Citroën si udržel náskok na Rally Švédsko (7. – 10. 2. 2013)

Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří s Citroënem DS3 WRC během třetí etapy Švédské rallye bez oddechu atakovali vedoucí pozici, skončili celkově na druhém místě.

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen na Citroënu DS3 WRC získali dva body v Poháru konstruktérů a Citroën Total Abú Dhabí WRT se díky nim udržel v čele celkového pořadí.

Celkové pořadí Rally Švédsko (7. – 10. 2. 2013)

1. Ogier / Ingrassia VW Polo R WRC 3:11:41,9
2. Loeb / Elena Citroën DS3 WRC + 41,8
3. Ostberg / Andersson Ford Fiesta RS WRC + 1:24,5
4. Latvala / Anttila VW Polo R WRC + 1:30,6
5. Neuville / Gilsoul Ford Fiesta RS WRC + 5:06,4
6. Hänninen / Tuominen Ford Fiesta RS WRC + 5:43,1
7. Prokop / Ernst Ford Fiesta RS WRC + 11:25,4
8. H. Solberg / Axelsson Ford Fiesta RS WRC + 11:42,7
9. Novikov / Minor Ford Fiesta RS WRC + 13:04,7
10. Al Rahji / Orr Ford Fiesta RRC + 16:27,0
17. Hirvonen / Lehtinen Citroën DS3 WRC + 31:19,0

Mistrovství světa rallye FIA 2013 – jezdci

poř. jezdec MON SWE celkem
1. S.Ogier 18 28 46
2. S.Loeb 25 18 43
3. M.Ostberg 8 16 24
4. D.Sordo 15 0 15
5. JM.Latvala 0 14 14
6. M.Hirvonen 12 0 12
7. M.Prokop 6 6 12
8. B.Bouffier 10 10
9. T.Neuville 0 10 10
10. J.Hänninen 0 8 8
11. S.Wiegand 4 4
12. H.Solberg 4 4
13. E.Novikov 0 2 2
14. O.Burri 2 0 2
15. M.Kosciuszko 1 0 1
16. Y.Al Rajhi 0 1 1

Mistrovství světa rallye FIA 2013 – Pohár konstruktérů

poř. Tým MON SWE celkem
1. Citroën Total Abu Dhabi WRT 37 20 57
2. Volkswagen Motosport 18 37 55
3. Qatar M-Sport WRT 10 21 31
4. Abu Dhabi Citroën Total WRT 15 0 15
5. Lotos WRC Team 8 4 12
6. Qatar WRT 0 10 10
7. Jipocar Czech National team 8 8

Po dvou etapách s klasickým dělením byl poslední den Švédské rally specifičtější.

Dopoledne proběhlo v rytmu pěti rychlostních zkoušek, které na sebe navazovaly bez servisu a měřily dohromady pouhých 75 kilometrů. Po krátké zastávce v městečku Torsby následovala závěrečná etapa dlouhá 19,26 km a Power Stage.

I když Sébastien Loeb považoval náskok Sébastiena Ogiera za nedohonitelný, útočil již od prvních rychlostních zkoušek. Navíc vezl jen jedno rezervní kolo, zatímco většina jeho soupeřů měla ve voze dvě.

V rychlostní zkoušce Mitandersfors (RZ17), která má start ve Švédsku a cíl v Norsku, stáhnul náskok vedoucího závodu o 3,3 vteřiny. Tempo si udržel i v rychlostních zkouškách Finnskogen 1 a Kirkener 1 (RZ18 a 19) a od vedení ho dělilo 20,7 vteřin: „Jedu na maximum! Na úsecích jako je Finnskogen se ale moc rozdíl udělat nedá. Tlačím na Seba [Ogiera] bez přestání, ale musím uznat, že jede perfektně.“

Bitva skončila v RZ21, když se Loebova posádka dostala do potíží. „Rozhodl jsem se útočit trochu míň prudce, ale právě v té chvíli jsem najel do sněhové bariéry. Pak jsem opravdu sundal nohu z plynu…“

Sébastien bezpochyby myslel na Daniho Sorda, který uváznul jako tolik jezdců před ním v závějích kolem skandinávských silnic. Španělský pilot to okomentoval: „Z úvodu dne jsem byl spíš spokojený. Pohráli jsme si se seřízením a cítil jsem se v pohodě. Sebral jsem 8. místo Martinu Prokopovi a všechno šlo hladce. Ve 20. erzetě jsem se ale dotknul sněhové bariéry, za kterou byl schovaný balvan. Vyjeli jsme okamžitě z trati a vůz byl příliš poškozený na to, abychom mohli pokračovat.“

Trať se vrátila do Švédska a v Torsby se rallye zastavila kvůli servisu, který se posunul o čtvrt hodiny. Závodníci nasadili nové pneumatiky Michelin X-Ice North a pustili se do poslední rychlostní zkoušky. Sébastien si udržel druhé místo a Mikko zabojoval o bonusové body. Čtvrté místo v měřené zkoušce mu na to však nestačilo…

„Věděli jsme, že to bude těžké, ale museli jsme do toho dát všechno,“ prohlásil Mikko. „Získali jsme však pro Citroën dva body navíc v Poháru konstruktérů. K téhle rally už nemám co dodat, musím se teď soustředit na Mexiko.“

Sébastien Loeb zkonstatoval:

„Myslím, že jsem rallye ztratili ve čtvrtek ráno při kvalifikacích. Rozhodli jsme se změnit seřízení, ale vydali jsme se špatným směrem a rozdíl se celou první etapu zvětšoval. Pak už jsme sice se Sébastienem Ogierem drželi krok, ale bylo už moc pozdě. Gratuluji jemu i celému jeho týmu k tomuto prvnímu vítězství, odjeli tenhle víkend bezchybně.“

Ředitel týmu Citroën Racing Yves Matton vše uzavřel slovy:

„I já chci vzdát hold vítězům této rallye, kteří podali dokonalý výkon. Máme už představu o tom, jak náročná bude sezóna, která sotva začala. Prokázali jsme výkonnost, která odpovídá našim cílům, ale abychom zaútočili na vítězství, musíme zajet další rallye bez chyby. Citroën Total Abú Dhabí World Rally Team si udržel prvenství v Poháru konstruktérů a jsme připraveni svou pozici obhájit.“

Více na: .

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...