Poté, co Sébastien Loeb a Daniel Elena získali mistrovskou korunu v pořadí pilotů už v Japonsku, je tým Citroën Total Sport nažhaven na boj o double.
O čtvrtý titul se hodlá přičinit také druhá posádka Citroënu Dani Sordo a Marc Marti na voze C4WRC.
Další dva vozy C4 WRC jsou nasazeny speciálně na britskou soutěž a pojedou s nimi posádky Conrad Rautenbach – David Senior a nedávno korunovaní mistři světa juniorů Sébastien Ogier – Julien Ingrassia, obě posádky pod křídli stáje PH Sport za podpory technického týmu Citroën Sport.
Bláto, sníh i mlha?
Letošní trať Wales Rally GB měří v 19 rychlostních zkouškách 348 km a zavádí posádky severně od Swansea, kde je i servisní park a zázemí. Přináší ovšem několik změn oproti loňskému ročníku. Rychlostní testy jsou namixovány z důvěrně známých lesních partií oblasti Resolfen a klasiky, kterou představuje například Crychan, nový je i návrat do Builth Wells poprvé po osmi letech. Nový formát soutěže a také začátek prosince jistě navodí iluzi a vzpomínky na bývalou RAC Rallye. Na lesních cestách se tak dá jako obvykle očekávat bláto a při teplotách pod nulou není nemožný ani sníh. Nevylučuje se ani mlha, která se může přesunout přes Black Mountains a může z celé soutěže udělat jednu z nejtěžších vůbec.
S náskokem 11 bodů
Tým Citroën Total startuje ve Walesu s 11bodovým náskokem na čele šampionátu, což sice vypadá jako slušný náskok, nicméně při záludnosti britských tratí není nic jistého. Už od počátku Poháru konstruktérů nebyly zvraty v hodnocení po britské rallye ničím výjimečným.
A protože francouzský tým vyhrál více soutěží než největší konkurent, k zisku čtvrtého titulu ve značkách mu stačí získat sedm bodů. Nebude muset úplně riskovat, i kdyby soupeř obsadil první dvě místa, tak mu stačí dojet na třetím a osmém místě. Nikdo nepochybuje o tom, že právě Loeb bude chtít sezonu zakončit dvojnásobným triumfem. Zvláště po rušném měsíci, který naplnil získáváním nových zkušeností.
Loeb: Jednou tu chci vyhrát
„Sotva jsem stačil popadnout po Japonsku dech. Wales Rally GB je podnik, který mám rád,“ uvedl pětinásobný mistr světa Loeb. Atmosféra je tu velice specifická zvláště, když se stmívá. Terén je také velice specifický a tratě nikdy nejsou snadné. Bláto může zapříčinit různé podmínky na trati. Tuto soutěž ještě nikdy nevyhrál a rád bych tu jednou zvítězil. To ale letos nebude naší hlavní prioritou. Zisk titulu ve značkách je pro Citroen důležitý a pro dosažení tohoto cíle uděláme vše. Musíme uhájit našich jedenáct bodů náskoku, vyvarovat se všech problémů a chyb a dojet do cíle na dosah našich konkurentů.“
Sordo: Titul by byl odměnou
K zisku titulu hodlá pomoci také druhý pilot Dani Sordo: „Více než kdy jindy se budeme snažit o dobrý výsledek. Na této soutěži nemám moc zkušeností, ale to mi nebrání v tom, abych ji neměl rád. Je velmi rozmanitá, každá etapa je pro auto hodně náročná. Vůbec nemám rád zdejší mlhu. Obzvlášť v noci, pokud člověk před sebou vidí jen bílou stěnu. Řízení je pak velkým přemáháním. Zisk titulu ve značkách by ale byl tou nejlepší odměnou, kterou si umím představit.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií