Citroën v roce 2006 prodal 1 406 000 – nárůst o 0,8 %

Citroen uvedl nové modely a přišel s řadou zajímavých aktivit a inovací, které kontrastují s klesající tendencí automobilových trhů.

Do popředí zájmu se v roce 2006 dostala kategorie velkoprostorových vozů, které mají nezaměnitelný styl a velkou dávku osobitosti, počínaje modelem Xsara Picasso, přes C4 Picasso (5 míst), představený počátkem roku 2007, a Grand C4 Picasso (7 míst) až po C8 na konci této ucelené řady.

  • Uvedení nového modelu Citroën Jumper v červnu 2006
  • Představení nového modelu Citroën Jumpy, který se na trhu objevil v minulých dnech
  • Představení nového SUV pro rok 2007 C-Crosser
  • Oživení a rozšíření nabídky modelu Citroën C6 o nový motor 2.2 HDi 173 FAP, který se montuje také do modelu C5.
  • Vyvinutí nové šestistupňové manuální pilotované převodovky pro modely C4 a C4 Picasso

Podíl na trhu v západní Evropě je pro Citroën 6,5 %. Značka neustále posiluje na mimoevropských trzích. V porovnání s předcházejícím rokem na těchto trzích posílila o 15 %.

Západní Evropa – mírný pokles prodejů

Západoevropský trh osobních a lehkých užitkových vozů vykazoval v roce 2006 stabilitu (+1,1 %). Citroën zaznamenal celkový prodej 1 079 000 vozů. V tomto kontextu se tržní podíl značky ustálil na 6,5 % oproti 6,7 % v roce 2005.

Francie

Nepříznivý prosinec 2006 se odrazil na obecném poklesu prodejů o 8,6 %, nicméně Citroën završil rok s tržním podílem 13,6 % oproti 13,0 % v roce 2005. V segmentu malých aut se pod úspěch podepsal především model C1, kterého se jen ve Francii prodalo 23 500 kusů. Excelentní start má za sebou Grand C4 Picasso (7 míst) s 12 500 objednávkami a 5900 registracemi. Nové Picasso se stalo autem roku podle časopisu Auto – Plus a v tandemu s klasickou Xsarou Picasso se postaraly o prosincový nárůst bilance o 2,9 % oproti 1,6 % v roce 2005, který byl pouze dílem osamocené Xsary Picasso.

Celoroční prodejní výsledek modelu C6 (2150 aut) byl dlouho limitován omezenou motorizací V6, ale oživení přišlo v listopadu s novým motorem HDi 2.2.

V užitkových vozech končil Citroën rok s podílem na trhu ve výši 17 %, byť s poklesem prodejů o 3,8 % ve světle obecného tržního propadu o 4,8 %. Tato čísla jsou do jisté míry zkreslena propadem po ukončení prodeje legendárního modelu C15. Jen u tohoto modelu ztratil Citroën proti roku 2005 celkem 10 650 kusů. Naopak výrazně posiloval zájem o užitkové verze osobních vozů – C2 (+ 9,5 %), C3 ( + 14,1 %), C4 (+ 45,3 %). Na vzestupu bylo také Berlingo – o 19,1 %. Jumper ještě nemůže vykázat reprezentativní výsledky, nicméně o mnohém vypovídá 6 150 závazných objednávek. Nový model se stal užitkovým autem roku ve Francii podle hodnocení Argus.

Španělsko

Značka Citroën poprvé v historii zakončila rok jako absolutní jednička trhu osobních i užitkových vozů. Prodala 207 000 nových aut a zaujala tržní podíl 10,9 %. Poprvé v historii se stala lídrem trhu osobních vozů se 158 000 prodanými auty a podílem na trhu 10,5 %. Citroën se vyhoupl do čela kategorie kompaktních velkoprostorových vozů díky úspěchu Xsary Picasso a Grand C4 Picasso se 44 000 prodeji a s podílem 20,9 % v segmentu M1.

Pozici jedničky trhu užitkových vozů si ve Španělsku Citroën drží souvisle už od roku 1996, tentokráte si připsal 49 000 prodaných vozů a podíl 12,1 %.

Německo

Značka v prodejích posílila o 15 % a svůj tržní podíl zvedla na 2,5 % (2,3 % v roce 2005). Také Německo zaznamenalo rekordní prodej značky – 92 000 vozů. Model C1 se stal autem roku v kategorii malých vozů Auto-Bildu a spolu s dalšími příslušníky segmentu malých vozů C2 a C3 dosáhly tržního podílu 3,8 % (3,2 %v roce 2005). V Německu je ale nejprodávanějším z Citroënů model C4, který si polepšil o 8 % a spolu s nástupem Grand C4 Picasso se řadí do prodejní TOP50. Například prodeje Xsary Picasso se zvedly o 25 %. Citroën narostl také mezi užitkovými vozy, dokonce o 15 % díky rodině modelů Berlingo, Jumpy a Jumper.

Velká Británie

Tržní podíl Citroënu se posunul na 4,5 % (v roce 2005 4,4 %), když tamější trh obecně padal o 3,3 %. Na ostrovech se prodalo celkem 120 000 nových Citroënů. Největší zájem byl o Xsaru Picasso s 38 000 prodanými kusy, čímž stanula na čele žebříčku nejprodávanějších velkoprostorových vozů vůbec. Rok byl úspěšný také pro modely C4 a C1. I když v Británii mírně klesal trh užitkových vozů, Citroën posiloval se svými modely o 8 % a podíl v této kategorii posunul na 7,4 % (6,9 % v roce 2005).

Itálie

Italský automobilový trh vzrostl o 3,8 %, nicméně Citroën se vyšvihl o 5,1 % se 130 000 prodanými vozy. Na trhu osobních aut, na který připadá celých 72 % všech prodejů, je Citroën číslem 5 s podílem 6,7 % na italském „koláči“. Model C1 má za sebou úspěšný rok s 23 000 prodanými vozy, v segmentu M1 poskočila Xsara Picasso hned o 13 % a Grand C4 Picasso za dva měsíce své existence zaznamenalo 2500 závazných objednávek. Na pětiprocentním nárůstu prodejů užitkových Citroënů se v Itálii podílel především model Jumper.

Belgie

Citroën se probojoval na první místo s podílem 11,2 % na trhu osobních a užitkových vozidel. I když belgický automobilový trh byl na osmiprocentní vzestupu, Citroën posiloval dvojnásobně. Model C3 si polepšil o 15 %, C4 o 13 %, Xsara Picasso o 16 %, osobní Berlingo dokonce o 32 % a užitkové pak o 66 %.

Citroën je také v Belgii jedničkou trhu užitkových vozů s podílem 15,9 % ( 12,5 % v roce 2005).

Trh mimo západní Evropu – výrazné posilování pozic

V zemích vyjma západní Evropy narostly prodeje značky o 15 % na 335 000 nových vozů oproti 292 000 za rok 2005. Představuje to 23,8 % všech světových prodejů značky. Ještě před rokem to bylo 20,9 %. Vůbec nejlepší výsledky dosáhla značka ve státech skupiny Mercosur a dalších zemích Jižní Ameriky.

Argentině se prodalo 15 000 nových vozů, což představuje posun o 29 %. V Brazílii má Citroën na kontě 35 000 prodejů, tedy nárůst o 30 %. Velký díl úspěchu ukrojil model C3 s motorem Flex Fuel, na vzestupu byla také Xsara Picasso, která byla s 10 000 vozy na čele segmentu M1. Značný zájem byl také o C4 Coupé prodávané od září 2006 (900 kusů).

Chile sice tamní trh narůstal o 5 %, ale Citroën šel nahoru hned o 12 %, což představuje 5000 prodaných aut a tržní podíl 2,7 %.

Číně se celkem prodalo na 4 200 000 nových aut, což jí dává punc druhého trhu na světě vykazující nárůst o 33,9 %. Citroën tu prodal 120 000 vozů a zaujímá podíl 2,6 %. Oproti roku 2005 si polepšil o 19,8 %. Modelová řada Citroënu je nejširší v historii. Rozrostla se o C-Triomphe v červnu, C2 v listopadu, C4 Coupé a C6 na konci roku 2006.

Střední a východní Evropa

Polsku, Maďarsku, Česku, Slovensku, Slovinsku a Chorvatsku posilovaly trhy osobních a užitkových vozidel obecně v průměru o 1,7 %. Prodeje Citroënu však stouply o 6,7 % a tržní podíl se vylepšil na 5,4 % oproti 5,2 % v roce 2005. Například v Maďarsku, kde se automobilový trh propadal o 4,9 %, prodal Citroën 8000 vozů. V České republice bylo prodáno o 3000 aut více, kdy tržní podíl vzrostl z 3,5 % na 5 %. V Turecku prodala značka 14 000 nových vozů, zejména C4 s převodovkou BMP6 a C1.

Rusku se prodalo na 12 000 nových Citroënů a značka tak posílila o 72 % na trhu, který obecně stoupal o 60 %. Na dobrém výsledku se z více než poloviny podepsal model C4.

Citroën – symbol inovace a dynamiky

Také v roce 2006 Citroën naplno dokumentoval svou dynamiku rozvoje a inovační kapacitu uvedením nových modelů a využitím moderních technologií. Ty v sobě spojují vysokou výkonnost s šetrností k životnímu prostředí.

V předpremiéře Citroën představil na pařížském Mondialu 2006 model Grand C4 Picasso (7 míst) a odstartoval tak novou éru v segmentu velkoprostorových vozů. Je navíc prvním automobilem, který nabízí velký počet zasklených ploch, modulární interiér cestovního prostoru s řadou bezpečnostních prvků. Ty získaly pětihvězdičkové ocenění v testech EuroNCAP. Od podzimního uvedení na trh už zaznamenalo nové Grand C4 Picasso 24 000 závazných objednávek.

Tuto kategorii Citroën dál rozvíjí, v prvním čtvrtletí roku 2007 obohatí trh o C4 Picasso (5 míst), tedy o nový kompaktní velkoprostorový vůz se specifickou siluetou, které nechybí svůdnost a dynamika.

Na trhu velkoprostorových vozů je Citroën jediným výrobcem, který má v tomto segmentu hned trojici modelů, každý z nich má svůj osobitý styl. Značka tak vedle hatchbacků vytváří skutečně novou řadu, která vrcholí modelem C8. Výsledky této skupiny vozů potvrzují správnost cesty. Xsara Picasso sama o sobě v roce 2005 skončila u 186 000 zájemců, v roce 2006, kdy do bilance vstoupila Grand C4 Picasso, poskočily prodeje na 207 000 kusů, tedy nárůst o 11,3 %. S příchodem pětimístné verze C4 Picasso se očekává další zlepšení bilance.

Modelu C1 se prodalo 90 000 a podařilo se zkompletovat řadu malých vozů spolu s C2, C3 a C3 Pluriel. Úspěšný rok prožilo Berlingo se 195 000 prodanými vozy (+ 15 %). Model C4, který získal světovou cenu za design, zakončil rok s bilancí 239 000 podaných aut. Od června 2006 má k dispozici novou šestistupňovou převodovku BMP6. Ve spojení s motorem HDi 110 FAP poskytuje autu jízdní komfort, příjemné řízení a také snížení spotřeby paliva o 3-5 % proti klasické mechanické převodovce. Také nový Grand C4 Picasso touto převodovkou disponuje.

Řada C5 se rozšířila o nabídku motoru HDi 173 s filtrem pevných částic FAP. Díky komplexu inovací nabízí C5 klidný chod, sílu, komfort spolu s nepřehlédnutelným příspěvkem šetrnosti k životnímu prostředí. Největšího prodejního úspěchu dosáhl model C5 4dvéřový právě s novým motorem – 73 000 prodaných aut.

Vrchol řady – Citroën C6 nabízí od října 2006 motor HDi 173 FAP a hned zaznamenal 7 000 nových objednávek. Mezi nové modely se řadí také speciály pro čínský trh – C-Triomphe a C2 Chine. Se 700 000 prodanými auty je Citroën předním hráčem čínského trhu. C-Triomphe, vůz na bázi C4, se prodává od května 2006 a zatím svého majitele našlo 20 500 kusů. Model C2 Chine je na tamním trhu teprve od listopadu 2006. Paralelně s těmito modely vyráběnými v závodě ve Wuhanu rozšiřuje Citroën nabídku i o modely importované. Vedle tradičních Fukang, Fukang 998 a Elysée nabízí v Číně ještě C2 Chine, Xsara Picasso, C-Triomphe, C4 Coupé, C5 a C6.

Citroën je už řadu let tahounem trhu užitkových vozů. V roce 2006 držel v zemích evropské „18“ podíl 9,3 %. Svou pozici chce uhájit a posílit modernizací modelu Jumpy, který je nositelem mnoha inovací, přináší pokrok v jízdním komfortu, řízení a bezpečnosti. Od červa 2006 je na trhu jeho velký bratr Jumper, zahrnující poslední technologické vymoženosti. Celkem se prodalo už 45 000 nových jumperů.

V létě 2007 rozšíří Citroën modelovou řadu o SUV nejvyšší třídy C-Crosser. Novinka spojí klasickou linii příslušící hatchbackům, breakům a velkoprostorovým vozům s pohonem 4×4 a uspořádáním míst 5+2 a variabilitou prostoru.

S návratem značky do seriálu mistrovství světa WRC v roce 2007 byly na trh uvedeny dvě verze modelů C2 a C4 „by Loeb“. Vzdávají hold mistru světa v rallye, který se výrazně zasloužil o image značky.

Ve sportovní oblasti pokračoval Citroën Sport v roce 2006 v rozvoji a podpoře tzv. klientského programu. Díky němu získali Sébastien Loeb a Daniel Elena třetí titul mistrů světa v automobilových soutěžích na voze Xsara WRC ve stáji Kronos. Vedle prací na voze xsaře WRC specifikace 2006 se ale Citroën Sport především soustředil na vývojové práce na novém voze C4 WRC, s nímž vstoupily posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Marti oficiálně do mistrovství světa 2007.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...