Citroen vítězí na Rally Jordánsko (1. – 3. 4. 2010)

Loeb s Citroënen C4 vítězí v Jordánsku a je na prvním místě v Mistrovství světa FIA pořadí pilotů a současně se Citroën dostal do vedení v hodnocení Poháru konstruktérů.

Sébastien Loeb a Daniel Elena ovládli závěrečný den Jordánské rally. Francouzsko-monacká posádka 56. vítězstvím v seriálu mistrovství světa zvýšila náskok v průběžném pořadí WRC.

Díky Dani Sordovi a Marcu Martímu a jejich 4. místu se Citroën dostal do vedení v hodnocení Poháru konstruktérů.

Týmová strategie vyšla

Sébastien Loeb sice vstupoval do závěrečné části programu s náskokem 27 sekund na Jari-Matti Latvalu, nicméně nebyl to on, kdo vyjížděl na trať jako první. „Požádali jsme Sébastiena Ogiera, aby vymetal trať,“ vysvětlil Olivier Quesnel, týmový šéf Citroën Racing. „Měli jsme technické problémy s jeho vozem v servisní zóně, které mu braly šanci na stupně vítězů. Vyhodnotili jsme si, že tato strategie pomůže Loebovi uhájit jeho vedení v soutěži.“

Krátce na to Loeb dosáhl tří nejrychlejších časů ve čtyřech zkouškách a potvrdil, že je nejrychlejším pilotem rally. Když se šestinásobný mistr světa vrátil do servisního parku vedle Mrtvého moře, cítil se velice šťastně. „Jistě, týmová strategie mi cestu poněkud usnadnila, ale nejsem si jist, zda jsem ji skutečně potřeboval. Navzdory pozici, která nebyla tak výhodná jako Latvalova, byli jsme schopní zvýšit náskok, jak jen to šlo.“

Sordo jako kočka

Dani Sordo, který dojel čtvrtý za Loebem, Latvalou a Solbergem, přesně věděl, co se od něho očekává – držet pozici tak, aby přinesl co nejvíce bodů do Poháru konstruktérů v mistrovství světa. „Museli jsme být opatrní jako kočka,“ žertoval španělský pilot. „Na trati nás čekala ještě spousta pastí. Vzhledem k tomu, že Petter Solberg jel až jako náš pátý vůz a nemohl už bodovat, nemuseli jsme jet naplno. A tak jsme pokračovali až do cíle.“

Sébastien Loeb a Daniel Elena zaznamenali 56. titul, z toho 21 jich bylo na různých rally. „Jsem rád, že jsem vyhrál v tak náročné soutěži,“ usmíval se Séb na stupních vítězů. „Naše druhé vítězství ve třech rally nás posunulo o 25 bodů náskoku na druhého. Proto se teď můžeme do další rally pustit mnohem uvolněněji než obvykle.“

Díky čtvému místu Daniho Sorda se Citroën Total World Rally Team ujal vedení v Poháru konstruktérů. Frédéric Banzet, generální manažer, podtrhl výkon vozů C4 WRC. „Naše auta se vyrovnala s těžkými tratěmi a horkým počasím a dokázala svou spolehlivost. Naše posádky spojily rychlost a inteligenci, což je dovedlo k vynikajícímu výsledku.“

Rally Jordánsko v kostce

Nejrychlejší časy:

  • 1. den – RZ 1 a 2: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 3: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 4: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 5: Latvala – RZ 6: P. Solberg – RZ 7: Sébastien Loeb (Citroën C4).
  • 2.den – RZ 8: Loeb – RZ 9 : P. Solberg – RZ 10 a 11: Loeb – RZ 12: P. Solberg – RZ 13: Loeb.
  • 3. den – RZ 14: Loeb – RZ 15: P. Solberg – RZ 16 a 17: Loeb – RZ 18: Latvala – RZ 19: Loeb – RZ 20: Latvala – RZ 21: Ogier.

Nejlepší časy celkem:

Loeb, 9 – P. Solberg a Latvala, 5 – Sordo a Ogier, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 a 2: Latvala – RZ 3: Sordo – RZ 4 až 10: Latvala – RZ 11: Loeb a Latvala – RZ 12 až 21: Loeb.

Konečné pořadí Rally Jordánsko:

  • 1. Loeb / Elena Citroën C4 3:46:08,5 hod.
  • 2. Latvala / Anttila Ford Focus +35,8 s.
  • 3. P. Solberg / Mills Citroën C4 +1:11,8 min.
  • 4. Sordo / Marti Citroën C4 +1:49,3
  • 5. Wilson / Martin Ford Focus +8:24,3
  • 6. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +10:26,4
  • 7. Villagra / Perez Companc Ford Focus +11:28,0
  • 8. Räikkönen / Lindström Citroën C4 +12:31,0
  • 9. H. Solberg / Minor Ford Focus +14:08,6
  • 10. Pons / Haro Ford Fiesta +18:33,9

Mistrovství světa FIA 2010, pořadí pilotů:

1.Loeb 68, 2. Latvala 43, 3. Hirvonen 37, 4. P.Solberg 35, 5. Ogier 33, 6. Sordo 24, 7. H.Solberg 18, 8. Wilson 16, 9. Villagra 12, 10. Pons 5…

Mistrovství světa FIA 2010, pohár konstruktérů:

1.Citroën Total WRT 101, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT 87, 3. Citroën Junior Team 48, 4. Stobart M-Sport Ford 44, 5. Munchi´s Ford 16.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...