Citroën Rally Portugalsko (26. – 30. 5. 2010)

Po druhé v této sezoně si Citroën C4 WRC připsal trojnásobný úspěch.

Po Rally Mexiko patřily stupně vítězů Citroënu také na Rally Portugalsko.

Za Sébastienem Ogierem a Julienem Ingrassiasem zkompletovaly pódium další dvě posádky Citroën Total World Rally Teamu. Sébastien Loeb a Daniel Elena skončili druzí a zvýšili svůj náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa FIA. Díky třetímu místu Dani Sorda a Marca Martiho náskok Citroënu v Poháru konstruktérů ještě narostl.

Bezchybný Ogier

Třetí den Rally Portugalsko byl samozřejmě kratší než předchozí etapy, ale výsledek byl na vážkách až do konce. Hned za svítání vyjížděli ze servisního parku Sébastien Oqier a Sébastien Loeb s odstupem 21,1 sekundy. Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team dal pilotům jasné pokyny: „Bojujte oba o vítězství, ale hlavně musíte zůstat na trati!“

Sébastien Loeb byl průběžně druhý a věděl, že umazání ztráty musí přijít zejména v prvních průjezdech. Laťku nasadil hned na zahajovacích dvou rychlostních zkouškách nejrychlejšími časy a šestinásobný mistr světa tak vjížděl do servisu už jen s jedenáctisekundovou ztrátou. „Měli jsme dobrý začátek, ale vyhrát celkově, bude hodně obtížné,“ soudil v tu chvíli Loeb. „I když Sébastien musí vymetat trať, jede velice dobře a bez chyb. Šance na vítězství je vždycky, a jakmile uvidíme, že by to šlo, půjdeme do toho naplno.“

Loeb: Skvělý souboj

Dani Sordo byl čtvrtý na začátku třetí etapy.“Po první zkoušce jsem nebyl příliš v pohodě, bylo tam dost prachu. V další už to bylo lepší a byl jsem schopen jen naplno. Náskok na Pettera Solberga je velmi malý a proto musím držet rychlost, abych poprvé dojel na stupně vítězů,“ řekl Španěl.

Loeb byl znovu nejrychlejší při druhém průjezdu na šotolinových testech, ale na skvěle jedoucího Ogiera to bylo málo. Držel druhé místo i na závěrečné super speciálce. „Byl to skvělý a vyrovnaný souboj. Hodně času jsme ztratili vymetáním trati hned první den. I když jsme pořád tlačili, pořád nám chyběl malý kousek k extra rychlosti. Když se podívám zpětně, moje pilotování asi tentokrát nebylo dost agresivní. Dnes vyhrál opravdu nejrychlejší, ale naše druhé místo je velmi dobrý výsledek, takže nyní máme 38bodový náskok na čele mistrovství světa pilotů.“

Spokojený Sordo

Díky Danimu Sordovi a jeho třetímu místo si Citroën připsal plný bodový zisk pro Pohár konstruktérů a jeho vedení tak z 5 bodů narostl na bodů 26. „Jsem velice pyšný, že jsem k tomuto výsledku mohl přispět,“ řekl Sordo v cíli. „Mohli jsme dojet s oběma Sébastieny mnohem těsněji nebýt drobných problémů, ale nejdůležitější jsou maximální body pro Citroën. Jsem šťastný, že první polovina sezony skončila tak dobře a že nemusím s úspěchem čekat až na asfaltové rally.“

Frédéric Banzet, ředitel Citroënu, byl potěšen monopolním postavením C4 WRC na stupních vítězů. „Souhlasil jsem s volbou Oliviera Quesnela, která byla opravdu velice sportovní. Nechali jsme dva skvělé piloty svést ohromnou bitvu o vítězství a ještě jsme zaznamenali velkolepý výsledek. Sébastien Ogier a Citroën Junior Team si zasloužili vyhrát, když jim v tom pomohl Citroën Total World Rally Team. Loebovo druhé a Sordovo třetí místo pomohlo Citroënu zvýšit náskok v Poháru konstruktérů, takže naše výsledky jsou velmi pozitivní.“

Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa – RZ 1: Hirvonen (Ford Focus) – RZ 2: Sordo (Citroën C4) – RZ 3 až 7: Ogier (Citroën C4).
  • 2. etapa – RZ 8 a 9: Loeb (Citroën C4) – RZ 10: P. Solberg (Citroën C4) – RZ 11: Ogier – RZ 12 a 13: Loeb.
  • 3. etapa – RZ 14 až 17: Loeb – RZ 18: Villagra (Ford Focus).

Nejrychlejší časy celkem:

Loeb, 8 – Ogier, 6 – Hirvonen, Sordo, P. Solberg a Villagra, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1: Hirvonen – RZ 2 a 3: Sordo – RZ 4 až 18: Ogier.

Rally Portugalsko – celkové výsledky:

  • 1. Ogier / Ingrassia Citroën C4 3:51:16,1 hod.
  • 2. Loeb / Elena Citroën C4 +7,9 s
  • 3. Sordo / Marti Citroën C4 +1:17,6 min.
  • 4. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:32,0
  • 5. P. Solberg / Mills Citroën C4 +1:35,7
  • 6. Wilson / Martin Ford Focus +7:10,1
  • 7. Ostberg / Andersson Subaru Impreza +7:28,3
  • 8. Villagra / Perez Companc Ford Focus +10:36,1
  • 9. Al Qassimi / Orr Ford Focus +10:55,8
  • 10. Raikkonen / Lindstrom Citroën C4 +11:34,3

Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:

1. Loeb 126, 2. Ogier 88, 3. Hirvonen 74, 4. Latvala 72, 5. P.Solberg 65, 6. Sordo 49, 7. Wilson 38, 8. Vilagra 26, 9. H. Solberg 24, 10. Räikkönen 15…

Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů:

1. Citroën Total WRT 189, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT 163, 3. Citroën Junior Team 106, 4. Stobart M-Sport Ford 84, 5. Munchi´s Ford 40.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...