Čistý styl a výrazná osobitost modelu C2 působí dynamicky. Jeho linie jsou půvabné, přitom si však zachovávají energický temperament. Jsou u něj uplatněny poslední vývojové změny, zejména na palubní desce. Zvnějšku se C2 Stop & Start vyznačuje robustním předním a zadním nárazníkem, maskou chladiče a bočními lištami lakovanými v barvě karoserie, stříbrnými klikami dveří a okrasnými kryty kol z lehké slitiny s průměrem ráfků 15 palců.
Tak jako u typu C3 je vozidlo opatřeno monogramem « Stop & Start », umístěným v horní části zadních výklopných dveří. Interiér C2 Stop & Start poskytuje řidičům jednoduše zařízené, ale přitom vytříbené prostředí. Čalounění sedadel a panelů dveří v modré barvě přispívají k vytvoření moderního a pohodlného interiéru.
Typ C2 Stop & Start, vyráběný na základě modelu s výbavou Paket Ambiance, nabízí početné prvky doplňkové výbavy, jako jsou omezovač rychlosti spojený s tempomatem, automaticky regulovaná klimatizace, přední mlhové světlomety a automatické stěrače čelního skla.
Technologie Stop & Start
Snížení spotřeby paliva a emisí CO2 je velkou předností verze Stop & Start obou modelů C2 a C3. V současnosti používaná technologie reverzního alternátoru spolu s elektronickým řízením vstřikování paliva umožňuje v městském provozu dosáhnout úsporu přibližně deset procent paliva, což odpovídá hodnotě 14 gramů CO2 / km. V normalizovaném kombinovaném cyklu se snížení spotřeby paliva pohybuje kolem šesti procent.
Použití technologie Stop & Start ve spojení s převodovkou SensoDrive a motorem 1.4i 16V umožňuje dosáhnout nízkých úrovní spotřeby, konkrétně hodnoty 5,6 l / 100 km v normalizovaném kombinovaném cyklu.
Příznivý vliv bezprostředně pociťovaný cestujícími
C2 Stop & Start, stejně jako tato verze modelu C3, přináší uživateli významné a okamžité výhody přispívající ke klidnější a uvolněnější jízdě, zejména při dočasném zastavení motoru :
- akustický komfort pro cestující a respektování ostatních osob mimo vozidlo,
- akustický komfort rovněž při okamžitém uvedení motoru do chodu, které cestující ve vozidle nijak neruší,
- fyzický komfort dosažený potlačením vibrací, a to včetně opětovného spouštění motoru.
Pohodlí jízdy je opravdu reálné, protože je dosaženo jednoduchou technologií, která uživateli nikterak neomezuje jeho jízdní návyky a řidič se s ní snadno a rychle sžije.
Jednoduchá a účinná technologie
- Při brzdění vedoucím k zastavení vozidla se motor dočasně zastaví těsně před úplným zastavením vozidla (rychlost nižší než 6 km/h) a na displeji sdruženého přístroje se rozsvítí zelená kontrolka « ECO ». Spojka je přitom vypnutá.
- Motor zůstane dočasně zastaven tak dlouho, dokud je brzdový pedál sešlápnutý, a to i mírně.
- Při uvolnění brzdového pedálu se motor automaticky a okamžitě uvede do činnosti, přičemž zelená kontrolka « ECO » zhasne. Když je znova stlačen pedál akcelerace, spojka se postupně sepne (převodovka SensoDrive).
- Řidič může systém « Stop & Start » kdykoliv vyřadit z činnosti stisknutím ovládacího tlačítka « ECO OFF », umístěného na středovém panelu.
- Systém prostřednictvím počítače ověřuje, zda jsou splněny podmínky pro dočasné zastavení motoru nebo pro jeho udržení v zastaveném (pohotovostním) stavu. Motor se znova automaticky uvede do chodu při požadavku řidiče na rozjezd vozidla.
Uvedení motoru do chodu se neuskuteční při výskytu některých zvláštních podmínek:
- teplota motoru,
- úroveň nabití akumulátoru,
- extrémní hodnoty venkovní teploty (méně než – 10 °C, více než + 30 °C), když je v činnosti klimatizace,
- příliš velký rozdíl mezi požadovanou teplotou interiéru a teplotou okolí,
- aktivované odmlžování / odmrazování čelního skla,
- zařazení zpětného chodu.
Hlavními prvky systému jsou :
- Reverzní alternátor o výkonu 2 kW, který plní funkce startéru a alternátoru (dodává elektrickou energii do palubní sítě) a je namontován místo klasického alternátoru.
- Výhoda startování prostřednictvím alternátoru spočívá v nehlučné činnosti a v rychlosti spuštění motoru (400 ms proti 800 ms u klasického startéru).
- Elektronická jednotka, která zajišťuje úplné řízení alternátoru a také spojení s počítačem motoru a inteligentní řídící jednotkou (BSI).
- Systém Stop & Start je doplněn speciálním akumulátorem, řemenem a napínákem.
Uvedením těchto dvou modelů vybavených technologií Stop & Start automobilka Citroën znovu projevuje svůj trvalý vstřícný přístup k životnímu prostředí.
Technické údaje a provozní vlastnosti
- C2 Stop & Start 1.4i 16V 90 koní
Motor
- Zdvihový objem1 360 cm3
- Největší výkon 65 kW (90 k) při 5 250 ot/min
- Největší točivý moment 133 Nm při 3 250 ot/min
Převodovka – SensoDrive (5-ti stupňová manuální elektronicky řízená)
Nejvyšší rychlost – 181 km/h
Zrychlení
- 0 – 100 km/h za 13 s
Spotřeba paliva
- Město – 6,8 l/100 km
- Mimo město – 4,8 l/100 km
- Kombinovaná – 5,6 l/100 km
Ceník
Model C2 Stop & Start je na francouzském trhu nabízen za cenu 14 750 Euro včetně DPH. Je k dispozici ve verzi C2 Paket Ambiance a nabízí doplňkovou výbavu:
- paket automatická klimatizace (automatická klimatizace, elektrická vyhřívaná zpětná zrcátka, automatické zapínání světel a dešťový senzor),
- mlhové světlomety,
- tempomat spojený s omezovačem rychlosti,
- paket « Look » (nárazníky, maska chladiče a boční lišty lakované v barvě karoserie).
Výbava typu C2 Stop & Start na přání :
- metalický lak (350 euro)
- černý lak (200 euro)
- kola z lehké slitiny 15’’ (430 euro)
- sada « hands-free » Bluetooth (250 euro)
- Paket « Město »(300 euro)
- parkovací asistent a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka
S uvedením modelu C2 Stop & Start na český trh se zatím nepočítá.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií