Téměř 50 let od uvedení vozu Méhari na trh v květnu 1968 se dvě vizionářské ikonické francouzské značky sešly nad společným projektem: koncepčním vozem Citroën E-MEHARI styled by Courrèges.
Tento čtyřmístný 100% elektrický kabriolet
– je moderní, zábavný a šetrný k životnímu prostředí a dokonale ztělesňuje hodnoty kreativity, svobody a optimismu, které značka Citroën podporuje již téměř 100 let.
Tyto hodnoty sdílí i módní salón Courrèges, který ve svých inovativních moderních produktech vždy nabízel svrchovaně optimistický živý styl. Společnost Courrèges, která v 60. a 70. letech způsobila převrat ve světě módy, a značka Citroën se svým legendárním modelem Méhari uvedeným na trh v roce 1968, sdílejí stejné hodnoty svobody, mládí a kreativity. Obě ikonické značky založili vizionáři, kteří se vyznačovali svobodným duchem.
Značka Citroën si je dobře vědoma, že se obě firmy řídí stejnými principy
– proto bylo přirozené, že se obrátila na módní salon Courrèges s nabídkou, aby jeho model E-MEHARI přetvořil do exkluzivního zářivého výrobku. Výrobku, který bude trendy, bude hravý a elektrický – vzhledem ke genetice této kultovní značky to bylo zcela přirozené rozhodnutí. Na tento návrh oba spolumajitelé Jacques Bungert a Frédéric Torloting, kteří „hodně věří ve tření mezi tvůrčími světy“ reagovali pozitivně a pověřili prací na něm své designérské studio, které řídilo vývoj konceptu ve spolupráci s Design centrem Citroën.
Obě značky tak vyjádřily svou vůli objevovat nové designy, pracovat na materiálech budoucnosti a navrhovat předměty kombinující krásu a jednoduchost použití. Společně jim jde o modernost a odklon od tradičních principů s přihlédnutím k inspiraci z reálného života a sportu, kam se snaží dostat veselost a poezii. Z tohoto spojení zcela přirozeně vzešel energický koncepční vůz, který je zalitý světlem, je otevřený světu a pohání ho inovativní lithium-metal-polymerová baterie.
Citroën E-MEHARI je elektrizující vůz se silnou osobností, plný čerstvosti a barev
Značka Citroën, která ho zamýšlela jako módní předmět, dala tvůrcům značky Courrèges volnou ruku, aby přišli s vlastní interpretací vozu E-MEHARI. Koncepční vůz Citroën E-MEHARI styled by Courrèges, který si pohrává s barvami a materiály v odstínech bílé, je věrný šarmu svého předchůdce i principům značky Courrèges.
Citroën E-MEHARI styled by Courrèges, který získal atraktivní bílý odstín
– si zachovává motiv dveří vozu E-MEHARI, jejichž drážky odkazují na zvlnění karoserie původního vozu Méhari. Bílá se objevuje na karoserii i na všech čtyřech kolech vozu. Kontrast vytváří jen okrajová lišta v ostře oranžové. V průhledné formě se objevuje na ráfcích kol a ve formě lišty zvýrazňuje středový bezpečnostní oblouk. Zadní oblouk pro uvolnění prostoru zmizel a nahradily ho dva boční popruhy.
Uvnitř se pro zajištění absolutního komfortu a exkluzivity
– objevuje velmi kvalitní bílá kůže na panelech dveří, palubní desce a zadní lavici, která získala hranatý tvar. Specifický oranžový odstín, který je poznávacím prvkem koncepčního vozu, přináší do kabiny radost. Objevuje se podél celé palubní desky i kolem větráků charakteristického tvaru. Bílooranžové jsou i kliky dveří, volant má jen jedno rameno a také je v novém jednobarevném odstínu, na kůží pokryté podlaze leží bílé koberečky.
Citroën E- MEHARI
– má posuvnou střechu a 4 plnohodnotná místa se zvýšeným sedákem. Pevná střecha z plexiskla vypadá jako pokrytá jinovatkou a cestujícím poskytuje výhled ven z vozu. Přes zadní otevírací víko je přístup do zavazadlového prostoru, do kterého se vejde exkluzivní sada zavazadel, kterou tvoří 3 modely z bílé kůže s lemovkou z leskle oranžového vinylu, které dokonale ladí s vozem.
100% ELEKTRICKÝ VŮZ: jako samozřejmost
Koncepční vůz používá 100% elektrickou technologii, na které spolupracovala firma Bolloré. Vůz v sobě ukrývá baterie LMP® (Lithium Metal Polymer), díky nimž dokáže vyvinout rychlost 110 km/hod. a v městském provoze činí jeho dojezd 200 kilometrů. Dobíjí se na plný výkon za 8 hodin přes stojany 16 A (domácí nebo veřejné stojany typu Autolib) nebo za 13 hodin přes domácí zásuvku 10 A.
Koncepční vůz Citroën E- MEHARI styled by Courrèges
– je zcela mimořádný, umožňuje jízdu bez hluku a stresu a poskytuje nevídaný pocit svobody za volantem, který plně odpovídá touze po jízdě s větrem ve vlasech a přitom v tichu elektromobilu! Díky vyššímu podvozku je vhodný pro terénní jízdu Díky své víceúčelovosti a propracovanosti jde o ideální model pro jízdu po elegantních čtvrtích velkoměsta i nejoblíbenějších lázeňských destinacích. Je ztělesněním nového motoristického potěšení a jedné ze zásadních hodnot značky Citroën i módního domu Courrèges, kterou je optimismus!
Generální ředitelka společnosti Citroën Linda Jackson k jeho představení uvedla:
„Koncepční vůz Citroën E- MEHARI styled by Courrèges je veselé auto, kterému přezdíváme volný elektron a který přebral povahu od vozu Méhari z roku 1968. My jsme přinesli své odborné know-how a Courrèges svou vlastní interpretaci, výsledkem je exkluzivní módní předmět.“
Jacques Bungert & Frédéric Torloting prohlásili:
„Coqueline Courrèges již v roce 1968 dříve než ostatní při pohledu na prázdnou čerpací stanici na ulici François 1er pochopila, že ropa není věčná a že je na čase udělat něco pro Zemi. Na molo, kde se prezentovala kolekce firmy Courrèges pro rok 1968, přijela ve svém prvním malém elektromobilu, který si postavila. O 30 let později otevřela díky technologii svých slavných prototypů, které ve své kategorii získaly ocenění v soutěži Challenges Bibendum, definitivně dveře elektromobilům. Dnes, když jsme podnik převzali, dál více než kdy jindy sama pokračuje ve vývoji inovativních projektů zaměřených na architekturu a systémy elektomobilů, aby dál „měnila svět“. Tato spolupráce se značkou Citroën je tedy pro nás samozřejmostí: cítíme jako povinnost podporovat iniciativy, které dál hledají cesty k novým energiím. Do budoucna hledíme optimisticky.“
Značka Citroën
Citroën je globální nespecializovaná automobilová značka, která od roku 1919 rozdává optimismus a vyznačuje se kreativitou a odvahou. Tyto hodnoty využívá ve prospěch pohody svých zákazníků, jimž odjakživa přináší nové odpovědi na otázky, které s sebou každá doba přináší. Dnes Citroën nabízí modely, pro něž je nejdůležitější design, komfort a technologická inteligence, ale také plynulý a transparentní vztah se zákazníky, o čemž svědčí i internetová stránka věnovaná názorům zákazníků Citroën Advisor. Citroën, to je také 10 000 prodejen a servisů ve více než 90 zemích a téměř 1,2 milionů vozů prodaných v roce 2015. Je to také 8 titulů v Poháru konstruktérů ve WRC a v roce 2015 již 2. titul v řadě v Poháru konstruktérů ve WTCC.
Značka Courrèges
Značka, kterou založili v roce 1961 André a Coqueline Courrègesovi, nedávno převzali Jacques Bungert a Frédéric Torloting. Rychlým tempem se opěr rozvíjí, přišla s novým parfémem „La Fille de l’air“ a majitelé k práci přizvali dva mladé talentované umělecké ředitele Arnauda Vaillanta a Sébastiena Meyera, kteří svou první kolekci pro Courrèges představili v září loňského roku. Značka pokračuje ve spolupráci se svým designérským studiem, jako tomu při spolupráci nad tímto vozem E-Méhari, jehož projekt vedl Julien Gaubert.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií