Toto vítězství, 57. v jejich kariéře, umožnilo obhájcům titulu zvýšit náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa. Dani Sordo a Marc Marti ale v závěrečný den bohužel vypadli.
Loeb ve vzduchu: To byl pocit!
Déšť, kterého se všichni obávali, se nakonec snesl ze soboty na neděli. Hlavně kvůli němu pořadatelé zrušili dvě rychlostní zkoušky a značně tak zredukovali program. Začínalo se tak až na RZ 20 Ballica. Sébastien Loeb a Daniel Elena vyráželi na trať jako první a mokrá trať jim nezabránila v nejrychlejším čase hned na úvod. Když se posádka číslo jedna na Citroënu C4 WRC vrátila do servisního parku v Pendiku, měla na svém kontě jeden skok s délkou 85 metrů! „To byl neuvěřitelný pocit. Byli jsme ve vzduchu několik sekund,“ říkal nadšeně Sébastien Loeb. „Při seznamovacích jízdách jsme si představovali, jak skáčeme daleko. Trochu náš to vyděsilo, ale pokračovali jsme dál.“
Sordó na „kluzišti“
Dani Sordó zajel na první erzetě třetí čas a stáhl náskok Mikko Hirvonena, který prorazil pneumatiku: „Tahle zkouška byla opravdu obtížná, a když jsme se dozvěděli o potížích Mikka, nechtěli jsme zbytečně riskovat. Je dobré se vrátit mezi tři nejlepší, ale další rychlostní zkoušky budou hodně záludné,“ prognózoval Sordó. Že jeho slova byla prorocká, ukázalo se velmi brzy. Rychlostní zkoušky Deniz a Mudarli oschly a jely se ve druhém sledu. Bohužel na RZ 21 (Deniz 2) španělský pilot dostal smyk na blátivé sekci. „Nebyl jsem jediný, kdo tam vylétl. Bylo to opravdové kluziště. Auto narazilo do stromu a poškodilo závěs. Hned za mnou šel ven ve stejném místě Sébastien Ogier. Na rozdíl od nás byl schopen pokračovat.“
Loeb: Vítězství po sportovní bitvě
Loeb pak ovládl soutěž ještě pevněji. Zajel dva nejrychlejší časy a do cíle dojel s pohodlným náskokem na Pettera Solberga. „Z tohoto vítězství mám velkou radost, protože jsem ho dosáhl po velké sportovní bitvě, která byla dlouho nerozhodná. Tratě byly opravdovou výzvou, někde velmi rychlé, jinde zase postavené tak, že člověk musel se svým autem zacházet velmi opatrně. Musím opět složit hold spolehlivosti C4 WRC, která mi moc pomohla. Třetí vítězství v řadě nám umožnilo zvýšit náskok na největší rivaly na 40 bodů.“
Nejlepší časy:
- 1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 2: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 3: Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 4: Solberg – RZ 5 a 6: Ogier – RZ 7: Sordo – RZ 8: Solberg – RZ 9: Loeb.
- 2.etapa – RZ 10: Solberg – RZ 11: Hirvonen – RZ 12: Ogier – RZ 13: Solberg – RZ 14: Loeb – RZ 15: Hirvonen – RZ 16 a 17: Loeb.
- 3.etapa – RZ 18 a 19: zrušeno – RZ 20 až 22: Loeb – RZ 23: Ogier.
Nejlepší časy celkem:
Loeb, 7 – Solberg a Ogier, 5 – Hirvonen, 3 – Sordo, 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1 : Solberg – RZ 2 : Hirvonen – RZ 3 až 14 : Ogier – RZ 15 až 23: Loeb.
Konečné pořadí Rally Turecko:
- 1. Loeb / Elena Citroën C4 3:01:38,7 hod.
- 2. P. Solberg / Mills Citroën C4 +54,5 s.
- 3. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:43,4 min.
- 4. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +3:46,0
- 5. Räikkönen / Lindström Citroën C4 +6:44,3
- 6. Villagra / Diaz Ford Focus +7:56,7
- 7. Wilson / Martin Ford Focus +8:29,8
- 8. Latvala / Antilla Ford Focus +19:44,2
- 9. Kuipers / Miclotte Ford Fiesta +23:22,2
- 10. Burkart / Kachel Suzuki Swift +27:04,7
Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:
1. Loeb 93, 2. Petter Solberg 53, 3. Mikko Hirvonen 52, 4. Jari-Matti Latvala 47, 5. Sébastien Ogier 45, 6. Dani Sordó 24, 7. Matthew Wilson 22, 8. Federico Villagra 20, 9. Henning Solberg 18, 10. Kimi Räikkonën 14.
Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů:
1. Citroën Total WRT 126, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT 111, 3. Citroën Junior Team 75, 4. Stobart M-Sport Ford 56, 5. Munchi´s Ford 26
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií