Citroen představí na pařížském autosalonu hybridní koncept C-Métisse

Výkonné čtyřmístné čtyřdveřové kupé poháněné dieselovým motorem V6 HDi a dvěma elektrickými motory dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy.

Toto ušlechtilé kupé charakteristické štíhlými proporcemi, ohnivě červenou karosérií, systémem otvírání dveří je vybavené nejnovějšími technologickými vymoženostmi a nabízí cestujícím pohodlí v samostatných pohodlných sedadlech a umožňuje jim příjemné cestování ve velkorysém vnitřním prostoru čalouněném efektní bílou kůží..

Citroen představí na pařížském autosalonu hybridní koncept C-Métisse
Citroen představí na pařížském autosalonu hybridní koncept C-Métisse
Citroen představí na pařížském autosalonu hybridní koncept C-Métisse

Speciální kinematika jeho otvíravých částí fascinuje a láká k usednutí do vozu. A konečně vnitřní zařízení využívající ušlechtilých materiálů, samostatná a pohodlná sedadla a vyspělá technologie jsou schopné uspokojit nároky řidiče i zajistit naprostou pohodu všech tří spolucestujících.

C-Métisse překvapí použitými technickými řešeními, zejména pokud jde o systém otvírání dveří. Vůz, ač jinak dokonalý představitel typu kupé, má také zadní dveře. Opravdová pastva pro oči je otevírání dveří: přední dveře se otvírají jako racčí křídla, zatímco zadní sledují spíše vrtulovitou dráhu. Kromě neobvyklého vizuálního zážitku toto řešení usnadňuje vstup k efektnímu představení tak přidává i účelnost. Při otvírání se totiž částečně odsouvá také střecha, což je hlavní překážka vstupu do mimořádně nízkých vozidel, a slouží jako příklad zdařilého řešení přístupu u tohoto typu vozů. Celkový vzhled ještě vylepšuje kosodélníkové otvírání zavazadlového prostoru.

Technologický vývoj byl u místa řidiče využit s cílem umožnit mu maximální soustředění na řízení, má k dispozici toto vybavení :

  • volant s pevným středem a centrálními ovládacími prvky, kde veškeré hlavní funkce jsou pohodlně na dosah ruky, což ještě dále usnadňuje řízení (rádio, omezovač rychlosti, palubní počítač, osvětlení, blikače a stěrače). Toto uspořádání, stejně jako přítomnost řadicích páček umožňujících měnit rychlost pod volantem, šetří řidiči veškeré zbytečné pohyby;
  • tlačítka ovladačů a startéru umístěná na střední konzole posilují dojem, že sedíte ve stíhačce ;- poloha při řízení je volena s ohledem na optimální pozici řidičových očí, proto je jeho sedadlo vybaveno jedinečným seřizováním výšky, umožňujícím dosáhnout optimální bod, dále je zde odpružená opěrka hlavy opírající se o strop a elektrické ovládání seřízení koženého volantu a hliníkového pedálu. Toto inovativní řešení místa pro řidiče umožňuje optimální polohu při řízení při zachování prostoru pro cestující vzadu.

Toto vyspělé technické vybavení se dokonale pojí s designem místa řidiče, jež charakterizuje originální centrální konzola rozdělená do pěti oddílů, kde je umístěna hliníková řadicí páka a ovládací prvky, jako je navigace, seřízení sedadla, volantu a pedálů, otvírání kufru, seřizování výšky vozu (odpružení) a také sportovní režim odpružení.

Centrální konzola pokračuje do prostoru pro cestující v podobě tří prosvětlených pruhů, jež informují cestující hrou světla o režimu použitého hybridního pohonu. Světla doplňuje zvuková signalizace po otevření dveří, jež doprovází určité úkony řidiče (příchod na palubu, startování vozidla, navigace v palubním počítači ) a informují ho o použití aerodynamických přídavných prvků. Tato úprava dodává C-Métisse další živý rozměr. Vůz tak překračuje obvyklý chlad technologického objektu a získává charakter blížící se živé bytosti.

Design samostatných sedadel působí velice lehce. Tento pocit posilují letecké tvary a prostornost koženého interiéru s hliníkovými prvky, jenž potvrzuje sounáležitost C-Métisse se světem výjimečných vozidel. S ohledem na pohodlí cestujících je každé sedadlo vybaveno samostatnou regulací klimatizace, jejíž ovládací prvky jsou plasticky vyznačeny v kůži opěrek na vnitřní straně dveří, a individuálním osvětlením ve stropě. Díky velkorysému, dokonale využitému rozvoru (3 m) mají cestující výhodu pohodlí, pro daný typ vozu zcela nezvyklého, zejména pak prostoru pro kolena odpovídajícího standardu pro limuzíny.

Prostory pro zavazadla jsou vyloženy kůží a jsou sladěné s prostorem pro cestující. Kromě zadního kufru mohou cestující C-Métisse využít dvou prostorů za předními koly, které umožňují umístit zavazadla v jedné linii, což je koncepce realizovaná výhradně pro tento koncept.

C-Métisse je inteligentní vozidlo kombinující hybridní dieselovou trakci, optimální aerodynamiku a omezenou hmotnost. Toto spojení mu umožňuje dosáhnout pozoruhodných výkonů, snižovat spotřebu a plně respektovat životní prostředí.

C-Métisse má hybridní dieselovou trakci, která spojuje :

  • tepelný dieselový motor: V6 HDi FAP, spojený s automatickou šestistupňovou převodovkou, jež pohání přední kola a má výkon 150 kW (208 k),
  • dva elektrické motory integrované do zadních kol a dosahující jednotlivě točivého momentu 400 Nm a jednotlivého výkonu 15 kW (20 k).

Dieselová hybridizace umožňuje C-Métisse respektovat životní prostředí. To platí zejména při použití k jízdám ve městě s režimem ZEV (Zero Emission Vehicle), jenž umožňuje jet plně v elektrickém režimu, a to velice tiše (v rozmezí 3 km až 30 km/h); hodí se také na silnice vyžadující střídání zrychlení a zpomalení, kde hybridizace umožňuje omezit spotřebu tak, že harmonizuje využití obou druhů energie.

Na dálnicích podává tepelný dieselový motor V6 HDi s FAP (filtr pevných částic) díky svým vlastnostem Díky kontrole spotřeby a tedy i emisí dosahuje CMétisse úroveň spotřeby ve smíšeném cyklu 6,5 l/ 100 km a emisí CO2 174 g/km. Při prudkém sešlápnutí plynového pedálu a okamžité potřebě momentu spojuje funkce « boost » točivý moment tepelného motoru s momenty elektrických motorů a umožňuje C-Métisse dosáhnout výkonů hodných sportovního vozu, aniž to vede ke zvýšení spotřeby. Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za 6,2 s.

Během režimu « boost» jede navíc vůz na pohon všech 4 kol, protože elektrické motory pohánějí zadní kola a tepelný motor kola přední: mobilita je tak perfektně zajištěna. C-Métisse může rovněž zapnout elektrické motory a přejít k pohonu na čtyři kola v případě, že čidla ESP signalizují problémy s adhezí k vozovce. Jejich spuštění tak umožňuje řidiči využívat zvýšené mobility a za všech podmínek bezpečně využívat potenciálu C-Métisse.

Sada baterií s vysokým napětím je umístěna ve střední části vozu a je dobíjena elektrickými motory v decelerační fázi, kdy mění kinetickou energii vozidla na elektrickou. Systém kontroly trakce a brzdění, skutečné „nervové centrum“ systému, řídí automaticky energetickou konfiguraci: přechod ze 2 na 4 poháněná kola, rekuperaci energie a dobíjení baterie.

Předmětem zvláštní péče byla aerodynamika a plynulost linií s cílem zvýšit dynamismus C-Métisse, zajistit efektivnost chování vozidla při jízdě a sladit vysokou výkonnost s respektováním životního prostředí. Pro tvary C-Métisse je proto charakteristické, že spojují estetickou krásu s dynamickým výkonem. C-Métisse dosahuje díky svým plynulým křivkám a řadě technických inovací, jako jsou vybrání v přední části vozu umožňující lepší proudění vzduchu, plochá spodní část pod vozem, dvě zatažitelná přídavná křidélka a usměrňovač proudění vzduchu vzadu na pevném křídle, aerodynamického koeficientu Cx 0,30. Všechna tato zařízení rovněž tlumí vztlak, neboť zvyšují adhezi vozu k povrchu vozovky a zvyšují jeho stabilitu na silnici.

Váha vozidla byla významně snížena s cílem sladit dynamičnost s nízkou spotřebou. Díky použití karbonové karosérie a karbonové nosné mříže pro hnací jednotku a přední nápravu váží C-Métisse jen 1 400 kg, a to i s bateriemi, což je s ohledem na jeho rozměry pozoruhodné. Na tomto výsledku se podílí architektura trakce. Použití elektrických motorů v předních kolech a umístění baterií uprostřed vozu totiž dovoluje dokonalé rozložení hmotností mezi přední a zadní částí vozu a optimalizuje chování na silnici.

C-Métisse je dlouhé 474 cm, široké 200 cm a vysoké pouze 124 cm. Rozvor 300 cm. Celková hmotnost s nákladem 1 400 kg.

Maximální rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a kombinovaná spotřeba je 6,5 l/100 km. Emise CO2 174 g/km.

Odpružení je hydraulické, pneumatiky Michelin speciální 255/40/R20.

Vybavení:

  • Volant s pevným středem a centrálními ovládacími prvky
  • manuální převodovka s ovládáním páčkami pod volantem a možností volby automatického režimu s ovládáním řadící pákou na středním sloupku řízení
  • Samonatáčecí světlomety
  • Volant a pedálové ústrojí s elektrickým ovládáním
  • Hliníková kola s centrální maticí

C-Métisse udivuje stylem, uchvátí svým hybridním dieselovým motorem a jeho výkonem a dokonale spojuje ekologii s dojmy a potěšením z jízdy. Tento způsob překonávání předsudků dokládá odhodlání Citroënu nabízet vozidla jdoucí s dobou a zároveň nezapomínat na to hlavní: na potěšení z jízdy.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz