zcela nových airbagů s řízeným únikem plynu. Nové bezpečnostní prvky byly následně zařazeny do základní výbavy všech svých vozů v rámci Bezpečnostního systému Renault SRP.
Tento jedinečný systém, složený z airbagů s programovaným zachycením a řízeným únikem plynu, předpínačů bezpečnostního pásu, omezovačů síly a speciálních bezpečnostních opěrek hlavy, umožňuje lepší pohlcování energie při prudké ztrátě rychlosti, k níž dochází v okamžiku nárazu, a která je často příčinou smrtelných poranění, zejména hrudníku. Tlak pásu na hrudník při nárazu v rychlosti 60 km/h se tak sníží na pouhých 400 kg oproti obvyklým 900 kg. Celek je doplněn bočními airbagy hlava/hrudník, dodávané již od modelu Mégane v základní výbavě.
Uvedené významné pokroky v oblasti upoutání osob s lepším pohlcováním energie zároveň umožnily zesílit rám vozu. Poznatky byly okamžitě uplatněny u vozů Twingo 2 a Clio 2. Díky tomu dnes mohou malé modely Renaultu nabídnout stejnou úroveň bezpečnosti jako mnohem větší a těžší vozy.
Ve snaze neustále zlepšovat úroveň bezpečnosti u všech vozů své nabídky přijde Renault v roce 2000 s dalšími inovacemi v oblasti bezpečnostní výbavy. Renault přinese rozhodující zlepšení především v podobě nové koncepce systému upoutání: samoregulační airbag a bezpečnostní pás. Tato novinka, kterou Renault nabízí jako první na světě, navazuje na programované upoutání vyvinuté touž automobilkou již v roce 1998. Nová technologie spojuje airbag s variabilním objemem (2 úrovně nafouknutí) a pás opatřeným 2 předpínači. Airbag a pás se opět doplňují tak, aby co nejlépe rozložily energii zachycení přepravovaných osob, nyní však v závislosti na síle nárazu. Cílem je zajistit ještě lepší ochranu v případě velmi silných nárazů v rychlosti 65 km/hod aniž by vznikaly vedlejší účinky při slabších nárazech.
Pasivní bezpečnost se však netýká pouze cestujících na předních sedadlech. Jedním z priorit výzkumu firmy Renault je snaha o zajištění stejné úrovně ochrany i pro cestující na zadních sedadlech. Již v 80. letech Renault ve svých vozech používal novou koncepci geometrie pásu a tuhosti sedadla s cílem omezit nebezpečí poranění břicha a bederní oblasti v případě podjetí pod bezpečnostním pásem. Právě zaváděné omezovače síly 600 kg umožní v kombinaci s geometrií bránící podjetí snížit riziko poranění břicha i hrudníku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií