Téměř 50 let od uvedení vozu Méhari na trh v květnu 1968 se dvě vizionářské ikonické francouzské značky sešly nad společným projektem: koncepčním vozem Citroën E-MEHARI styled by Courrèges.
Tento čtyřmístný 100% elektrický kabriolet
– je moderní, zábavný a šetrný k životnímu prostředí a dokonale ztělesňuje hodnoty kreativity, svobody a optimismu, které značka Citroën podporuje již téměř 100 let.
Tyto hodnoty sdílí i módní salón Courrèges, který ve svých inovativních moderních produktech vždy nabízel svrchovaně optimistický živý styl. Společnost Courrèges, která v 60. a 70. letech způsobila převrat ve světě módy, a značka Citroën se svým legendárním modelem Méhari uvedeným na trh v roce 1968, sdílejí stejné hodnoty svobody, mládí a kreativity. Obě ikonické značky založili vizionáři, kteří se vyznačovali svobodným duchem.
Značka Citroën si je dobře vědoma, že se obě firmy řídí stejnými principy
– proto bylo přirozené, že se obrátila na módní salon Courrèges s nabídkou, aby jeho model E-MEHARI přetvořil do exkluzivního zářivého výrobku. Výrobku, který bude trendy, bude hravý a elektrický – vzhledem ke genetice této kultovní značky to bylo zcela přirozené rozhodnutí. Na tento návrh oba spolumajitelé Jacques Bungert a Frédéric Torloting, kteří „hodně věří ve tření mezi tvůrčími světy“ reagovali pozitivně a pověřili prací na něm své designérské studio, které řídilo vývoj konceptu ve spolupráci s Design centrem Citroën.
Obě značky tak vyjádřily svou vůli objevovat nové designy, pracovat na materiálech budoucnosti a navrhovat předměty kombinující krásu a jednoduchost použití. Společně jim jde o modernost a odklon od tradičních principů s přihlédnutím k inspiraci z reálného života a sportu, kam se snaží dostat veselost a poezii. Z tohoto spojení zcela přirozeně vzešel energický koncepční vůz, který je zalitý světlem, je otevřený světu a pohání ho inovativní lithium-metal-polymerová baterie.
Citroën E-MEHARI je elektrizující vůz se silnou osobností, plný čerstvosti a barev
Značka Citroën, která ho zamýšlela jako módní předmět, dala tvůrcům značky Courrèges volnou ruku, aby přišli s vlastní interpretací vozu E-MEHARI. Koncepční vůz Citroën E-MEHARI styled by Courrèges, který si pohrává s barvami a materiály v odstínech bílé, je věrný šarmu svého předchůdce i principům značky Courrèges.
Citroën E-MEHARI styled by Courrèges, který získal atraktivní bílý odstín
– si zachovává motiv dveří vozu E-MEHARI, jejichž drážky odkazují na zvlnění karoserie původního vozu Méhari. Bílá se objevuje na karoserii i na všech čtyřech kolech vozu. Kontrast vytváří jen okrajová lišta v ostře oranžové. V průhledné formě se objevuje na ráfcích kol a ve formě lišty zvýrazňuje středový bezpečnostní oblouk. Zadní oblouk pro uvolnění prostoru zmizel a nahradily ho dva boční popruhy.
Uvnitř se pro zajištění absolutního komfortu a exkluzivity
– objevuje velmi kvalitní bílá kůže na panelech dveří, palubní desce a zadní lavici, která získala hranatý tvar. Specifický oranžový odstín, který je poznávacím prvkem koncepčního vozu, přináší do kabiny radost. Objevuje se podél celé palubní desky i kolem větráků charakteristického tvaru. Bílooranžové jsou i kliky dveří, volant má jen jedno rameno a také je v novém jednobarevném odstínu, na kůží pokryté podlaze leží bílé koberečky.
Citroën E- MEHARI
– má posuvnou střechu a 4 plnohodnotná místa se zvýšeným sedákem. Pevná střecha z plexiskla vypadá jako pokrytá jinovatkou a cestujícím poskytuje výhled ven z vozu. Přes zadní otevírací víko je přístup do zavazadlového prostoru, do kterého se vejde exkluzivní sada zavazadel, kterou tvoří 3 modely z bílé kůže s lemovkou z leskle oranžového vinylu, které dokonale ladí s vozem.
100% ELEKTRICKÝ VŮZ: jako samozřejmost
Koncepční vůz používá 100% elektrickou technologii, na které spolupracovala firma Bolloré. Vůz v sobě ukrývá baterie LMP® (Lithium Metal Polymer), díky nimž dokáže vyvinout rychlost 110 km/hod. a v městském provoze činí jeho dojezd 200 kilometrů. Dobíjí se na plný výkon za 8 hodin přes stojany 16 A (domácí nebo veřejné stojany typu Autolib) nebo za 13 hodin přes domácí zásuvku 10 A.
Koncepční vůz Citroën E- MEHARI styled by Courrèges
– je zcela mimořádný, umožňuje jízdu bez hluku a stresu a poskytuje nevídaný pocit svobody za volantem, který plně odpovídá touze po jízdě s větrem ve vlasech a přitom v tichu elektromobilu! Díky vyššímu podvozku je vhodný pro terénní jízdu Díky své víceúčelovosti a propracovanosti jde o ideální model pro jízdu po elegantních čtvrtích velkoměsta i nejoblíbenějších lázeňských destinacích. Je ztělesněním nového motoristického potěšení a jedné ze zásadních hodnot značky Citroën i módního domu Courrèges, kterou je optimismus!
Generální ředitelka společnosti Citroën Linda Jackson k jeho představení uvedla:
„Koncepční vůz Citroën E- MEHARI styled by Courrèges je veselé auto, kterému přezdíváme volný elektron a který přebral povahu od vozu Méhari z roku 1968. My jsme přinesli své odborné know-how a Courrèges svou vlastní interpretaci, výsledkem je exkluzivní módní předmět.“
Jacques Bungert & Frédéric Torloting prohlásili:
„Coqueline Courrèges již v roce 1968 dříve než ostatní při pohledu na prázdnou čerpací stanici na ulici François 1er pochopila, že ropa není věčná a že je na čase udělat něco pro Zemi. Na molo, kde se prezentovala kolekce firmy Courrèges pro rok 1968, přijela ve svém prvním malém elektromobilu, který si postavila. O 30 let později otevřela díky technologii svých slavných prototypů, které ve své kategorii získaly ocenění v soutěži Challenges Bibendum, definitivně dveře elektromobilům. Dnes, když jsme podnik převzali, dál více než kdy jindy sama pokračuje ve vývoji inovativních projektů zaměřených na architekturu a systémy elektomobilů, aby dál „měnila svět“. Tato spolupráce se značkou Citroën je tedy pro nás samozřejmostí: cítíme jako povinnost podporovat iniciativy, které dál hledají cesty k novým energiím. Do budoucna hledíme optimisticky.“
Značka Citroën
Citroën je globální nespecializovaná automobilová značka, která od roku 1919 rozdává optimismus a vyznačuje se kreativitou a odvahou. Tyto hodnoty využívá ve prospěch pohody svých zákazníků, jimž odjakživa přináší nové odpovědi na otázky, které s sebou každá doba přináší. Dnes Citroën nabízí modely, pro něž je nejdůležitější design, komfort a technologická inteligence, ale také plynulý a transparentní vztah se zákazníky, o čemž svědčí i internetová stránka věnovaná názorům zákazníků Citroën Advisor. Citroën, to je také 10 000 prodejen a servisů ve více než 90 zemích a téměř 1,2 milionů vozů prodaných v roce 2015. Je to také 8 titulů v Poháru konstruktérů ve WRC a v roce 2015 již 2. titul v řadě v Poháru konstruktérů ve WTCC.
Značka Courrèges
Značka, kterou založili v roce 1961 André a Coqueline Courrègesovi, nedávno převzali Jacques Bungert a Frédéric Torloting. Rychlým tempem se opěr rozvíjí, přišla s novým parfémem „La Fille de l’air“ a majitelé k práci přizvali dva mladé talentované umělecké ředitele Arnauda Vaillanta a Sébastiena Meyera, kteří svou první kolekci pro Courrèges představili v září loňského roku. Značka pokračuje ve spolupráci se svým designérským studiem, jako tomu při spolupráci nad tímto vozem E-Méhari, jehož projekt vedl Julien Gaubert.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.