Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen na Citroënu DS3 WRC získali dva body v Poháru konstruktérů a Citroën Total Abú Dhabí WRT se díky nim udržel v čele celkového pořadí.
Celkové pořadí Rally Švédsko (7. – 10. 2. 2013)
1. | Ogier / Ingrassia | VW Polo R WRC | 3:11:41,9 |
2. | Loeb / Elena | Citroën DS3 WRC | + 41,8 |
3. | Ostberg / Andersson | Ford Fiesta RS WRC | + 1:24,5 |
4. | Latvala / Anttila | VW Polo R WRC | + 1:30,6 |
5. | Neuville / Gilsoul | Ford Fiesta RS WRC | + 5:06,4 |
6. | Hänninen / Tuominen | Ford Fiesta RS WRC | + 5:43,1 |
7. | Prokop / Ernst | Ford Fiesta RS WRC | + 11:25,4 |
8. | H. Solberg / Axelsson | Ford Fiesta RS WRC | + 11:42,7 |
9. | Novikov / Minor | Ford Fiesta RS WRC | + 13:04,7 |
10. | Al Rahji / Orr | Ford Fiesta RRC | + 16:27,0 |
… | … | … | … |
17. | Hirvonen / Lehtinen | Citroën DS3 WRC | + 31:19,0 |
Mistrovství světa rallye FIA 2013 – jezdci
poř. | jezdec | MON | SWE | celkem |
1. | S.Ogier | 18 | 28 | 46 |
2. | S.Loeb | 25 | 18 | 43 |
3. | M.Ostberg | 8 | 16 | 24 |
4. | D.Sordo | 15 | 0 | 15 |
5. | JM.Latvala | 0 | 14 | 14 |
6. | M.Hirvonen | 12 | 0 | 12 |
7. | M.Prokop | 6 | 6 | 12 |
8. | B.Bouffier | 10 | – | 10 |
9. | T.Neuville | 0 | 10 | 10 |
10. | J.Hänninen | 0 | 8 | 8 |
11. | S.Wiegand | 4 | – | 4 |
12. | H.Solberg | – | 4 | 4 |
13. | E.Novikov | 0 | 2 | 2 |
14. | O.Burri | 2 | 0 | 2 |
15. | M.Kosciuszko | 1 | 0 | 1 |
16. | Y.Al Rajhi | 0 | 1 | 1 |
Mistrovství světa rallye FIA 2013 – Pohár konstruktérů
poř. | Tým | MON | SWE | celkem |
1. | Citroën Total Abu Dhabi WRT | 37 | 20 | 57 |
2. | Volkswagen Motosport | 18 | 37 | 55 |
3. | Qatar M-Sport WRT | 10 | 21 | 31 |
4. | Abu Dhabi Citroën Total WRT | 15 | 0 | 15 |
5. | Lotos WRC Team | 8 | 4 | 12 |
6. | Qatar WRT | 0 | 10 | 10 |
7. | Jipocar Czech National team | – | 8 | 8 |
Po dvou etapách s klasickým dělením byl poslední den Švédské rally specifičtější.
Dopoledne proběhlo v rytmu pěti rychlostních zkoušek, které na sebe navazovaly bez servisu a měřily dohromady pouhých 75 kilometrů. Po krátké zastávce v městečku Torsby následovala závěrečná etapa dlouhá 19,26 km a Power Stage.
I když Sébastien Loeb považoval náskok Sébastiena Ogiera za nedohonitelný, útočil již od prvních rychlostních zkoušek. Navíc vezl jen jedno rezervní kolo, zatímco většina jeho soupeřů měla ve voze dvě.
V rychlostní zkoušce Mitandersfors (RZ17), která má start ve Švédsku a cíl v Norsku, stáhnul náskok vedoucího závodu o 3,3 vteřiny. Tempo si udržel i v rychlostních zkouškách Finnskogen 1 a Kirkener 1 (RZ18 a 19) a od vedení ho dělilo 20,7 vteřin: „Jedu na maximum! Na úsecích jako je Finnskogen se ale moc rozdíl udělat nedá. Tlačím na Seba [Ogiera] bez přestání, ale musím uznat, že jede perfektně.“
Bitva skončila v RZ21, když se Loebova posádka dostala do potíží. „Rozhodl jsem se útočit trochu míň prudce, ale právě v té chvíli jsem najel do sněhové bariéry. Pak jsem opravdu sundal nohu z plynu…“
Sébastien bezpochyby myslel na Daniho Sorda, který uváznul jako tolik jezdců před ním v závějích kolem skandinávských silnic. Španělský pilot to okomentoval: „Z úvodu dne jsem byl spíš spokojený. Pohráli jsme si se seřízením a cítil jsem se v pohodě. Sebral jsem 8. místo Martinu Prokopovi a všechno šlo hladce. Ve 20. erzetě jsem se ale dotknul sněhové bariéry, za kterou byl schovaný balvan. Vyjeli jsme okamžitě z trati a vůz byl příliš poškozený na to, abychom mohli pokračovat.“
Trať se vrátila do Švédska a v Torsby se rallye zastavila kvůli servisu, který se posunul o čtvrt hodiny. Závodníci nasadili nové pneumatiky Michelin X-Ice North a pustili se do poslední rychlostní zkoušky. Sébastien si udržel druhé místo a Mikko zabojoval o bonusové body. Čtvrté místo v měřené zkoušce mu na to však nestačilo…
„Věděli jsme, že to bude těžké, ale museli jsme do toho dát všechno,“ prohlásil Mikko. „Získali jsme však pro Citroën dva body navíc v Poháru konstruktérů. K téhle rally už nemám co dodat, musím se teď soustředit na Mexiko.“
Sébastien Loeb zkonstatoval:
„Myslím, že jsem rallye ztratili ve čtvrtek ráno při kvalifikacích. Rozhodli jsme se změnit seřízení, ale vydali jsme se špatným směrem a rozdíl se celou první etapu zvětšoval. Pak už jsme sice se Sébastienem Ogierem drželi krok, ale bylo už moc pozdě. Gratuluji jemu i celému jeho týmu k tomuto prvnímu vítězství, odjeli tenhle víkend bezchybně.“
Ředitel týmu Citroën Racing Yves Matton vše uzavřel slovy:
„I já chci vzdát hold vítězům této rallye, kteří podali dokonalý výkon. Máme už představu o tom, jak náročná bude sezóna, která sotva začala. Prokázali jsme výkonnost, která odpovídá našim cílům, ale abychom zaútočili na vítězství, musíme zajet další rallye bez chyby. Citroën Total Abú Dhabí World Rally Team si udržel prvenství v Poháru konstruktérů a jsme připraveni svou pozici obhájit.“
Více na: .
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií