Čtvrté pokračování Citroën Racing Trophy se odehrálo na Mladoboleslavsku a Liberecku

– protože právě v těchto krajích se jela Rallye Bohemia, která patří celá léta k nejtěžším podnikům sezony a letos tomu nebylo jinak.

Tři dny, horké letní počasí s teplotami převyšující třicet stupňů, šedesát až sedmdesát stupňů v závodním voze, šestnáct rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 228 ostrých kilometrů, taková byla letošní Rally Bohemia, která se uskutečnila v okolí Mladé Boleslavi.

Čtvrté pokračování Citroën Racing Trophy se odehrálo na Mladoboleslavsku a Liberecku

Úvod soutěže obstarala v páteční podvečer superspeciální rychlostní zkouška, která byla situována na okruh v Sosnové u České Lípy. Na startu této RZ se nakonec nepředstavily 3 z původně ohlášených 13 českých a polských posádek vozů Citroën C2 R2 Max. Z českých jezdců chyběli Koudela a Křemen. Početné polské startovní pole bylo ochuzeno o start Tomasze Porębskeho. Naopak na poslední chvíli se do Citroën Racing Trophy CZ přihlásil Miloš Vágner, pro kterého byla Rally Bohemia obzvlášť srdeční záležitostí, jakožto pro místního jezdce.

Vraťme se však k samotnému úvodu. Nejrychleji z posádek CRT CZ + PL zvládl nástrahy sosnovského okruhu Jan Černý s Pavlem Kohoutem, kterému však v součtu hodnocení posádek A6 + A7 patřila třetí příčka. Rychlejší byly pouze posádky startující s výkonnějšími dvoulitrovými vozy třídy A7. Pátý nejrychlejší čas zajel Michał Bębenek, který vzhledem k letošním výkonům v polském šampionátu bude jistě patřit k nejrychlejším jezdcům v rámci společného Citroën Racing Trophy. Výhodu domácího prostředí potvrdil Miloš Vágner, který za Černým zaostal pouze o devět desetin.

Skutečné závody však začaly až v sobotu, kdy na posádky čekalo devět rychlostních zkoušek na klasických úsecích, které se svou obtížností řadí k nejtěžším v České republice. Své dosavadní zkušenosti využil především Michał Bębenek, kterému po sobotní části patřila první příčka v rámci CRT CZ + PL. Za svými zády tak nechal i Petra Bryndu, který startoval s dvoulitrovým vozem třídy A7. Nádherný souboj o stupně vítězů sváděl i český jezdec Jan Černý. V úvodu první etapy dokonce figuroval na druhém místě jen s minimálním odstupem na vedoucího polského jezdce. Ke konci etapy však na jejich tempo nestačil, přesto třetí příčka byla skvělou výchozí pozicí pro závěrečné kilometry nedělních rychlostních zkoušek. Z dalších jezdců jmenujme Jana Chmielewskeho, kterému patřila šestá příčka a necelé dvě vteřiny za ním byl Miroslav Březík.

V neděli absolvovaly posádky zbývajících šest rychlostních zkoušek a poté se přesunuly na cílovou rampu v Mladé Boleslavi. A jak to tedy po odjetí šestnácti měřených úseků dopadlo? Cílovou rampou projelo nakonec jen 6 posádek CRT CZ + PL.

Na třetím a nejlepším místě s prémií 3000 Euro v rámci Citroën Racing Trophy CZ + PL skončila bratrská dvojice Poláků Michał a Grzegorz Bębenek. Ti nestačili pouze na dva silnější vozy třídy A7. Jejich umístnění však mohlo být daleko lepší. Na druhém měřeném nedělním úseku totiž dostali defekt pneumatiky a ztratili téměř čtyři minuty, což znamenalo propad do hlouby startovního pole. Stíhací jízda je však nakonec vynesla až na třetí místo. „Rally Bohemia je velmi krásná soutěž. Máte tady neskutečně obtížné, avšak hezké rychlostní zkoušky. Od začátku jsme si skvěle zazávodili. Škoda defektu pneumatiky ve druhé etapě, který nás připravil o vítězství mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Každopádně příští rok bych se chtěl na tyto tratě opět vrátit,“ zhodnotil závod Michal Bębenek.

Velké naděje byly vkládány jako pokaždé do české posádky Jan Černý a Pavel Kohout a tato sehraná dvojka očekávání naplňovala téměř až do cíle, kdy figurovala na vedoucí příčce v rámci CRT CZ + PL až do čtrnácté rychlostní zkoušky. Jenže v předposlední rychlostní zkoušce měl Jan Černý defekt pneumatiky, mladý jezdec ztratil přes tři minuty a přišel propad pořadím až na sedmé místo. Z Bohemky si tedy odváží prémii ve výši 1000 Euro. „Krásná, náročná soutěž. Hezky jsme si zazávodili. Je to velká škoda, soutěž jsme měli velice dobře rozjetou, bohužel na předposlední rychlostní zkoušce jsme dostali hned v první zatáčce defekt pneumatiky. Museli jsme ji na RZ měnit a ztratili přes tři minuty a se vzniklou ztrátou se už nedalo víc dělat. Ale i taková je rally, to není nic neobvyklého“ smutnil v cíli soutěže Jan Černý.

Z problémů soupeřů nakonec nejvíce vytěžil Jan Chmielewski, který sice v závěru soutěže neodolal tlaku Bębenka, přesto čtvrté místo a prémie 2500 Euro v hodnocení CRT CZ + PL není pro polského jezdce rozhodně špatným výsledkem.

Z českých dvojic se nakonec nejvíce dařilo Miroslavu Březíkovi navigovanému Martinem Běhulou. Ti obsadili páté místo v CRT CZ + PL a získali tak finanční prémii ve výši 2 000 euro.

Hned za nimi skončili Tomasz Gryc s výhrou 1500 Euro a již zmiňovaný Jan Černý. Pro úplnost dodejme, že devátým nejrychlejším jezdcem Citroën Racing Trophy CZ + PL byl Szymon Kornicki a na desátém místě šestnáct rychlostních zkoušek dokončil Antonín Matys. Až na cílovou rampu, avšak s minutovou penalizací přijel ještě na jedenáctém místě Hankiewicz.

A kdo tolik štěstí neměl? Na třinácté rychlostní zkoušce musel ze soutěže odstoupit domácí Miloš Vágner. Cíl soutěže nespatřili ani Pavel Přibyl, Jaroslav Kochman a Marcin Dobrowolski, kteří museli odstoupit kvůli technickým závadám. Ještě hůře dopadl Tomáš Pletka, který na poslední rychlostní zkoušce havaroval.

Příští soutěží Mediasport MMČR bude další slavný podnik, srpnová Barum Czech Rally Zlín, která bude už pátým kolem Citroën Racing Trophy CZ.

Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily posádky (všechny na Citroën C2 R2) Max:

  • 1.Jan Černý – Pavel Kohout
  • 2. Antonín Matys – Aleš Vaněček
  • 3. Tomáš Pletka – František Rajnoha
  • 4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora
  • 5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný
  • 6. David Stavjaník – Aleš Petřvaldský
  • 7. Miroslav Březík – Martin Běhula

Tabulka finančních odměn 2010

Umístění – odměna

  • 1. – 5 000 €
  • 2. – 4 000 €
  • 3. – 3 000 €
  • 4. – 2 500 €
  • 5. – 2 000 €
  • 6. – 1 500 €
  • 7. – 1 000 €
  • 8. – 600 €

Navíc se bude hodnotit i celkové umístění jezdců v rámci celé sezóny 2010, které bude honorováno formou šeků na nákup náhradních dílů, a to takto:

Celkové umístění 2010 – odměna ve formě šeku na náhradní díly

  • 1. – 5 000 €
  • 2. – 2 500 €
  • 3. – 1 250 €

Podmínkou pro vyplacení odměny za celkové umístění v sezóně je realizace minimálně 5-ti výsledků během 6 podniků CRT v ČR, viz dále.

Letošní ročník Citroën Racing Trophy má na programu celkem šest podniků a všechna tato klání jsou zároveň soutěžemi Mediasport MMČR v rally 2010.

Kalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 2010

  • 26.–28. března: Valašská Rally
  • 21.-23. května: Rallye Český Krumlov
  • 18.-20. června: Agrotec Rally Hustopeče
  • 2.- 4. července: Rally Bohemia
  • 27.-29. srpna: Barum Czech Rally Zlín
  • 24.-26. září: Rally Příbram

Technickou a organizační stránku CRT CZ zajišťuje:

JIPOCAR RACING, 2010 CITROËN RACING TROPHY CZ, Petra Prokop Müller, Logistický Areál D1, Střítež u Jihlavy 3, 588 11, E-mail: petra.mueller@jipocar.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...