Citroën představil na říjnovém pařížském autosalonu hybridní koncept Hypnos

Pod neobyčejně uhlazenými liniemi tohoto cross-overu se ukrývá kreativní technologické vybavení, jež nabízí skvělé výkony a nízkou spotřebu.

Koncept Hypnos využívá naftovou hybridní technologii HYmotion4, která poskytuje posádce příjemné a současně silné emoce.

Citroën představil na říjnovém pařížském autosalonu hybridní koncept Hypnos
Citroën představil na říjnovém pařížském autosalonu hybridní koncept Hypnos
Citroën představil na říjnovém pařížském autosalonu hybridní koncept Hypnos

Představený koncept má elektrický motor zabudovaný na zadní nápravě. Tato obzvlášť jednoduchá inovativní konfigurace se ukázala pro charakter vozu Hypnos jako velmi vhodná: optimalizuje jeho dynamické chování a jeho pohyblivost a současně zajišťuje extrémně nízkou spotřeby a emise: 4,5 l/100 km a 120 g CO2/km.

Okouzlující výjimečný koncept

Hypnos je svým tvarem, pro který jsou typické ušlechtilé plynulé linie a vysoko položená kapota pevně usazená na dvaadvacetipalcových kolech, odrazem hledání dosud nevídaných pocitů při řízení. Zájem, který tento koncept vyvolává na první pohled, je způsoben jedinečným barevným zpracováním interiéru a způsobem využití technologií tak, aby byly zákazníkovi blíž a byly ještě živější: snové hodiny, terapie barvami, specificky tvarovaná sedadla,…

Hypnos není hybridní jen svou technologií, ale také koncepcí, protože v jeho tvaru se snoubí dynamika a elegance sedanu s prostorem crossoveru.

Hypnos působí, silně, plynule a přitom výrazně a vyznačuje se nevídanými proporcemi a nečekanou vyvážeností, které dávají tušit, že za jeho volantem vás čekají neobyčejné emoce. Naopak se otevírající dveře a interiér plný oslňujících odstínů přitahují pohled a vyvolávají chuť do něj nasednout.

Jeho vnitřní uspořádání z ušlechtilých materiálů, velice komfortní samostatná sedadla a nové technologie jsou schopné zajistit jak radost řidiče, tak uspokojit potřebu pohody jeho tří spolujezdců.

Inovativní a ušlechtilý tvar

Přes svou robustnost Hypnos působí mimořádně elegantně.

Svou délkou 490 cm, šířkou 217 cm a výškou 158 cm Hypnos vzbuzuje obdiv. Ze všech jeho tvarů, od výrazného podběhu kol přes nápadné linie kapoty až po vysokou linii bočních oken, vyzařuje silná a současně promyšlená muskulatura.

Hypnos navíc fascinuje dynamikou, jež z něj sálá, i při zastavení vše v něm evokuje pohyb. Protáhlá střecha svědčící o prostornosti interiéru se táhne směrem dozadu až na vyduté zadní okno, které je typickým znakem velkých sedanů Citroën. Tento dojem posiluje i výrazný tvar boků, z něhož také vyzařuje silný dojem pohybu.

Ušlechtilý vzhled karosérie je zvýrazněn i jejím sytým tmavě šedým odstínem. Tato barva, jejíž intenzita se mění podle světla, dodává modelu Hypnos vzácně elegantní vzhled, posilující jeho statut nadstandardního vozu.

Proti sobě otevírající se dveře usnadňují nastupování a odhalují vnitřní prostor vozu jako když zvednete víko šperkovnice. Zadní výklopné dveře, které se otevírají v protiběžném úhlu, optimalizují přístup do zavazadlového prostoru. Kromě neobvyklého vizuálního zážitku, které vstupy do vozu Hypnos vyvolávají, přispívají i k jeho praktičnosti a připomínají poslání vozu určeného k cestování a úniku z každodenní reality.

Přepychové přijetí cestujících

Emoce, které interiér vozu Hypnos vyvolává, přesahují tradiční rámec řízení, protože vzhled interiéru vozu je vrcholnou ilustrací magie jeho obsahu. Cesta je příslibem prvotřídního smyslového dobrodružství.

Zářivý interiér vozu upoutá na první pohled a překvapí svým zjevným kontrastem vůči sytě šedému odstínu karoserie. Interiér vozu Hypnos, ve kterém jsou použity ušlechtilé materiály jako leštěný hliník nebo kůže, má vybrané zpracování a na palubě vytváří atmosféru absolutní pohody, potvrzující příslušnost konceptu ke skupině výjimečných vozů.

Prostor vyhrazený cestujícím je rozčleněn mezi čtyři samostatná sedadla, které jsou rozmístěna z obou stran centrální šroubovice. Tato zvláštní konfigurace směřuje představivost diváka k molekule DNA, k životu, k samotnému člověku, tedy k základním hodnotám značky Citroën.

Velkorysý rozvor 3 metry spojený s netradičním uspořádáním sedadel, která jsou vzájemně předsunuta jedno vůči druhému. Všichni cestující na palubě vozu Hypnos mají k dispozici dosud v tomto typu vozu nevídaný prostor a především také prostor pro nohy splňuje kritéria limuzíny.

Nadstandardní přístup ke každému cestujícímu podtrhuje i možnost si osobně přizpůsobit své prostředí pomocí lamel tvořících středovou šroubovici, jež se mohou otáčet a ukrývají různé ovladače jako například ovladač nastavení klimatizace. Sedadla tvoří řada buněk ve tvaru hranolu, které se mohou nafouknout a vyfouknout dle potřeby a cestujícím zajišťují masáž beder a zad.

Vnitřní prostor ve znamení kreativity

Před řidičem je umístěný sdružený přístroj ve formě hranolů, které připomínají diamant, na jehož ploškách se zobrazují informace týkající se řízení. Přístroj je jako šperk zasazený do rámu z ušlechtilého kovu. Tento rám se táhne jako červená nit celou přídí vozu, nejprve je do něj zasazen dotykový displej uprostřed konzoly, poté se přemění v ozdobné kryty větráků na obou stranách palubní desky. Díky mikrodiodám zasazeným uvnitř rozvodů klimatizace, vyzařuje z větráků jemné měkké světlo, jehož barva se mění podle zvolené teploty.

Inovace konceptu se projevuje i v tom, že uživatelům nabízí terapii barvami. Kamera umístěná na stropě zkoumá tvář řidiče a pravidelně měří její antropometrické parametry.

Srovnáním s již dříve uloženými údaji má toto zařízení možnost určit duševní stav řidiče a přizpůsobit osvětlení interiéru i vůni, která vyzařuje z parfémovaného osvěžovače vzduchu.

Hypnos zobrazuje plynutí času pomocí originálních hodin: na displeji palubního počítače ukazuje čas pomocí barev. Tento výtvor umělce Michela Serviteura zobrazuje jednotlivé odstíny odpovídající světlu jednotlivých hodin v průběhu dne. Čas ukazuje velmi technologickým, ale rovněž velmi poetickým způsobem. Tyto snové hodiny se osvobodily od veškerých systémů ručiček a jejich chod se projevuje rytmickým zobrazováním po sobě jdoucích barev připomínajících dýchání živé bytosti.

HYmotion4, novinka ve prospěch životního prostředí

Citroën Hypnos je vybaven dosud nevídaným hybridním dieselovým pohonem, HYmotion4. Tato zbrusu nová technologie umožňuje vynikající dynamické vlastnosti a přitom malou spotřebu a nízké emise.

Předností konceptu Hypnos je kombinace dvou motorů:

  • dieselového motoru 2 l HDi FAP, spojeného manuální pilotovanou šestistupňovou převodovkou o výkonu 200 k (147 kW) a točícím momentem 420 Nm;
  • elektrického motoru zabudovaného na zadní nápravě vozu o výkonu 50 k a s točícím momentem 200 Nm.

Díky hybridnímu ústrojí Hypnos přispívá k zachování čistého životního prostředí. To platí zejména při použití k jízdám ve městě s režimem ZEV (Zero Emission Vehicle), jenž umožňuje jet v plně elektrickém režimu, a to velice tiše (v rozmezí 3 km až 30 km/h); hodí se také na silnice vyžadující střídání zrychlení a zpomalení, kde hybridní řešení umožňuje omezit spotřebu tak, že harmonizuje využití obou druhů energie.

Hypnos je navíc vybaven vysoce výkonnou technologií Stop & Start, která při hustém provozu nebo při zastavení přepíná tepelný motor do pohotovostního režimu. Dieselový motor 2 l HDi s filtrem pevných částic má o 20 % nižší spotřebu než benzínový motor. Díky kontrole spotřeby a tedy i emisí dosahuje Hypnos úroveň spotřeby ve smíšeném režimu 4,5 l / 100 km a emisí CO2 ve výši 120 g/km, což je vynikající výsledek.

HYmotion4, potěšení z jízdy

Při významném sešlápnutí plynového pedálu a okamžité potřebě krouticího momentu spojuje funkce „boost“ točící moment dieselového motoru s momenty elektrických motorů a umožňuje Hypnosu dosáhnout výkonů hodných sportovního vozu, aniž to vede ke zvýšení spotřeby.

Konstruktéři konceptu Hypnos se soustředili i na potěšení z řízení. Hypnos je tak podobně jako další modely vyšší třídy značky Citroen vybaven hydraulickým odpružením třetí generace. Tato technologie zajišťuje celé posádce vysokou úroveň komfortu a příkladné dynamické chování.

Při nízké přilnavosti nebo silném zrychlení navíc vůz přejde na pohon čtyř kol, kdy elektrický motor pohání zadní a tepelný motor přední kola. Využitím pohonu na všechna 4 kola se zlepší i mobilita vozu a řidič může dokonale a bezpečně využít potenciál Hypnosu za všech podmínek přilnavosti. Řidič může zvolit přirozeně i sám zvolit režim 4×4.

Rozměry

  • Délka: 4 900 mm
  • Šířka v bocích: 2 036 mm
  • Celková šířka: 2 172 mm
  • Výška: 1 580 mm
  • Rozvor: 3 000 mm
  • Přední převis: 980 mm
  • Zadní převis: 920 mm

Hmotnost

  • Celková dovolená hmotnost: 1 800 kg

Výkony a spotřeba

  • 0 – 100 km/h: 9,4 vteřin
  • Maximální rychlost: 212 km/h
  • Smíšená spotřeba: 4,5 l/100 km ve smíšeném režimu
  • Emise CO2: 120 g/km

Hybridní pohon diesel HYmotion4

  • Dieselový motor 2 l HDi FAP: výkon 200 k (147 kW) / točící moment 420 Nm
  • Manuální pilotovaná šestistupňová převodovka
  • Elektrický motor na zadní nápravě: výkon 50 k / točící moment 200 Nm
  • Režim ZEV (dojezd 3 km při 50 km/h)

Aerodynamika

  • Cx: 0,30
  • SCx: 0,78 m2

Nápravový systém

  • Hydraulické odpružení
  • Speciální pneumatiky Michelin 275/40 R22

Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za 9,4 s, při rozjetí z 0 je vzdálenost 1 000 m dosažena za 31 vteřin.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...