Citroen v prvním čtvrtletí uvádí model C4 Picasso v pětimístném provedení s vyhraněným charakterem

Citroën je na trhu kompaktních jednoprostorových vozů jediným výrobcem, který nabízí tři vozy, z nichž každý má svůj vlastní charakter a styl.

Po úspěšném uvedení (sedmimístného) modelu Grand C4 Picasso pokračuje Citroën v rozšiřování své řady jednoprostorových vozů o druhý model C4 Picasso (pětimístným) specifického tvaru.

Citroen v prvním čtvrtletí uvádí model C4 Picasso v pětimístném provedení s vyhraněným charakterem
Citroen v prvním čtvrtletí uvádí model C4 Picasso v pětimístném provedení s vyhraněným charakterem
Citroen v prvním čtvrtletí uvádí model C4 Picasso v pětimístném provedení s vyhraněným charakterem

Tento nový kompaktní jednoprostorový vůz se na první pohled odlišuje svým dynamickým a atraktivním stylem. Jeho výrazný vzhled je příslibem radosti z řízení při současném využití předností MPV, kterými jsou příkladný objem vnitřního i zavazadlového prostoru či zvýšená pozice řidiče. Nabízí však i výhody dosud nevídané, které přináší koncept Světla a prostoru – výjimečný výhled do stran i vynikající světelné poměry, velice snadnou modularitu, volný vnitřní prostor a vysokou úroveň komfortu na palubě.

Značka vytvořila podobně jako u limuzín skutečnou modelovou řadu MPV s rozlišenými styly a specifikacemi. Řada zahrnuje tři kompaktní jednoprostorové vozy Xsara Picasso, C4 Picasso (pětimístné) a Grand C4 Picasso (sedmimístné) a dále velký jednoprostorový vůz C8.

Design vozu C4 Picasso se velice jasně vyznačuje svými originálními dynamickými liniemi. Jeho promyšlený styl je současně kompaktní, uvolněný a elegantní. Nový vůz je ze všech úhlů pohledu nesmírně atraktivní a dynamický.

Přední strana dodává novému vozu dynamický výrazný vzhled, a to díky nárazníku s velkými vstupy vzduchu za černou mřížkou, připomínajícími sportovní vozy. Panoramatické širokoúhlé čelní sklo a velká postranní okénka podtrhují jeho příslušnost k rodině visiospace Citroën. Tím, že jsou zadní sloupky schované za zadním okénkem, získává střecha na vzdušnosti a vůz působí dojmem nepřerušeného prosklení.

Ochranný pás karoserie evokuje robustnost, zatímco výklenek ve tvaru vlny přináší boční zadní linii karoserie rytmus a celé karoserii přidává na plynulosti a lehkosti. Dolů splývající střecha, prodloužená spojlerem, přináší vzhledu vozu ještě více elegance.

Zadní část vozu C4 Picasso a jeho zadní světla horizontálního designu ve tvaru hokejky se inspirovala limuzínami. Zdůrazňuje vzhled a šířku vozu a zakotvuje ho ve třídě dynamických vozů.

Visiospace je kombinací výjimečného výhledu („visio“ – světlo) a velkého vnitřního prostoru („space“ – prostor).

C4 Picasso nabízí

  • výjimečný výhled a světelné poměry, které zajišťuje především širokoúhlé panoramatické čelní sklo, velká přední boční okénka vsazená do jemných sloupků a panoramatická prosklená střecha (k dispozici za příplatek);
  • ve své kategorii příkladný vnitřní prostor a objem zavazadlového prostoru – od 500 litrů VDA pod zadním platem při běžném použití zavazadlového prostoru za sedadly ve 2. řadě, po maximální objem 1 734 litrů VDA za předními sedadly;
  • tři stejná samostatná sedadla ve 2. řadě a rovná podlaha, díky které mají všichni tři cestující v zadní řadě stejný komfort;
  • modularita sedadel, jejichž manipulace je obzvlášť snadná a rychlá, kdy se všechny tři zadní sedadla velice snadno přiklopí k podlaze vozu.

C4 Picasso drží všechny sliby, plynoucí z jeho dynamického designu, a poskytuje skutečnou radost z řízení.

Od uvedení na trh jsou k dispozici čtyři výkonné motory s nízkou spotřebou, jež jsou navíc šetrné i k životnímu prostředí:

  • benzínové verzi je to motor 1.8i 16V 127 k DIN, spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou a motor 2.0i 16V 143 k DIN nabízený s šestistupňovou pilotovanou převodovkou nebo – podle konkrétního trhu – se čtyřstupňovou automatickou převodovkou;
  • dieselové verzi jsou to dva motory sériově vybavené filtrem pevných částic, tzn. motor HDi 110 FAP, spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou a motor HDi 138 FAP s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Automatickou šestistupňovou pružnou a citlivou převodovku, která může být spojena s motorem HDI 138 FAP, používají již limuzíny C4, C5 a C6. Systém je využit i u vozu Grand C4 Picasso. Vozy vybavené automatickými převodovkami mají stejně jako vozy s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou inovované místo řidiče se všemi ovládacími prvky (volič a pádla) seskupenými na volantu.

Každodenní řízení usnadňuje automatická elektrická parkovací brzda a pomoc při startování ve svahu (hill assistance), kterými je vůz vybaven sériově.

C4 Picasso, který byl vyvinutý na stejné platformě jako Grand C4 Picasso, jež získal v testech EuroNCAP 5 hvězdiček, vyhovuje rovněž nejnáročnějším kritériím, pokud jde o ochranu cestujících v případě nárazu (7 sériových airbagů včetně kolenního airbagu řidiče, inovační zesílená struktura, 4 sedadla Isofix, akustická signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech, atd.).

C4 Picasso je k dispozici s mnoha prvky výbavy, které jsou v tomto segmentu vzácné a přispívají ke komfortu a pohodě na palubě:

  • Kromě tradičních odkládacích prostorů jsou vozy s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou nebo s automatickou převodovkou vybaveny čtyřmi uzavíratelnými přihrádkami v palubní desce, z nichž velká centrální přihrádka je chlazená.
  • V zavazadlovém prostoru může mít C4 Picasso navíc uložen nový Modubox, odnímatelný vozík, který usnadňuje rozdělení zavazadlového prostoru nebo manipulaci s nakládanými věcmi mimo vůz.
  • Komfort odpružení je na vynikající úrovni, zejména díky pneumatickému odpružení zadní nápravy (k dispozici u všech verzí kromě vozu s motorem 1.8i 16V).
  • K vynikajícímu akustickému komfortu přispívají vrstvená boční akusticky izolovaná skla (příplatková výbava), která jsou v tomto segmentu velice vzácná, a akusticky izolované čelní sklo.
  • V nabídce jsou užitečné prvky nočního osvětlení jako jsou automatická boční světla zabudovaná pod bočními vnějšími zpětnými zrcátky, přenosná svítilna v zavazadlovém prostoru a lampičky ke čtení v zadní části opěradel předních sedadel. K vytváření útulného prostředí navíc napomáhají i signální proužky světla rozmístěné ve vnitřním prostoru.
  • Zvláštní pozornost byla věnována zajištění příjemné atmosféře na palubě, zejména pomocí individuální regulace přívodů vzduchu v zadní řadě a možnosti připlatit si přídavnou klimatizaci (podle konkrétního trhu), a dále díky čidla kvality vzduchu a parfémovaného osvěžovače vzduchu.
  • V nabídce je i kompletní hi-fi systém a obrazovky pro video zasunovatelné do opěradel předních sedadel.

Zvláštní pozornost byla dále věnována i kvalitě interiéru, což se projevilo zejména použitím ušlechtilých materiálů příjemných na dotek (použití chrómu a lesklého černého materiálu, laku příjemného na dotyk, jemně zrnité palubní desky a dveřních panelů…).

Svým unikátním, velice dynamickým a vyhraněným stylem, rozměry (délka 447 cm, šířka 183 cm a výška 166 cm), prvky zpříjemňujícími řízení a zajišťujícími funkci „visiospace“ se C4 Picasso přirozeně řadí do modelové řady kompaktních jednoprostorových vozů Citroën mezi vozy Xsara Picasso a Grand C4 Picasso.

Modelová řada MPV Citroën podle délky vozu

  • Xsara Picasso – 427 cm
  • C4 Picasso (5 míst) – 447 cm
  • Grand C4 Picasso (7 míst) – 459 cm
  • C8 – 472 cm

Citroën dnes tedy nabízí díky svým třem kompaktním MPV a velkému MPV C8 nejbohatší a nejširší modelovou řadu ve své historii, se čtyřmi vozy naprosto rozdílného stylu, jejichž specifikace na navzájem doplňují.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...