Čtvrt století technického centra Seatu

V letošním roce oslavila automobilka Seat půl století od svého založení a před 25 lety začalo pracovat i její Technické centrum.

Otevření Technického centra v roce 1975 bylo pro automobilku Seat mimořádně důležitým okamžikem: Seat se profiloval jako suverénní značka se zcela osobitou identitou a charakterem. Jedním z nejdůležitějších úkolů Technického centra je vývoj nových konceptů a modelů a jejich testování.


Čtvrt století technického centra Seatu

Vedle sériových modelů se specialisté Technického centra věnují i přípravě futuristických projektů a studií, na kterých si automobilka ověřuje nové konstrukce a reakce veřejnosti. Seat Bolero, Formula, Salsa nebo Salsa emoción – to je jen několik příkladů prototypů, které vzbudily mimořádnou pozornost odborné i laické veřejnosti, přičemž na Leonu už je v mnoha detailech patrné, že přebírá styling těchto konceptů.

Odborníci Technického centra automobilky Seat jen v loňském roce pracovali na 180 projektech, připravili 9400 plánů a skic a postavili 295 konceptů a prototypů. Při vývoji a zkoušení těchto prototypů i sériových modelů najeli zkušební řidiči přes pět miliónů kilometrů, včetně jednoho miliónu v nejobtížnějších klimatických podmínkách. Během jediného roku specialisté uskuteční na 170 bariérových zkoušek na předsériových prototypech a bezpočet počítačových simulací zátěžových stavů.


V Technickém centru automobilky Seat v současné době pracuje na dva tisíce specialistů, z toho asi osm stovek expertů pracuje pro Seat na základě externích smluv se spolupracujícími firmami. Průměrný věk pracovníků centra, kteří pocházejí z více než dvou desítek zemí světa, činí 40 let. Technické centrum Seatu se rozkládá na pozemcích o rozloze 130 000 m2, součástí areálu je i vlastní zkušební okruh.


Do výzkumného a vývojového programu a do následné adaptace výrobních procesů Seat loni investoval asi 58 miliard peset, což je o 88 procent více než v roce 1998. Dalších 44 miliard peset bylo vynaloženo přímo na konstrukční vývoj nových modelů. Ani v příštích letech nehodlá Seat své investice do vývoje omezovat – v letech 2000 až 2004 chce na tyto účely vynaložit více než 250 miliard peset.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...