CITROËN si v roce 2001 vybralo celkem 1 249 000 zákazníků, o 10,9 % více oproti roku předcházejícímu

Z uvedeného počtu se prodalo 1.063.000 vozů v zemích západní Evropy a 186.000 v ostatních zemí světa.

CITROËN si v roce 2001 vybralo celkem 1 249 000 zákazníků, o 10,9 % více oproti roku předcházejícímu

Xsara Picasso zaznamenala v roce 2001 nevídaný obchodní úspěch: oproti roku 2000 jich bylo dodáno o 56 % více. Také nabídka vozů Citroën se V březnu roce 2001 byl zahájen prodej nového modelu Citroenu C5 a v červnu o C5 break. Citroen C5 dokázal přilákat množství zákazníků a s prodeji 139.000 překonal stanovený obchodní cíl. Jedním z důvodů úspěchů jsou i motory HDi, kterými je řada modelů vybavena. Motory HDi stále vzbuzují velké nadšení díky své kvalitě, výkonu, ekonomičnosti a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí. Dokazuje to i fakt, že 50 % osobních vozů Citroën prodaných v západní Evropě tvořily automobily vybavené dieselovými motory.

CITROËN si v roce 2001 vybralo celkem 1 249 000 zákazníků, o 10,9 % více oproti roku předcházejícímu

Citroen C3 byl při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu přijat s uznáním a naznačil, že tento nový automobil je velkou událostí v životě značky, doplní nabídku Citroënu v segmentu malých vozů jistě ovlivní další zvýšení prodeje Citroenu.

CITROËN si v roce 2001 vybralo celkem 1 249 000 zákazníků, o 10,9 % více oproti roku předcházejícímu

Citroën vytváří nové koncepce, které odpovídají změnám životního stylu. Ve Frankfurtu představil Citroën vizi automobilu budoucnosti pro volný čas model C-Crosser s řiditelnými předními i zadními koly, který využívá technologii řízení „By Wire“. Tato technologie je velkým pokrokem v koncepci řízení automobilu tím, že ruší veškeré mechanické vazby mezi povely a podřízenými jednotkami (motor, řízení, brzdy).

Také dosažené výsledky Citroenu ve sportovní sezóně 2001 byly výborné. Soutěžní sportovní vozy Citroën jsou dnes na trhu považovány za vynikající z hlediska poměru ceny a výkonnosti. Citroën používá soutěžní vozy, které jsou velmi podobné sériovým modelům a které mají i stejný výkon. Tato filozofie nabízí mladým pilotům možnost předvést své jezdecké umění při zcela rovných sportovních podmínkách a dovoluje odhalovat nové talenty.


Po třech titulech mistrů Francie, které získala posádka Philippe Bugalski a Jean Paul Chiaroni v předchozích letech, dosáhla na mistrovský titul 2001 dvojice Sebastien Loeb, mladá naděje Citroënu, a Daniel Elena s vozem Xsara. Stejný tým, tentokrát na voze Saxo, vybojoval světový mistrovský titul Super 1600 na mistrovství světa rallye. Citroën se vyznamenal na národní i mezinárodní úrovni, a to zejména ziskem třetího titulu v řadě na mistrovství značek ve Španělsku a pátého titulu v řadě na evropském šampionátu v rallyecrossu. Také první účast Citroënu v seriálu mistrovství světa rallye byla korunována vítězstvím vozu Xsara WRC na rallye Korsika.


CITROËN si v roce 2001 vybralo celkem 1 249 000 zákazníků, o 10,9 % více oproti roku předcházejícímu

Celkově v zemích západní Evropy zlepšil Citroën svou pozici jak na trhu osobních automobilů, tak i lehkých užitkových vozů. Nárůst prodeje Citroënu činil 11 % a jeho tržní podíl v 2001 byl 6,4 %.

Ve Francii trh rostl, ale Citroën zvyšoval prodeje ještě rychleji a dosáhl podílu 13,8 % na trhu osobních a užitkových vozidel. Zvýšení prodejů v  2001 činilo 9 %, zatímco trh se v tomto období zvětšil o 5 %.


Ve Velké Británii zaznamenal Citroën pozoruhodný úspěch: z 9. místa postoupil na 6. místo na trhu osobních vozů. Skvěle si vedla Xsara Picasso, její prodeje se zdesateronásobily a dosáhly počtu 46.600 vozů. Xsara Picasso je ve Velké Británii nejprodávanějším automobilem v segmentu M1 velkoprostorových vozů. Také Berlingo bylo velmi dobře přijato veřejností a zažilo téměř čtyřnásobné prodeje. Na trhu LUV zaznamenal Citroën nárůst o 22 % a dosáhl třetí místo na trhu LUV.


Přestože v Německu trh klesl celkově o 1 %, Citroën zlepšil své prodeje o 16 % a dosáhl v 2001 podílu na trhu 1,8 %. Na tomto zvýšení se podílel zejména obchodní úspěch C5, kterých se prodalo 7.800. Také Xsara Picasso měla zvýšené prodeje, které v r. 2001 dosáhly 11.300 kusů. Berlingo potvrdilo svou oblibu s 15.000 prodanými vozy.


Ve Španělsku byl trh stabilizovaný a Citroën s prodejem přes 200.000 vozů dosáhl druhé místo s podílem na trhu 11,7 % . Xsara je ve Španělsku nejprodávanějším automobilem : 97.800 vozů v roce 2001.


V Belgii prodej Citroënu vzrostl o 16 % zatímco trh klesl o 3 %. Na trhu osobních vozů zvýšil svůj podíl na trhu na 9,4 % (proti 7,8 % v 2000), na trhu užitkových vozů zvýšil svůj podíl na trhu dokonce na 16,3 %. V Nizozemí si Citroën polepšil o 11 %, přestože se celkový trh snížil o 11 %. V Dánsku klesl trh o 13 %, ale Citroën si o 17 % polepšil, v Itálii má Citroën stabilní pozici s podílem 3,2 % .


V Maďarsku se prodeje zvýšily o 28 %, na Slovensku Citroën zdvojnásobil prodeje, v Polsku svůj podíl posílil z 2,8 na 3,6 %.


V Číně, kde je trh příznivý pro špičkové automobily, vzrostly prodeje Citroënu o 3 % a tržní podíl činil 7,5 %. V Jižní Americe Citroën zvýšil prodeje o 50 % a v Brazílii dokonce o 68 %.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...