Citroën posedmé v řadě vítězí na Rally Argentina!

Rally Argentina, plná nečekaných zvratů, nakonec dovedla až na samý vrchol Sébastiena Loeba a Daniela Elenu, kteří tento podnik vyhráli pošesté!

Sedminásobní mistři světa se do čela pelotonu vyhoupli až na posledním rychlostním testu přesto, že od úvodního dne rally byli zatíženi minutovou penalizací za předčasný příjezd do kontroly.

Druhá posádka Citroën Total WRT, Sébastien Ogier – Julien Ingrassia, dojela třetí, když na nejdelší rychlostní zkoušce měla karambol.

Citroën tak není na žhavé argentinské půdě poražen od roku 2004.

Ogier: Hloupá chyba!

Poslední den Rally Argentina byl atypický, vždyť zahrnoval rychlostní zkoušku měřící přes 48 kilometrů a posádky na něj vyrazily hned za svítání. Posádky byly na nohou už v 5 hodin ráno, když absolvovaly rychlý servis ve Villa Carlos Paz ještě před rozhodující bitvou. Teprve pak se účastníci pustili do boje se záludnostmi nejdelší rychlostní zkoušky celé sezony – Ascochinga. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, kteří na trať vyráželi jako první, začínali poměrně opatrně s tím, že měli k dobru náskok 43,7 sekundy. Jenže těsně před cílem zkoušky se jejich Citroën DS3 WRC převalil na střechu.

„Hloupá chyba,“ komentoval příhodu Ogier v cíli. „Všechno jsme dělali pro vítězství. Neměl jsem tušení o nějaké překážce, kterou jsem nabral a otočil se. Byli jsme sice schopní pokračovat, ale auto bylo poškozené. Navíc k plechům jsme přišli o posilovač řízení. Poškozené bylo také čelní sklo a ztratili jsme i zadní křídlo.“

Sébastien Loeb a Daniel Elena, v tu dobu stále se pohybující na třetím místě, si uvědomovali, že ve zdejším terénu je takřka nemožné vyzrát na Mikko Hirvonena. „Byla tam mlha a hodně mokro. A za těchto podmínek se nedá hovořit o vymetání tratě. Při prvním průjezdu tak nebyl náš čas nic moc. Museli jsme jet na doraz, abychom ho předstihli.“

Vítěz posledních pěti Rally Argentina pak ale zvládal urvat druhou příčku v samém závěru měřeného úseku. Ještě na posledních třech zkouškách se Ogier pokusil udržet svou pozici. Před startem do závěrečné Power Stage měl k dobru už jen 3,3 sekundy na Loeba a 5,7 sekundy na Hirvonena.

„Bylo to opravdu tvrdé. Na poslední rychlostní zkoušce jsem měl pocit, že bych to mohl udržet. Bez posilovače řízení to ale bylo moc obtížné. Nebyli jsme schopní s nimi bojovat,“ shrnul Sébastien Ogier.

Zatímco Loeb a Hirvonen využili Ogierovy problémy k tomu, aby ho předjeli, Francouz tak získal alespoň body za třetí místo. „Je to menší zlo pro tým. Neztratili jsme tak příliš mnoho bodů do hodnocení Poháru konstruktérů. Na druhou stranu to ale není žádný velký výsledek z pohledu boje o titul mezi piloty. Jsem opravdu hodně zklamaný.“

Loeb: S vítězstvím jsem nepočítal

Loeb jedoucí na vítězné vlně vydržel až do konce a převzal vedení od svého týmového kolegy. V cíli byl před Hirvonenem o 2,4 sekundy.

„Po páteční penalizaci jsem s vítězstvím samozřejmě nepočítal. Jeli jsme opravdu na doraz, abychom se dostali do kontaktu s vedoucími jezdci a nakonec mohli porazit i Hirvonena. Ještě jednou opakuji – bylo to o chloupek. Vypadá to, že Rally Argentina je mým šťastným loveckým revírem.“

Loeb poblahopřál týmovému kolegovi a dodal: „Rozumím tomu, jak se musí cítit. I já jsem měl podobné nehody. Bývá to velmi frustrující a člověk je zklamaný, nicméně i takové chyby se stávají. Je však důležité, že dokázal přes všechny obtíže s autem dojet až do cíle. A to je velmi důležité pro celý tým.“

Nejrychlejší časy:

1. etapa – RZ 1: Sébastien Loeb (Citroën DS3) – RZ 2 až 5: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 6: Petter Solberg (Citroën DS3) – RZ 7: Sébastien Loeb.

2. etapa – RZ 8: Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 9 až 11: Sébastien Loeb – RZ 12 a 13 : Sébastien Ogier – RZ 14 a 15: Sébastien Loeb.

3. etapa – RZ 16: Sébastien Loeb – RZ 17: Jari-Matti Latvala – RZ 18 a 19: Petter Solberg.

Nejlepší časy celkem:

Loeb, 8 – Latvala 5 – Ogier a Solberg, 3.

Vedení v soutěži:

RZ 1 : Loeb – RZ 2 až 12: Latvala – RZ 13 až 18: Ogier – RZ 19: Loeb.

Konečné pořadí Rally Argentina 2011:

1. – S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 4:03:56,9 hod.

2. – M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2.4s

3. – S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC +7.3

4. – P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +32.6

5. – M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +5:16.8 min.

6. – F. Villagra / J. Perez Companc Ford Fiesta RS WRC +6:48.5

7. – JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +11:34.5

8. – M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +13:32.7

9. – H. Paddon / J. Kennard Subaru Impreza +25:43.8

10. – P. Flodin / M. Andersson Subaru Impreza +33:34.1

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:

1. Loeb 126, 2. Hirvonen 113, 3. Ogier 96, 4. Latvala 74, 5. P. Solberg 61, 6. Ostberg 48, 7. Wilson 28, 8. Villagra 20, 9. Räikkönen 18, 10. H. Solberg 10…

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:

1. Citroën Total WRT 207, 2. Ford Abu Dhabi WRT 174, 3. M-Sport Stobart WRT 75, 4. Petter Solberg WRT 49, 5. Munchi´s Ford WRT 32, 6. Ice 1 Racing 26…

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...