V jeho vůbec prvním startu v závodech FIA WTCC si tým připsal 1., 2. a 3. místo v pořadí José – María López, Sébastien Loeb a Yvan Muller.
Citroën C – Elysée WTCC
– pak dojel na prvním a druhém místě ve druhém závodě na stejném místě, když vyhrál Sébastien Loeb před Pechito Lópezem. Stalo se tak poté, co se Yvan Muller nezaviněně připletl do kolize a musel skončit. Maroko opouští jako lídr průběžného pořadí světového šampionátu José – María López, o jeden bod za ním je Sébastién Loeb.
1. závod
Piloti Citroën Total WTCC Teamu zajeli nejrychlejší časy už v obou volných trénincích a věřili, že se jim podaří výkony zopakovat v závodech a přetavit tím formu do výsledků. Velké horko se podařilo zmírnit odsunutím startu na pozdější nedělní odpoledne. Když slunce zapadalo, José – María López a Sébastien Loeb kontrolovali pořadí, nicméně to byl Yvan Muller, kdo měl nejlepší start. Čtyřnásobný světový šampion v této disciplíně se ještě do první zatáčky dostal před Toma Chiltona na třetí pozici.
Všechny tři Citroëny C – Elysées se tak sešikovaly a vzdalovaly se zbytku startovního pole. Zlepšovaly se kolo za kolem, když tempo udával Pechito. Piloti na Citroënech si dávali velký pozor na dobržďování a srovnali se ve volnějším tempu. To umožnilo Chiltonovi se dotáhnout a cílovou čáru protnout takřka na stejné úrovni.
2. závod
Na velké oslavy ovšem nebyl čas. Technický tým musel rychle připravit vozy pro následný závod číslo 2. Do toho se startovalo v obráceném pořadí z kvalifikačních časů, takže nejvýhodnější pozici měl z citroënářů Yvan Muller na 7. pozici. Sébastien Loeb a Pechito Lopéz vyráželi do druhého závodu z 9. resp. 10. startovní pozice. Hned několik stovek metrů po startu Medhi Bennani předjel Toma Coronela, aby se postaral o pozdější velmi silný náraz do bezpečnostních zdí. Yvan Muller, který měl za sebou další ze skvělých startů, už neměl šanci se Holanďanovi vyhnout. A tak C – Elysée WTCC číslo 1 byl nucen vyjet z trati se značným poškozením přední části vozu. Závodní trať byla zasypána drobnými úlomky a červený praporek zastavil závod. Ten pak pokračoval restartem za asistence safety caru. Sébastien Loeb po něm figuroval za tandemem Bennani – Monteiro, ale rychle se propracoval na druhou pozici. Nakonec se devítinásobný světový šampion v rally dokázal zbavit i tohoto soupeře a šel do vedení.
Mezitím se José-María López dokázal proplétat startovním polem a předjel Valenteho a Monteira, aby se brzy objevil hned za Loebem. C – Elysée WTCC si tak připsaly double a Sébastien Loeb ještě jednou přepsal historii. Stal se jedním z mála pilotů, kteří kdy vyhráli dva závody ve dvou různých disciplínách mistrovství světa FIA.
Výsledky – závod 1
1. JOSÉ-MARÍA LÓPEZ (CITROËN C-ELYSÉE WTCC): 14KOL ZA 24:40.950
2. SÉBASTIEN LOEB (CITROËN C-ELYSÉE WTCC): +0.713
3. YVAN MULLER (CITROËN C-ELYSÉE WTCC): +1.607
4. TOM CHILTON (CHEVROLET CRUZE WTCC) +8.222
5. DUSAN BORKOVIC (CHEVROLET CRUZE WTCC) +11.849
6. TIAGO MONTEIRO (HONDA CIVIC WTCC) +20.495
7. MEHDI BENNANI (HONDA CIVIC WTCC) +25.111
8. HUGO VALENTE (CHEVROLET CRUZE WTCC) +29.953
9. NOBERT MICHELISZ (HONDA CIVIC WTCC) +44.583
10. JAMES THOMPSON (LADA GRANTA 1.6T) +48.596
Výsledky – závod 2
1. SÉBASTIEN LOEB (CITROËN C-ELYSÉE WTCC): 16 KOL ZA 47:50.589
2. JOSÉ-MARÍA LÓPEZ (CITROËN C-ELYSÉE WTCC) +4.321
3. HUGO VALENTE (CHEVROLET CRUZE WTCC) +7.598
4. TOM CHILTON (CHEVROLET CRUZE WTCC) +18.305
5. MEHDI BENNANI (HONDA CIVIC WTCC) +18.331
6. MIKHAIL KOZLOVSKIY (LADA GRANTA 1.6T) +19.757
7. GIANNI MORBIDELLI (CHEVROLET CRUZE WTCC) +23.117
8. FRANZ ENGSTLER (BMW 320 TC) +38.957
9. JOHN FILIPPI (SEAT LEON WTCC) +48.611
10. PASQUALE DI SABATINO (BMW 320 TC) +50.553
Mistrovství světa FIA
1. JOSÉ-MARÍA LÓPEZ: 48
2. SÉBASTIEN LOEB: 47
3. TOM CHILTON: 27
4. HUGO VALENTE: 19
5. YVAN MULLER: 17 POINTS
Mistrovství světa FIA – pohár konstruktérů
1. CITROËN: 95
2. HONDA: 57
3. LADA: 31
Značka Citroën
Značka Citroën byla založena v roce 1919 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Citroën vždy ztělesňoval kombinaci kreativity a technologie ve službách pohody. Tento slib se dnes odráží v jeho modelech. Řada DS, představující prémiovou nabídku Citroën, byla na trh uvedena v roce 2010 a setkala se s velkým úspěchem, registruje již 410 000 prodaných vozů. Zatímco řada DS představující prémiovou nabídku Citroën, která byla na trh uvedena v roce 2010, se již setkala s velkým úspěchem, neboť registruje již 410 000 prodaných vozů, základní řada C se dočká obnovení v roce 2014, kdy se v létě na trhu objeví Citroën C4 Cactus. Citroën, který se opírá o koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce širokou škálu technologií, od „Full Electric“ přes mikrohybrid e-HDi, BlueHDi a benzínové motory PureTech po „Full Hybrid“. Tyto technologické novinky nesou své ovoce ať už v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 8 titulů v Poháru konstruktérů, či ve WTTC, kde se značka objevuje v roce 2014 poprvé.
Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 266 000 vozů prodaných v roce 2013.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií