V cíli v Ajaccio nechyběl ani generální ředitel Gilles Michel, který chtěl spolu se členy celého týmu Citroën Total Sport oslavit již desáté vítězství této sezony, které obhájce titulu přiblížilo opět o krůček blíž k pátému světovému triumfu v řadě.
Neděle – opět nejrychlejší
Nedělní závěr soutěže se skládal ze dvou průjezdů na Agosta / Pont de Calzola (31,81 km) a Pierra Rossa / Verghia (26,32 km), dvou klasických rychlostních zkoušek korsické rallye, které se letos jely pouze v opačném gardu. Celkem nedělní korsické menu nabídlo 116,2 km bojů, které neskrývaly překvapení. Do nedělního rána vstupovala posádka Citroënu s pohodlným náskokem 50 sekund na největší pronásledovatele a těžila z výjimečné konkurenceschopnosti jejich auta. Posádka hned na úvod zajela dva nejrychlejší časy a bylo prakticky rozhodnuto.
Loeb: Už počtvrté v řadě
„První dvě zkoušky se nám opravdu vydařily,“ říkal Sébastien Loeb v polední pauze v přístavu Ajaccio. „Hlavní je zůstat maximálně koncentrovaný. Dávám přednost tomu jet naplno, i když ne s rizikem chyb. Jeli jsme jako první a bez nebezpečí, že by se na trati vyskytly nějaké úlomky skal. Absolvovat nedělní zkoušky v opačném pořadí, to nebyl pro nás žádný problém. Musím se přiznat, že když jsem slyšel o karambolu našeho největšího soupeře v mistrovství světa 2008 na rychlostní zkoušce číslo 13, neubránil jsem se myšlence to zabalit. Ale nakonec jsem byl schopný pokračovat dál.“
Druhé průjezdy nedělními rychlostními zkouškami šly pro Sébastiena a Daniela jako po másle a nic nestálo v cestě k jejich čtvrtému korsickému triumfu v řadě, což je událost, která v historii Tour nemá obdoby. Loeb se navíc přiblížil dvojici Didier Auriol a Bernard Darniche, která má po šesti prvenstvích na Korsice.
Nicméně Loeb s Elenou vítězstvím na Korsice poopravili historii v počtu celkových prvenství v jedné sezoně – jejich 10. triumf v jedné sezoně nemá obdoby. Překonali tak vlastní sezonní rekord, který ustanovili v sezoně 2005. A v neposlední řadě je to i 46 prvenství v kariéře.
„Bylo by příjemnější, kdybychom měli celkový titul už v rukách, ale není tomu tak. Když vyhrajete na domácí soutěži, je to vždy výjimečná událost. Naše taktika zněla – útočit od začátku a pak kontrolovat pořadí z čela soutěže. Naše auto je konkurenceschopné, to je jasné. Upravovali jsme nastavení vozu tak, abychom využili značný potenciál pneumatik Pirelli. Jsme letos na asfaltu neporažení a útočíme na titul mistra světa. Víkend mohl být horší,“ řekl ironicky Loeb.
Quesnel: Výrazné vítězství
Úsměv ve tváří Oliviera Quesnela, manažera Citroën Total Sport, přivítal Sébastiena Loeba a Daniela Elenu v servisním parku. „Vítězství může být málokdy tak výrazné jako nyní. Našim autům se na Korsice vždy dařilo, tento rok jsme ale byli schopní znovu vyhrát stylem start – cíl. Je to velká zásluha každého člena našeho týmu. I když podle výsledků to tak nevypadá, byly to velice stresující tři dny, protože vždycky se může stát cokoli. Ale Séb a Daniel odvedli vynikající práci. Vždyť zajeli 15 nejrychlejších časů z 16 možných! To je výkon, že? Séb a Daniel ještě více upevnili své vedení v mistrovství světa pilotů a my jako tým jsme neztratili mnoho bodů náskoku v Poháru konstruktérů. Rád bych vyzdvihl ještě další výkony v barvách Citroënu, Urmo Aava a Kuldar Sikk dojeli na 7. místě s technologií CPS C4 a také Sébastien Ogier a Julien Ingrassia uspěli v hodnocení juniorského šampionátu WRC s jejich Citroënem C2 Super 1600.“
Vítězství v RZ:
- 1. etapa: RZ 1, 2, 3, 4, 5, 6: Sébastien Loeb (Citroën C4).
- 2. etapa: RZ 7, 8, 9, 10, 11: S. Loeb – RZ 12: François Duval (Ford Focus).
- 3. etapa: RZ 13, 14: S. Loeb – RZ 15: S. Loeb a Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 16: Mikko Hirvonen (Ford Focus).
Nejlepší časy celkem:
- S. Loeb: 13 – F. Duval, 1 – JM. Latvala, 1 a M. Hirvonen, 1.
Vedení v soutěži:
- RZ 1 až 16: S. Loeb.
Konečné pořadí 52. Rally de France – Tour de Corse:
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:42:58 hod.
- 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 3:24,7 min.
- 3. F. Duval/P. Pivato (Ford Focus) + 3:31, 6
- 4. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 3:37,5
- 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 5:35,4
- 6. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 6:10,4
- 7. U. Aava/K. Sikk (Citroën C4) + 7:25,2s
- 8. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 9:02,2
- 9. M. Ostberg/OK. Unnerud (Subaru Impreza) + 9:13,3
- 10. B. Clark/P. Nagle (Ford Focus) + 13:38,3
Mistrovství světa FIA WRC – Pohár konstruktérů (12/15):
- 1. Citroën-Total, 169 – 2. Ford, 146 – 3. Subaru, 87 – 4. Stobart, 60 – 5. Munchi’s, 22 – 6. Suzuki, 21.
Mistrovství světa FIA WRC – pořadí pilotů (12/15):
1. S. Loeb, 106 – 2. M. Hirvonen, 92 – 3. D. Sordo, 59 – 4. C. Atkinson, 45 – 5. JM. Latvala, 42– 6. P. Solberg, 40 – 7. H. Solberg, 22 – 8. F. Duval, 22 – 9. G. Galli, 17 – 10. M. Wilson, 13 – 11. U. Aava, 13 – 12. F. Villagra, 9 – 13. C. Rautenbach, 6 – 14. T. Gardemeister, 5 – 15. A. Mikkelsen, 5 – 16. PG. Andersson, 4 – 17. JM. Cuoq, 2 – 18. M. Rantanen, 2 – 19. A. Aigner, 1 – 20. J. Hänninen, 1 – 21. S. Ogier, 1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií