Citroen vítězí na 58. Rallye Finsko (31. července – 3. srpna 2008)

Loeb poprvé vítězí ve Finsku a Citroën připsal další cenné body do hodnocení Poháru konstruktérů – celkově je těsně druhý za Fordem.

Sébastien Loeb a Daniel Elena poprvé vyhráli a druhá posádka Citroën Total Sport Dani Sordo – Marc Marti skončila těsně pod pódiem na 4. místě.

Rallye v číslech

Nejlepší časy:

  • 1. den – RZ 1 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 2 : S. Loeb a Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 3, 4 a 5 : S. Loeb – RZ 6 S. Loeb a M. Hirvonen – RZ 7 : S. Loeb – RZ : M. Hirvonen – RZ 9,10 a 11: S. Loeb.
  • 2. den: RZ 12 : M. Hirvonen – RZ 13 a 14 : S. Loeb – RZ 15 : M. Hirvonen – RZ 16 a 17 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 18 : S. Loeb – RZ 19 : M. Hirvonen – RZ 20 : JM. Latvala – RZ 21 : S. Loeb.
  • 3. den: RZ 22 : S. Loeb a M. Hirvonen – RZ 23 : JM. Latvala – RZ 24 : Petter Solberg (Subaru Impreza).

Nejlepší časy celkem

  • S. Loeb, 15 (3 ex) – M. Hirvonen, 7 (3 ex) – JM. Latvala, 4, Petter Solberg, 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1 až 24 : S. Loeb.

Konečné pořadí 58. Rallye Finsko:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 2:54:05,5 hod.
  • 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 9 s
  • 3. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3:17 min.
  • 4. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 3:30,9
  • 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 3:57,7
  • 6. P. Solberg/P. Mills (Subatu Impreza) + 3:58,7
  • 7. M. Rantanen/J. Lönegren (Ford Focus) + 6:11,1
  • 8. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 8:18,7
  • 9. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 8:37,3
  • 10. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 10:30,9

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů (kolo 9/15):

1. Ford, 108 – 2. Citroën-Total, 105 – 3. Subaru, 62 – 4. Stobart, 45 – 5. Munchi’s, 19 – 6. Suzuki, 12.

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů (9/15):

1. M. Hirvonen, 67 – 2. S. Loeb, 66 – 3. C. Atkinson, 37 – 4. D. Sordo, 35 – 5. JM Latvala, 34 – 6. P. Solberg, 23 – 7. H. Solberg, 20 – 8. G. Galli, 17 – 9. M. Wilson, 12 – 10. F. Villagra, 8 – 11. U. Aava, 6 12. C. Rautenbach, 6 – 13. F. Duval, 5 – 14. A. Mikkelsen, 4 – 15. T. Gardemeister, 3 – 16. JM. Cuoq, 2 – 17. M. Rantanen, 2 – 18. A. Aigner, 1 – 19. PG. Andersson, 1 – 20. J. Hänninen, 1 – 21. S. Ogier, 1.

Loeb na sedmý pokus

Rallye Finsko je proslulá zejména pro extrémně vysoké rychlosti, kterými se na zdejší šotolině jezdí, a hlavně pro vysoké a dlouhé skoky vozů. Od založení Poháru konstruktérů v roce 1973 dokázali ve Finsku, v hájemství domácích pilotů, uspět na vozech značky Citroën pouze Carlos Sainz (1990) a Didier Auriol (1992). Loeb s Elenou dokázali porazit místní hvězdy až na sedmý pokus.

„Jsem nadšený, že jsem vyhrál právě tuto rallye,“ nechal se slyšet úřadující mistr světa Sébastien Loeb. „A jsem obzvlášť potěšen způsobem, jakým jsme vyhráli. Od startu do cíle, pořád jsem měl před očima náš loňský souboj s Marcusem Grönholmem, kdy to bylo na hraně rizika a bez oddechu. Abychom udrželi vedení, museli jsme riskovat i po prvním dnu, když jsme přesně nevěděli, jaký kus tratě ještě budeme vymetat. V praxi to znamenalo jet naplno po celou trať a nakonec se nám to vyplatilo.“

„Náš cíl byl jasný – udržet maximální tempo po celou závěrečnou etapu 40,47 kilometru a kontrolovat našeho největšího rivala,“ pokračoval čtyřnásobný mistr světa Loeb. „Bylo důležité neudělat sebemenší chybičku a jet pokud možno bezpečně. Po dvou dnech pilotování v nejvyšší rychlosti se mi absolutně nechtělo pustit v pořadí 42. vítězství kariéry. Tohle vítězství je důležité i proto, že jsme ve Finsku splnili jeden z cílů, který jsme si vytkli už před sezonou. Plně jsem důvěřoval svému vozu Citroën C4 WRC a výsledek nám dává dobré šance v Poháru konstruktérů, v němž jsme stáhli ztrátu už jen na tři body. Byl to velmi pozitivní víkend, také pro Citroën a jeho postavení v Poháru konstruktérů.“

Elena: Jako ve snu

„Porazit Finy v přímém souboji na jejich domácí půdě, to je nepopsatelný zážitek,“ přidal se spolujezdec Daniel Elena. „Pro mě je to opravdový sen. Moje poznámky o trati se příliš neliší od jiných rallye, ale tady je rozdíl právě v rychlosti. Je to mimořádný pocit, když vaše auto ve dvousetkilometrové rychlosti dopadá na všechny čtyři.“

„Pro poslední den soutěže jsme měli jasnou taktiku – uhájit naši čtvrtou pozici,“ uvedl Dani Sordo. „Jsem spokojený, že jsem neudělal žádnou chybu. Hodně jsem se poučil, jak jezdit na takové velmi specifické trati, na níž hrají největší roli zkušenosti. Je několik oblastí, ve kterých se mohu ještě zlepšovat. Je krásné dojet do cíle právě zde a poprvé na voze WRC. Naše C4 WRC bylo extrémně konkurenceschopné a body, které jsme ve Finsku pro Citroën získali, určitě pomohou ve zbytku sezony.“

Quesnel: Konečně dividendy!

„Tento výsledek je obzvlášť uspokojivý, protože víme, jak obtížné je ve Finsku zvítězit,“ tvrdí Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Total Sport. „Séb a Daniel dosáhli až na vrchol, když museli neúprosně bojovat až do konce. Obrovská práce, kterou všichni v technickém týmu Citroën Sport od loňska na C4 WRC udělali, vyplatila dividendy. Byla to vynikající soutěž a nám přinesla Top výsledek i pro Pohár konstruktérů. To jak oba vozy C4 WRC jely, nás povzbuzuje pro zbytek sezony. Dani a Marc podali velice vyzrálý výkon. Velkolepé vítězství, vynikající časy a velký bodový přírůstek. Co víc bychom si mohli přát?“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...