Citroën Xsara Picasso neustále rozšiřuje nabídku jednotlivých verzí, tentokráte se aktuální novinka ukrývá pod kapotou. Nový dieselový celohliníkový motor HDi odvozený od verze HDi 110 má výkon 92 koní při 4000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 215 Nm se dostaví už od 1750 otáček za minutu, navíc motor splňuje nejnáročnější kritéria normy EURO IV, resp. při kombinované spotřebě 5,1 l nafty na 100 km vykazuje emise CO2 pouze 135 g/km.
Modelová řada Citroën Xsara Picasso v současnosti zahrnuje tři úrovně výbavy – X, SX a Exclusive a 4 motory:
- benzínový 1,6i 16V (110 k) s manuální pětistupňovou převodovkou
- benzinový 2,0i 16V (138 k) s automatickou autoadaptivní převodovkou se sekvenčním řazením
- nový naftový HDi 92 s manuální pětistupňovou převodovkou
- naftový HDi 110 FAP s manuální pětistupňovou převodovkou
Xsara Picasso je modelem, který významně přispěl k oživení značky Citroën hned od svého uvedení na trh. To bylo v roce 2000 a od té doby se v celém světě prodalo na 1 260 000 těchto vozů. Plné tři čtvrtiny prodaných vozů Xsara Picasso připadají na trhy mimo Francii, a z toho hned 65 % v dieselových verzích. Ve Francii je podíl naftových motorů dokonce 85%.
Mezníky modelové řady Xsara Picasso:
- Leden 2000 – uvedení na trh
- Září 2001- verze Exclusive
- Říjen 2002 – nasazení systémů ESP a EBA, nové interiéry
- Leden 2003 – verze 2,0i 16V (138 k) BVA
- Únor 2004 – verze 1,6 HDi 110
- Září 2005 – verze 1,6i 16V (110 k)
- Prosinec 2005 – verze 1,6 HDi 92
Xsary Picasso se vyrábějí v továrně ve španělském Vigu, pro místní trhy se produkují ještě v Porto Real (Brazílie) a Wuhamu (Čína).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.